Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 22:32

Ping-pong cu tronsonul din DN 1 ce traversează Făgăraşul

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 25 sepembrie 2015

Noua lege privind regimul drumurilor prevede ca tronsoanele din drumurile naţionale care traversează municipii să fie reabilitate de către Compania de Drumuri. DN 1 trecuse de la CNADNR la Primăria Făgăraş anul trecut, fără a fi fost reabilitat în totalitate, după cum fusese „înţelegerea” din 2004.

Ping-pong cu tronsonul din DN 1 ce traversează Făgăraşul
Deşi credea că a scăpat de reabilitarea tronsonului din DN 1 care traversează Făgăraşul, Compania de Drumuri s-a pricopsit din nou cu această şosea şi va trebui să o repare. Acest lucru este prevăzu în Legea 198/2015 de aprobare a ordonanţei de urgenţă 43/1997 privind regimul drumurilor, act normativ ce a fost aprobat în vara acestui an, după ce proiectul a fost dezbătut timp de cinci ani în cele două camere ale Parlamentului. În conformitate cu noile prevederi legislative, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) trebuie să reparare porţiunile de drum naţional care tranzitează municipiile, acest lucru fiind stabilit ca urma a unui amendament depus de mai mulţi demnitari, printre aceştia numărându-se şi deputatul braşovean Daniel Zamfir.
 
CNADNR scăpase de acest tronson anul trecut
Primarul municipiului, Sorin Mănduc, a precizat că  reprezentanţii Companiei de Drumuri nu au făcut, deocamdată, nici un demers privind reabilitarea acestei artere care are o lungime de 4 km. Primăria a făcut câteva mici cârpeli în primăvară, când şoseaua era în ograda sa, însă  după o vară toridă şi o serie de lucrări la apă şi canalizare au început să se formeze denivelări şi mai mult ca sigur odată cu începerea sezonului rece se va umple şi de gropi. Edilii au lansat o licitaţie în valoare de 5,33 de milioane de lei pentru reabilitarea unor şosele din oraş, dar DN 1 (B-dul Unirii) nu a fost inclus, tocmai pentru că este negru pe alb că întreţinerea acestei şosele a revenit în sarcina CNADNR. „Nu am inclus în planul de reabilitare şi porţiunea Bulevardului Unirii care se suprapune cu traseul DN 1, pentru că acesta  trebuie reparat de către CNADNR. Vom repara doar adică aleile adiacente şi parcările”, a punctat primarul Făgăraşului. Iniţial, în 2004, Ministerul Transporturilor a preluat din proprietatea Primăriei Făgăraş acest tronson din DN1, pentru a-l reabilita complet, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Lucrurile au ajuns să se tranşeze în instanţă în privinţa administrării drumului, iar, anul trecut, şoseaua a revenit în administrarea Primăriei, fără să mai fi fost efectuate reparaţiile. 
 
Semnăturile pentru „rovinietă” au contat
Conform monitorizărilor efectuate de Primărie, pe zi trec în medie 12.000 de maşini prin municipiu, iar 40% dintre acestea sunt de mare tonaj. Într-o lună tranzitează Făgăraşul circa 20.000 de TIR-uri şi camioane, iar autorităţile au intenţionat fie să pună o taxă de tranzit, fie să restricţioneze accesul acestor „mastodonţi”, care degradează infrastructura. Anul trecut, Primăria a demarat o campanie de strângere de semnături pentru restricţionarea traficului greu pe porţiunea din DN 1, care traversează municipiul şi în vederea amenajării unei centuri ocolitoare promisă de ani buni. Cele 6.000 de semnături de susţinere a introducerea unei „roviniete de Făgăraş”,  care au fost prezentate ministrului Transporturilor de la acea vreme, Ioan Rus, au fost utile pentru schimbarea legislaţiei privind regimul drumurilor. „Am folosit cele 6.000 de semnături, iar strategia a avut succes. Amendamentul a fost aprobat, legea a trecut de Camera Deputaţilor şi a fost promulgată de preşedintele României. Acum trebuie să văd când va începe Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Braşov lucrările”, a spus deputatul Daniel Zamfir. 
 
Ce asfaltări se vor face în Făgăraş
Până în 5 octombrie, Primăria aşteaptă oferte de la constructori în vederea reabilitării unor străzi din oraş, respectiv din cinci zone Câmpului Nou ANL, Câmpului Nou, Unirii, Castanului şi Morii. Lucrările care au o valoare totală de 5.335.340 lei (fără TVA) ar urma să fie definitivate în termen de cinci luni. Primul lot, ce cuprinde str. Câmpului Nou ANL, are o valoare estimată de985.997 de lei, cel de-al doilea lot cuprinde strada Câmpului Nou, valoarea estimată a lucrărilor, fiind de 756.579 de lei, ar treilea lot cuprinde Bulevardul Unirii (dar numai aleile adiacente), iar valoarea estimată a lucrărilor este de 954.123 de lei,  ce de-al patrulea lot, cuprinde Strada Castanului, cu o valoare estimată de 1,9 milioane de lei, iar ultimul lot, strada Morii, cu lucrări de 660.011 lei.
+0 -0

Comentarii

ophelia

2015-09-26 10:18:26


Fagarasul are nevoie URGENTA de o ocolitoare!!!!!!

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie