banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9774 RON

1 USD = 4.3833 RON

1 GBP = 5.8304 RON

1 XAU = 464.4611 RON

1 AED = 1.1933 RON

1 AUD = 2.7957 RON

1 BGN = 2.5449 RON

1 BRL = 0.7714 RON

1 CAD = 3.1559 RON

1 CHF = 5.2813 RON

1 CNY = 0.6015 RON

1 CZK = 0.1993 RON

1 DKK = 0.6668 RON

1 EGP = 0.0860 RON

1 HUF = 1.2223 RON

1 INR = 0.0513 RON

1 JPY = 3.0556 RON

1 KRW = 0.3047 RON

1 MDL = 0.2538 RON

1 MXN = 0.2227 RON

1 NOK = 0.4191 RON

1 NZD = 2.6097 RON

1 PLN = 1.1646 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0530 RON

1 SEK = 0.4526 RON

1 TRY = 0.1141 RON

1 UAH = 0.1048 RON

1 XDR = 5.9383 RON

1 ZAR = 0.2318 RON

Editia 8559 - 04 dec 10:06

Pista Carrefour – ITC, criticată în tabăra „4 ani, 0 kilometri”

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 04 decembrie 2025

Reclamație: în 3,3 kilometri, 600 de metri sunt făcuți de cicliști pe lângă bicicletă. Răspuns: „Decât nimic, e mai bun și puțin”

Pista Carrefour – ITC, criticată în tabăra „4 ani, 0 kilometri”

Pista pentru bicicliști Carrefour – ITC (intersecția Bulevardul Alexandru Vlahuță – strada Brândușelor) a fost criticată de unii dintre consilierii locali brașoveni, în ultima ședință de plen. Proiectul a fost aprobat de Consiliul Local Brașov cu 15 voturi „pentru”, acestea fiind acordate de consilierii locali PSD și PNL. În schimb, consilierii locali ai USR s-au abținut, după ce, multe minute, au criticat proiectul. 

Zebrele și stațiile RATBV
Printre altele, consilierul local Alexandru Gheorghe (USR) a reclamat faptul că traseul nu are continuitate, fiind format din 11 segmente. „Există întreruperi la trecerile de pietoni sau la stațiile RATBV. Scopul unei piste de biciclete este de a permite transportul dintr-un punct în alt punct al orașului. Faptul că «segregați» această pistă o face inutilă. Dacă trebuie să se dea jos de pe bicicletă, traversează pe lângă, pe trecerea de pietoni, apoi se urcă iar pe bicicletă. De ce să mai folosească un om aceste piste? Solicitarea mea este să țină cont de beneficiari, adică de bicicliști. Eu vă solicit să retrageți acest punct de pe ordinea de zi și să îl supuneți dezbaterii publice cu acei beneficiari”, a declarat alesul local. 
De asemenea, aleșii locali USR au reclamat că, din cei 3,3 km ai traseului, porțiunile pe care bicicliștii le parcurg pe jos, pe lângă bicicletă, au o lungime totală de aproximativ 600 de metri.  

„Nu cred că există oraș în lume în care pistele pentru bicicliști să nu se întrerupă”
De cealaltă parte, viceprimarul Brașovului, Dan Ghiță, le-a amintit consilierilor USR că în cei 4 ani în care primar a fost colegul lor de partid, Allen Coliban, nu a fost amenajat niciun metru de pistă pentru bicicliști. 
„Am avut o discuție cu unul dintre puținii proiectanții rămași în urma domnului fost primar Coliban. Să știți că și acele piste se întrerupeau (se referea la pistele pentru bicicliști proiectate în perioada 2020 – 2024, n.r.). Nu erau atât de clare și continue. Nu cred că există oraș în lume în care pistele pentru bicicliști să nu se întrerupă. Chiar ei mi-au spus că asta este situația, se întâmplă peste tot. Dacă nu începem să facem lucruri într-un fel, o să tot vorbim de întreruperi”, a declarat viceprimarul. 
De asemenea, acesta le-a transmis consilierilor USR că „înțeleg că mai încercați să spălați din imagine prin astfel de intervenții, pe care le-am auzit astăzi, în ședința Consiliului Local Brașov,. Nu pentru asta este ședința de plen, nu pentru spălarea imaginii cuiva”.

„Este o etapă, dar măcar facem ceva”
La rândul său, primarul Brașovului, George Scripcaru, a declarat că documentația tehnică aferentă acestui proiect este realizată de specialiști. „Vă supun aprobării un proiect rezultat în urma analizei și studiilor realizate de specialiști. Decât nimic, e mai bun și puțin mai mult decât nimic. Este o etapă, dar măcar facem ceva”, a spus primarul. 
Totodată, după un dialog de câteva cuvinte cu aleșii USR, edilul le-a spus că, în ceea ce privește infrastructura pentru bicicliști, „specialiștii au făcut în ultimii patru ani (se referea la perioada 2020 – 2024, n.r.) exact cu zero. Acum ne responsabilizați pe noi de ce nu am făcut sau de ce au făcut alții anapoda”. 

Investiție estimată la 16,2 milioane de lei 
Potrivit proiectului aprobat de Consiliul Local Brașov, pista va face legătura între Carrefour – Calea Bucureşti şi intersecţia ITC de pe Bulevardul Alexandru Vlahuţă. Valoarea investiţiei este estimată la 16.227.080 lei exclusiv TVA (19.581.387 inclusiv TVA), iar perioada de implementare a proiectului este de 12 luni. Pista va fi împărțită în trei tronsoane, respectiv Carrefour Calea Bucureşti - Bulevardul Saturn (unde se va amenaja pe lângă drum), Bulevardul Saturn - intersecţia Gemenii (unde se vor amenaja piste pe cele două laturi ale drumului, prin relocarea trotuarelor) și Gemenii – ITC (unde se vor amenaja o pistă pentru bicicliști pe marginea suprafeței carosabile, iar unele benzi pentru mașini vor fi îngustate la 2,75 m).  

În vară, primăria anunța că autobuzele și bicicletele vor împărți aceeași bandă 
Amintim că în perioada 2020 – 2024 au fost proiectate mai multe trasee pentru bicicliști, însă nu s-au făcut lucrări ample în acest sens, cu excepția asfaltării unei porțiuni a trotuarelor de pe Bulevardul Gării și strada Mihail Kogălniceanu (până aproape de Colegiul Național „Dr. Ioan Meșotă”), însă marcajele nu au mai fost realizate.
Pe de altă parte, în vara acestui an, în Comisia de circulație a municipiului Brașov a fost aprobată trasarea unor benzi pentru bicicliști pe benzile dedicate autobuzelor, însă pictogramele specifice nu au mai apărut pe străzi. 
 

+2 -3

Comentarii

'Bigbrader'

2025-12-04 07:00:40


'Care specialiști de primărie! Primăria e: faci ce spune Scripcaru! Slugărnicie!'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie