Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 02:09

Plan pentru „capitala velo a României”

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 31 martie 2022

148,5 de kilometri pentru biciclişti. Autorii masterplanului pentru Braşov propun anularea unei benzi auto pe străzile Zizinului, Vlahuţă, Kogălniceanu, Toamnei, Hărmanului, Lacurilor

Plan pentru „capitala velo a României”

Pe lângă strategia de parcări, municipalitatea braşoveană i-a chemat pe consilierii locali - în 25 martie -  şi la o discuţie privind infrastructura pentru biciclişti, având în vedere că a fost finalizat Masterplanul Velo. Scopul acestui document este de a asigura „tranziţia de la modelul tradiţional de planificare a sistemelor de transport către conceptul de mobilitate urbană durabilă”, astfel încât, în anul 2025, Braşovul să se caracterizeze „ca un oraş activ în care mersul cu bicicleta”. Ba mai mult, este anunţat şi un obiectiv: Braşovul să devină „capitala velo a României”.
Printre ţintele propuse prin acest studiu sunt amenajarea unei reţele de piste pentru biciclişti. Aceasta este împărţită pe trei paliere, respectiv reţeaua primară (53 km) - care include artere de circulaţie majore - reţeaua secundară (35,5 km) - care include străzi secundare, de legătură - şi reţeaua de pe străzi locale (60 km), cu prioritate pentru mijloace de transport nemotorizate.

Cum ar putea fi amenajate pistele pentru biciclişti
Prin Masterplanul Velo sunt propuse şi mai multe soluţii pentru amenajarea pistelor pentru biciclişti. Printre altele, în document se arată că „eliminarea benzilor auto este soluţia sugerată pentru acele artere cu un nivel de serviciu bun, cum ar fi str. Zizinului, Bd. Al. Vlahuţă, str. Mihail Kogălniceanu, str. Toamnei, str. Hărmanului (doar un segment) sau str. Lacurilor”.
Reconfigurarea locurilor de parcare este o altă propunere inclusă în masterplan. Concret, specialiştii propun ca parcările să fie de-a lungul străzii, nu „în spic” sau perpendiculare pe axul drumului.
De asemenea, cei care au pregătit Masterplanul Velo au propus şi măsuri de calmare a traficului, în special pe străzile locale unde bicicliştii vor împărţi strada cu autoturismele şi, după caz, cu pietonii. „În aceste cazuri, indicatoare de limitare a vitezei nu sunt suficiente şi este nevoie de amenajări suplimentare care să forţeze conducătorii auto să respecte limita maximă de viteză permisă (20 sau 30 km/h). Astfel de amenajări pot fi limitatoare de viteză, şicane realizate din autovehicule parcate, blocarea străzii pe o direcţie şi alte marcaje relevante. Este important de menţionat că limitatoarele de viteză trebui configurate în aşa fel încât să nu limiteze şi viteza bicicliştilor. De aceea se păstrează mici culoare de trecere pentru biciclişti”, se arată în studiu.
O altă propunere este valorificarea traseelor alternative: „Probabil cel mai elocvent exemplu este parcursul Timişului, care, amenajat, poate asigura legătura între cartierul Răcădău şi Zona AFI sau între cartierul Stupini şi zona Bartolomeu Nord”.
Îngustarea benzilor auto este şi ea propusă, însă, au menţionat autorii studiului, este „o soluţie abordată pe termen mediu întrucât cadrul legal nu este încă adaptat pentru a permite benzi auto de 2,75 m sau 3.00 m pe străzi de categoria I şi II”.

Ce trasee principale sunt propuse
În masterplanul amintit sunt amintite şi mai multe trasee principale.
Primul dintre ele este: Centru Civic – inel (Bd. 15 Noiembrie – str. Toamnei – str. Mihail Kogălniceanu).
Al doilea traseu este Răcădău – AFI (Intersecţia bd. Valea Cetăţii cu Parcul Valea Cetăţii - Pietonala Răcădău - Strada Carpaţilor - Dorobanţilor  - str. Nicolae Titulescu/Calea Bucureşti AFI).
Alte trasee propuse sunt Aula Universităţii – Avram Iancu, Prefectură – Pietrele lui Solomon, Făget – Griviţei, str. Albă – 1 Decembrie 1918.
„Pentru o siguranţă sporită majoritatea pistelor pentru biciclete din masterplan vor fi amenajate sub forma unor piste bidirecţionale amplasate pe o parte a străzii fiind protejate de delimitări fizice (preferabil jardiniere cu vegetaţie) de traficul rutier”, se mai arată în studiu.

Comentarii

'andrei '

2022-03-31 20:35:25


'Prost e ala care se plimba cu toacla printre masini sa inhaleze noxe si praf. '

'Adrian Andrei Oltean'

2022-03-31 13:42:38


'Unde putem lectura Master-Planul Velo 2022 al Brașovului?'

'Willy'

2022-03-31 13:01:03


'Studii peste studii facut ca pe facebook si de pe facebook, unde asa zisi creatori de opinie (vreo cativa, aceiasi- tramvaisti, biciclisti, trotinetari useristi) agresivi, foarte agresivi, au sarcina sa creeze trenduri: trendul velo da - masina out, tramvai da - masina out, perpedes da - masina out, etc. Acestia, creatorii de trenduri useristi, creeaza un curent de opinie favorabil Primariei care in final va face ce va face, si in final va mai pune un bir, o taxa, o japca asupra cetateanului. Cetatean al carui unic rol este ca intre doua ture la vot, sa alimenteze buzunarele celor aflati vremelnic la ciolan (ciolan=buget). Caci asa cum bine o stie orice latrau feisbucar, asa stie si Primaria: masina va exista, bicicletele vor exista, mai nou si trotietarii vor exista parazitand traficul. Adica, vrem nu vrem, este si va fi loc pentru toata lumea. Dar asa cum ne-a invatat viata pe plaiurile mioritico-europene, in ultimii ani avem asa zisa corectitudine politica, cotele, sau discriminarea pozitiva. Adica nu e scos ala din trafic, asa pe fata, dar trebuie facut loc agresiv celorlalti, cu scopul final al scoaterii unuia din trafic sau cel putin a-l stresa bine. Circ si balamuc. Putem sa stam si in cap si in nas, Primaria va face ceea ce vrea ea la final, conform scopului urmarit de atata timp, scop care serveste doar membrilor de partid cocotati vrmelnic in functii publice: incasarile la buget cat mai mari si cat mai multe. Sa fie bani de furat la greu. Nimic nu se face in interesul si pentru linistea cetateanului. Daca nu iese banul nu se amenajeaza nimic: strazi, parcuri, parcari, curatenie, brad de Craciun, luminite de Craciun, etc., etc. Ca intamplator, doar intamplator, o anumita lucrare coincide cu nevoile unora dintre concetatenii nostri, aia e, se mai nimereste. Dar ce ii da de gol pe hoti, este calitatea indoielnica a lucrarilor versus preturi astronomice. Cu parcarile m-am lamurit, nu imi mai racesc gura. Se va face astfel incat sa creasca incasarile la buget. Ramane doar sa cautam solutii sa le iasa pe nas banul. Legat de biciclete si trotinete vreau sa adaug un singur lucru: toate sa aiba numere de identificare. Absolut toate. Altfel nu vor fi biciclistii si nici trotinetarii responsabili pentru neplacerile cauzate de catre ei in trafic. Azi, asa cum sunt ei in trafic, anonimi, fac ce vor si tot ei iti arata degetul mijlociu. Dispar pe zebra printre blocuri si dusi sunt. Soferii raman cu pagubele. Acum cateva saptamani era prezentat intr-un ziar un accident cu deces cauzat de un biciclist care a taiat benzile aiurea si din aceasta cauza o masina dorind sa evite biciclistul l-a calcat pe unul pe trotuar. Bineinteles ca biciclistul a disparut ca magarul in ceata. Abia l-au gasit pe ala, dar cu ajutorul camerelor de supraveghere. Asa ca, ce mai tura-vura: cetateni pregatiti portofelele si cardurile caci urmeaza noi taxe de protectie. Parcari - caz inchis. Placute de identificare pe biciclete si trotinete - caz in lucru. Taxa de protectie prin schema Parcarea - in lucru, apare in curand intr-o noua versiune, mai stufoasa, mai banoasa. '

'Sima'

2022-03-31 11:26:02


'Eu vad ca solutie dezvoltarea transportului in comun la un nivel la care sa imi faca placere sa merg cu autobuzul. (Am fost in vestul Europei i concediu si era super misto sa circuli cu autobuzul electric).\n\nSi pe planul doi, sa imi ia un autobuz copilul din fata casei sa mi-l duca la scoala. Din fata casei. Hai, ca se poate. La multinationala se fac trasee personalizate de transport cu autobuzul firmei pentru FIECARE angajat. Adica, atunci cand se angajeaza un om nou, indiferent unde locuieste in Brasov sau in localitatile dinprejur, autobuzul din directia aia face un ocolis si il ia pe ala aproape din fata casei. \nDaca se poate pentru angajati, se poate si pentru copiii nostri. '

'Chira'

2022-03-31 11:21:29


'Mai, da voua nu va e frig, iarna, pe bicicleta? \nOri sunteti toti din Bucuresti, unde e muuult mai cald decat in Bv, ori nu ati mers niciodata cu bicicleta din decembrie pana in Martie. \n\nLa Brasov e zapada in timp ce la Bucuresti, Sibiu, Ploiesti, etc., e primavara. \nCa sa mergi cu bicicleta la Brasov, iarna, tre sa ai manusi, 2 caciuli, masca pe figura, ochelari ca iti ingheata ochii si anvelope cu pinteni ca altfel iti rupi picioarele cazand cu bicicleta. \nBrasov e Siberia Romaniei.'

'nu contează'

2022-03-31 10:37:44


'Spuneți și cine a realizat studiul. Să vedeți atunci surprize! Poți amenaja piste pt bicicliști într-un oraș aerisit. Dar in ce a făcut aici scripcarul, sa mai și desființezi benzi, e tâmpenie crasă!'

'Barbu Gh.'

2022-03-31 08:34:20


'Nu va fi nimic. Tot un „studiu” care va ajunge în buzunarul cui trebuie și atât.'

'Melos Negros'

2022-03-31 08:27:08


'1. Am o experiență de 15 ani de mers cu bicicleta 20 km pe zi, și pot să spun că cea mai incredibilă aglomerație pe străzi e provocată de părinții care-și duc copiii la școală cu mașina.\n2. Se pot detecta argumentele rău-voitoare ale șoferilor amatori: ba cu prețul de mii de lei al unei biciclete (care se găsesc la 300 de lei în toate anunțurile), ba cu nerespectarea Codului Rutier de către cicliști, cod pe care se știe că toți șoferii îl încalcă zilnic de zeci de ori.'

'Cineva'

2022-03-31 08:25:27


'Trebuie sa apara foarte multe beneficii colaterale ca brasovenii sa mearga la servici cu bicicleta, pe care momentan nu le vad. Faptul ca orasul va fi mai putin poluat nu este nici un beneficiu pentru oameni, care in general nu ii intereseaza mai mult decat ograda proprie. Deasemenea pentru multi ani inainte masina pentru romani este mai mult decat un mijloc de transport, ci un status. Uite ce important sunt eu ca am un Passat primit de la companie...Singurii care ar putea sa schimbe acest trend sunt tinerii pana in 30 de ani care sunt mai ingrijorati si atenti la mediu si nu ceilalati. In plus uitam faptul ca la satele limitrofe sunt pline de brasoveni care isi desfasoara activitatea in oras. Vedeti vreun pustan sa mearga cu bicicleta din Harman, Bod sau din Sanpetru la scoala? Deasemenea cati credeti ca ar merge la servici cu bicicleta? Ce faci in cele 4-5 luni de vreme rea? Per total, nu cred ca este o idee rea sa facem aceste piste de biciclete, dar cred ca trebuie inceput usor si dezvoltat incept pentru a nu bulversa orasul prea mult.'

'Tepes'

2022-03-31 07:44:35


'La asemenea circulatie sa reduci benzile de pe Vlahuta,Toamnei Kogalniceanu etc este o mare prostie !!Va fi o brambureala nemeiintalnita . \nProbabil se va taia din spatiul verde aproape inexistent de pe marginea acestor bulevarde,\nVrem spatii verzi nu alte amenajari betonate !! Pentru cele 1000 de biciclete nu trebuie rascolit orasul si asa sufocat de circulatie . '

'horatiu'

2022-03-31 07:36:26


'În opinia mea sunt trei mari probleme: 1. încurajarea mersului pe bicicletă. Cum se face acest lucru când o bicicletă medie are un preţ ce depăşeşte 2.000 lei? 2. Unde îşi \"parchezi\" bicicleta la bloc? Sunt multe instituţii publice care nu au spaţii de parcare !!! 3. Siguranţa în trafic pentru biciclişti şi - foarte important - respectarea regulilor de deplasare de către aceştia. Cunoaştem foarte bine ce fac unii biciclişti în trafic, expunându-se şi pe ei şi pe alţi participanţi la trafic unor accicente.'

'Melos Negros'

2022-03-31 07:23:03


'E prăpăd cu Brașovul mai ales după „sistematizarea” șoferului Scripcaru și promisiunea nenonorată a lui Coliban de a face o infrastructură nouă, bașca după ce miliția a aplicat amenzile cele mai demente bicicliștilor din care și eu ca curier de ziare m-am ales cu o amendă de 2 salarii part-time.\nAlminteri pe Hărmanului se poate amenaja pista de biciclete pe trotuarul de la Lidl la giratoriul cu Vlahuță, trotuar pe care nu prea circulă niciun pieton.'

'Alin Popa'

2022-03-31 07:22:31


'Cum ar fi ca firme multinationale cu parcuri auto impresionante, gen Schaeffler, sa nu mai dea masini de serviciu angajatilor, oferindu-le, în schimb, gratuitate pe mijloacele de transport in comun? Iar masinile deja acordate sa fie conditionate spre utilizare numai in concedii si in regim extraurban, nu de luni pana vineri la munca si inapoi, sau in timpul saptamanii, dar numai pentru deplasari sediu-clienti-sediu?'

'Costin'

2022-03-31 07:19:04


'Am masina pentru concedii, excursii si iesiri ocazionale la cumparaturi voluminoase si grele, in rest, in oras, folosesc bicicleta si mersul pe jos. Oamenii trebuie sa inteleaga ca in orase ca Brasov, doar masinile polueaza, unitatile industriale fiind amplasate in afara orasului. Avem transport in comun electric si cu vehicule noi, trasee bine gandite. O solutie viabila pe termen lung ar fi, pe bulevardele cu 3 benzi, ca una sa ramana pentru masini mici, o banda sa fie dedicata autobuzelor si o banda sa fie transformata in pista de biciclete. Dar trebuie sa renuntam la folosirea masinilor pentru mers la serviciu si dus copiii la scoli, avand alternative.'

'mihai'

2022-03-31 05:42:26


'Abia astept sa vad brambureala creata dupa ce se aplica acest masterplan!!\nMentionez ca nu am masina...'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie