Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 16:30

ÎNTÂLNIREA NAŢIONALĂ DACIA CLASIC:

Peste 70 de „bătrâne doamne” au furat toate privirile

Autor: Petra VÂRLAN

Publicat la 19 iunie 2023

Peste 70 de „bătrâne doamne” au furat toate privirile

Peste 70 de Dacii au putut fi admirate, sâmbătă, 16 iunie, în Piaţa Sfatului. A fost cea de-a 15-a ediţie a Întâlnirii Naţionale Dacia Clasic, la care „piesa de rezistenţă” a fost o Dacie „papuc” 1302 în curs de restaurare. Proprietarul ei, Dan Becheanu, din Bucureşti, a lansat şi un sondaj printre vizitatori, care să spună ce culoare ar vrea să aibă viitoarea „bijuterie pe roţi”. Automobilul este extrem de rar în ţara noastră, mai există mai puţin de 10 astfel de exemplare, iar Dan Becheanu a cumpărat-o în urmă cu mai mulţi ani de la o licitaţie. „Foarte mult am dat-o pe ea. Am plătit 2000 de euro pe o epavă, am cumpărat-o fără să o văd, nici nu m-a interesat cum arată. Sigur, mă aşteptam să fie într-o stare proastă, dar era important că era 1302. Am adus-o acasă şi am început să o reconstruiesc. Partea din faţă, până la benă, este Dacia 1300, deci piese încă se găsesc. În schimb, partea din spate e total reconstruită. Nu s-au găsit niciodată de vânzare reperele din partea din spate, pentru că s-au făcut pentru întreprinderi, le-au casat de multă vreme. Tot ce vedeţi în spate e construit piesă cu piesă, din tablă”, a explicat proprietarul.
O altă Dacie care a atras toate privirile a fost una sport, în două uşi, un vehicul atestat istoric. „Maşina este din 1991, au fost produse 5185 de bucăţi în total, aceasta este 4826 ca număr de fabricaţie. Am achiziţionat-o acum opt ani, de la o persoană care a fost unic proprietar. Maşina a fost recondiţionată de două ori: o dată în 2017 şi acum, în 2023. Ca bani, la un pasionat, nu prea mai contează sumele, dar pot să vă zic că probabil, costul se ridică la o maşină din viaţa noastră de acum. Când eram copil, mergeram şi eu cu aşa ceva şi e un fel de nostalgie a anilor care au trecut”, a explicat proprietarul Daciei, Dan Nedelea, din Braşov.

O pasiune costisitoare
Pasiunea pentru Dacii înseamnă foarte mulţi bani investiţi: piesele originale se găsesc greu, în Europa, mai mult, şi sunt foarte scumpe. Totuşi, Ionuţ Trandafir, din Craiova, se laudă cu o maşină refăcută doar cu piese originale: „Este o Dacia 1300, din 71. Mare parte este păstrat din ce a avut ea şi e refăcută doar cu piese originale. În 2017, când am terminat-o, costurile se ridicaseră undeva la 7000 de euro”.
Cei care au ajuns în Piaţa Sfatului şi-au făcut şi fotografii cu „bătrânele doamne”, bine dichisite şi destul de scumpe.
„Nu ştiu câte Dacii mai sunt în garajele oamenilor, dar pot să vă spun că noi, în club, avem în jur de 600 sau 700 de maşini atestate ca vehicul istoric – deci au vechimea necesară: 30 de ani de la data fabricaţiei. Anul acesta am primit şi maşini ale membrilor care sunt mai noi, excat în idea de a trage un semnal de alarmă asupra maşinilor care sunt un pic mai noi, să le ia cineva în considerare şi să le salveze cât încă mai există”, a rezumat ideea întâlnirii Ovidiu Măgureanu,  preşedintele secţiei Dacia Clasic, parte a Retromobil Club România.

+7 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie