Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 15:17

Permisul de conducere, de la proba sacului cu paie la touchscreen

Autor: Ionuþ DINCÃ, Bunã Ziua Braºov

Publicat la 11 octombrie 2012

Pentru prima dată, astăzi, se va serba „Ziua permisului de conducere auto” care ne poartă în timp și ne prezintă și metodele inedite de examinare de la începutul secolului trecut Astăzi, pentru prima dată în istorie, Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculări a Vehiculelor va serba „Ziua permisului de conducere românesc”

Permisul de conducere, de la proba sacului cu paie la touchscreen Pentru prima dată, astăzi, se va serba „Ziua permisului de conducere auto” care ne poartă în timp și ne prezintă și metodele inedite de examinare de la începutul secolului trecut Astăzi, pentru prima dată în istorie, Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculări a Vehiculelor va serba „Ziua permisului de conducere românesc”. Puțini știu cum era acum mai bine de un secol proba practică pentru a obține carnetul. Primele examene pentru obținerea permisului de conducere au fost organizate în decembrie 1907, dar primele cursuri de pregătire a celor care doreau permis de conducere au fost deschise abia în ianuarie 1911. Examenul consta într-o probă de viteză pe șosea și o probă de frânare instantanee, în momentul în care examinatorul arunca în fata automobilului aflat în plină viteză, un sac umplut cu paie. Acum, cei care vor să obțină permisul de conducere dau proba teoretică pe touchscreen, iar, autoritățile vor ca proba practică să fie monitorizată video, pentru a evita unele suspiciuni. „Pentru noi această zi este deosebit de importantă, deoarece, măcar într-un mod simbolic, ni se recunoaște importanța în cadrul societății. Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculări a Vehiculelor presupune atât muncă birocratică, practică, dar și mult profesionalism deoarece noi suntem responsabili de acordarea dreptului de deținere a permisului de conducere. Responsabilitatea este cu atât mai mare cu cât șoferii cărora noi le acordăm dreptul de a șofa pot pune, de multe ori, în pericol viața cetățenilor”, a precizat șeful Serviciului, comisarul Crețu Cristian Dorel. Totuși, numărul de permise de conducere emise la Brașov în primele nouă luni ale lui 2012 a scăzut față de aceeași perioadă a anului trecut de la 17.268 la 14.539, dar promovabilitatea la examinări este în creștere – 38.29% în 2012, față de 36.22% în 2011. La ora actuală există în județul Brașov 224.572 de deținători de permise de conducere, parcul auto numără 179.032 de autovehicule din care 133.452 sunt înregistrate pe persoane fizice. Ce regulamente de circulație erau acum un secol Prima încercare de reglementare juridică referitoare exclusiv la domeniul circulației pe drumurile publice a avut loc, în România, în anul 1859, când, în București, se elaborează cu titlu experimental primul regulament intitulat „Ordonanța pentru reglementarea trăsurilor în București”. Actul normativ prevedea, în principal, obligații în sarcina birjarilor care nu aveau voie să circule decât la pas, trebuiau să nu stropească pietonii și să circule cu multă atenție prin locurile strâmte. Acest act experimental a rămas în vigoare timp de 9 ani, adică până în 1868, când Consiliul Comunal al Capitalei a votat un „Regulament pentru trăsurile de piață și București” care prevedea printre altele că: „nimeni nu e volnic a conduce trăsura fără livret”; trăsurile să fie curate și de bună stare, iar hrana cailor să fie: fân, ovăz și orz, „căci orice trăsură cu cai în stare de slăbire se va opri d-a mai circula”, dar și faptul că birjarii „n-au voie a fuma când sunt în mers cu mușterii”, iar cei prinși beți în timpul activității vor fi arestați.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie