Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 10:48

Pistă pentru Boeing 767, 757 şi Airbus 310, 300. 55.000 de metri cubi de beton, pe 2,85 kilometri!

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 03 aprilie 2014

Luni încep lucrările efective de turnare a cimentului, iar constructorul estimează că în iulie va fi finalizată întreaga pistă a aeroportului de la Braşov

Pistă pentru Boeing 767, 757 şi Airbus 310, 300. 55.000 de metri cubi de beton, pe 2,85 kilometri!

De marţi, constructorul a redeschis şantierul de la pista Aeroportului de la Ghimbav, în vederea pregătirii terenului pentru turnarea stratului final de beton. Lucrările au fost sistate pe timpul iernii, începând din noiembrie, ţinând cont că temperaturile scăzute ar fi periclitat calitatea acestora.
Amenajarea pistei care are o lungime de 2.850 de metri şi o lăţime de 45 de metri, a demarat în primăvara anului trecut, iar infrastructura a fost deja pregătită pentru turnarea stratului de beton. Andi Kadas, reprezentantul constructorului, a precizat că, până în noiembrie anul trecut, au fost turnaţi 25.000 de metri cubi de beton şi pentru finalizarea pistei ar mai fi necesară turnarea a încă 30.000 de metri cubi de beton şi a încă 400 de tone de balast. „În momentul de faţă, lucrăm pe trei tronsoane, la acostamente, pistă şi canalizare, iar de luni vom începe şi turnarea stratului de beton”, a explicat Andi Kadas. Înainte de începerea acestor lucrări s-au făcut şi unele expertize tehnice, astfel ca să nu existe nici un fel de probleme pentru continuarea proiectului. „După 15 martie s-au făcut carotările, care să ne arate dacă partea compactată, care nu a fost betonată, a fost afectată în vreun peste iarnă. Totodată, şi specialiştii de la Universitatea Transilvania au făcut un supracontrol, pe lângă cel efectuat de constructor, astfel încât să avem certitudinea că nu vor exista probleme”, a subliniat Mihai Pascu, vicepreşedintele CJ Braşov.

Cum este de fapt construită pista
Andi Kadas a precizat că stratul final de beton al pistei are 41 de centimetri, însă, înainte de turnarea sa se pune un strat de balast amestecat cu ciment, astfel încât să se stabilizeze terenul, după care se toarnă o emulsie bituminoasă specială. „Această emulsie are rolul de a proteja betonul, respectiv de a nu permite părăsirea apei, astfel încât să existe reacţie chimică pentru hidratarea sa”, a explicat reprezentantul constructorului. Covorul de beton este turnat de un utilaj special, adus din afara ţării, operat de şapte oameni simultan. Acest utilaj poate turna un metru de pistă cu lăţimea de şapte metri jumătate şi grosime de 41 centimetri în doar patru minute. Porţiunile de cinci metri lăţime, cu aceeaşi grosime, le toarnă în două minute şi jumătate.
Totodată, înainte de turnarea betonului pe care vor ateriza avioanele s-a aşternut stratul de balast de 40 de centimetri, după care s-a făcut balastul stabilizat cu ciment la 25 de centimetri, după care se toarnă emulsia bituminoasă şi în final stratul de beton. Pe această pistă vor putea ateriza aeronave de tipul Boeing 767, 757, Airbus 310, 300.

În trei luni va fi gata
Totodată, în zona de acostament, respectiv pe o porţiune lată de 7,5 metri de la marginea pistei, se va turna un strat de asfalt de 20 de centimetri. Muncitorii au început de ieri să pregătească acostamentul amestecând cu un utilaj special balastul cu un ciment mai moale, astfel încât apoi, să se poată turna asfaltul. „Materialele le avem deja pregătite, avem staţie proprie de ciment chiar la intrarea în şantier, iar betonul este adus de la staţia Holcim. Dacă condiţiile meteo vor fi bune în continuare în maximum trei luni toată pista va fi gata, mai repede decât termenul stipulat în contract”, a precizat Andi Kadas.

Urmează amenajarea legăturilor spre terminal şi „parcarea” avioanelor
Preşedintele CJ Braşov a precizat că, în următoarea perioadă, se vor lansa licitaţiile pentru amenajarea căilor de acces spre terminal, respectiv a bretelelor de legătura între apron (parcarea avioanelor) şi pista propriu-zisă, dar şi calea de rulare Alfa, care face legătura între terminalul de îmbarcare – debarcare şi pistă, acestea având o lungime de180 de metri şi o lăţime de 23 de metri. „Lucrările sunt similare ca la pistă la aceste bretele de legătură, dar nu sunt atât de complexe, ţinând cont că sunt de dimensiuni mai mici şi sperăm să fie finalizate tot anul acesta. Costul acestora va fi de peste un milion de euro. Totodată, vom lansa şi licitaţia pentru montarea sistemului de balizaj fără de care nu poate deveni funcţional aeroportul. Probabil că, în acest an, o să dăm drumul şi la lucrările pentru terminalul aeroportului şi a turnului de control”, a subliniat Căncescu. El a adăugat că îşi doreşte ca primul avion să zboare de pe acest aeroport în 2016.
Pentru continuarea lucrărilor, CJ Braşov vrea să contracteze un împrumut de 6,5 milioane de euro, băncile putând să îşi depună ofertele până în data de 11 aprilie, după care va fi selectată cea mai bună dintre acestea.

+2 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie