banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9774 RON

1 USD = 4.3833 RON

1 GBP = 5.8304 RON

1 XAU = 464.4611 RON

1 AED = 1.1933 RON

1 AUD = 2.7957 RON

1 BGN = 2.5449 RON

1 BRL = 0.7714 RON

1 CAD = 3.1559 RON

1 CHF = 5.2813 RON

1 CNY = 0.6015 RON

1 CZK = 0.1993 RON

1 DKK = 0.6668 RON

1 EGP = 0.0860 RON

1 HUF = 1.2223 RON

1 INR = 0.0513 RON

1 JPY = 3.0556 RON

1 KRW = 0.3047 RON

1 MDL = 0.2538 RON

1 MXN = 0.2227 RON

1 NOK = 0.4191 RON

1 NZD = 2.6097 RON

1 PLN = 1.1646 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0530 RON

1 SEK = 0.4526 RON

1 TRY = 0.1141 RON

1 UAH = 0.1048 RON

1 XDR = 5.9383 RON

1 ZAR = 0.2318 RON

Editia 8554 - 25 noi 06:49

Peste 4 kilometri de tunel forat, pe cale ferată Apaţa - Caţa

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 20 august 2025

Cele patru „cârtiţe” au avansat luna trecută cu peste 500 de metri

Peste 4 kilometri de tunel forat, pe cale ferată Apaţa - Caţa

Constructorul grec ce realizează modernizarea căii ferate Apaţa-Caţa de pe tronsonul Braşov-Sighişoara, Aktor, a anunţat că în luna iulie, TBM-urile (Tunnel Boring Machines, denumite popular „cârtiţe”) au realizat un progres cumulat de 511,5 metri de tunel şi 341 de inele de beton montate, potrivit Club Feroviar. Progresul total de la începutul forajelor a depăşit 4.000 de metri de tunel şi 2.722 de inele instalate, adică aproximativ 17% din lungimea totală.   
Cel mai mare avans l-au avut primele două „cârtiţe”, care au început lucrul primăvara trecută la Ormeniş, respectiv TBM 1 (Eleni) şi TBM 2 (Varvara) cu peste 3,750 m foraţi. Tunelul este unul cu dublă galerie (câte unul pentru fiecare fir de linie ferată) şi va avea o lungime de 6,9 km. 
Urmează TBM 4 (Alexandra) şi TBM 4 (Konstantina) la Homorod, care au început în iarna trecută, cu peste 500 m foraţi. Tunelul este, la fel, unul cu dublă galerie şi va avea o lungime de 5,2 km.
Și în această lună, cele patru TBM-uri continuă lucrările cu activităţi de forare, instalare benzi transportoare, lucrări mecanice şi de mentenanţă, precum şi monitorizare constantă a gazelor (inclusiv metan) în toate punctele critice ale galeriilor.

Asigurări din partea constructorului: „Menţinem un ritm susţinut pe toate fronturile”
Pe acest lot, lucrările la terasamente avansează în intervalul Apaţa-Racoş, unde se execută umpluturi şi taluzări. De asemenea, pe segmentul Racoş-Caţa, se realizează stabilizarea în corpul terasamentului pe mai multe sectoare.
Se lucrează şi la consolidarea podurilor, viaductelor şi podeţelor, inclusiv execuţii de căi de rulare, balustrade, dale de tablier, hidroizolaţii şi betonări pe zonele strategice ale proiectului.
„Menţinem un ritm sustinut pe toate fronturile, de la tuneluri la terasamente, poduri, linie de contact şi instalaţii”, a declarat Dumitru Cojocea, director de proiect.
Subsectiunea 2 Apata-Cata face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferata Brasov-Simeria, parte a Coridorului Rin-Dunare, pentru circulatie cu viteza maximă de 160 km/h, tronson Braşov-Sighişoara. Proiectul este cofinanţat de Uniunea Europeană, iar contractul a fost semnat de Compania Naţională de Căi Ferate (CFR SA) cu consorţiul AKTOR SA – Alstom Transport SA – Compania Arcada.

+4 -2

Comentarii

'Rammstein '

2025-08-20 07:05:55


'Să sperăm că în mileniul următor vor fi gata...asta dacă va mai exista Romania...'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie