Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 13:37

CORONAVIRUSUL ÎNĂSPREŞTE REGULILE

Pentru Braşov, fiecare zi începe să fie... doar despre coronavirus

Autor: Petra VÂRLAN, Radu COLŢEA

Publicat la 11 martie 2020

În spitalele din Braşov, internările programate ar mai putea aştepta. Din ce în ce mai multe instituţii îşi reduc programul cu publicul

Pentru Braşov, fiecare zi începe să fie... doar despre coronavirus
O posibilă „curăţenie” în internările la spitale, instituţii care vă recomandă să vă adresaţi lor în online sau telefonic – asta ca prim pas, evenimente  anulate sau amânate şi aprobări pentru altele, cursuri suspendate. Ameninţarea coronavirusului le-a adus până acum o vacanţă copiilor pe care şi-au dorit-o sau nu. Pentru adulţi, însă, fiecare zi începe să fie doar despre coronavirus.
 
În spitalele din Braşov, internările programate ar mai putea aştepta
În spitalele coordonate de Ministerul Sănătăţii vor fi limitate internările programate, în raport cu gradul de ocupare al paturilor ( inclusiv paturi ATI) şi evolutia epidemiologica locală. În funcţie de dinamica situaţiei se va putea decide chiar interzicerea internarilor programate. Asta au anunţat, ieri, reprezentanţii Ministerului Sănătăţii. Practic, ieri, Ministerul a Centrul de Coordonare, unitate care stabileşte în timp operativ legătura cu direcţiile de sănătate publică şi unităţile sanitare aparţinând Ministerului Sănătăţii pentru identificarea în timp real a situaţiilor de risc asociate infecţiei cu coronavirus COVID 19 şi pentru stabilirea măsurilor ce se impun. Centrul ar urma să furnizeze situaţia la zi cu toate informaţiile necesare:  stocurile de medicamente, echipamente medicale şi dezinfectanţi existente la nivel naţional în spitale, numărul cadrelor medicale implicate în acţiuni, numărul paturilor libere în secţiile de boli infecţioase şi ATI, raportate de fiecare spital. „Se va asigura o comunicare publică adecvată pentru ca, în această perioadă, publicul să se adreseze spitalelor doar pentru situaţii de urgenţă. Se urmăreşte evitarea aglomerărilor în unităţile sanitare”, mai arată reprezentanţii Ministerului Sănătăţii.
De asemenea, s-a stabilit o reţea suport pentru spitalele de boli infecţioase. Astfel, în functie de contagiozitatea cazurilor non-coronavirus se vor stabili spitalele de suport, in care să fie transferaţi pacienţi din Spitalul de Boli Infecţioase. Într-o primă fază, se recomandă ca spitalele de suport să nu fie reprezentate de spitalele importante de urgenţă din zonă, care pot asigura asistenţa medicală pentru celelalte urgenţe medico-chirurgicale. Pot fi incluse în reţeaua de Spitale de suport şi spitale din alte judeţe preponderent cele cu Secţii de Boli Infecţioase, precum şi spitalele din alte reţele, dect ale Ministerului Sănătăţii ( Ministerul Transporturilor, Ministerul Apărării Naţionale, Spitale Private).
 
CAS-ul vă recomandă să îl contactaţi telefonic, în online sau la sediu, doar dacă este absolut nevoie
Pentru limitarea propagării virusului COVID 19 la nivelul judeţului, reprezentanţii Casei de Asigurări de Sănătate Braşov au anunţat măsuri speciale. Astfel, toţi cei care au treabă la CAS sunt rugaţi să limiteze pe cât posibil, deplasarea la ghişeele instituţiei. „În acest context pentru solicitare/eliberare adeverinţe de asigurat pentru carduri naţionale pierdute sau refuzate;  actualizare calitate de asigurat; solicitări/eliberări adeverinţe/certificate, solicitări/eliberări CIP, documentele pot fi transmise electronic: ci@casbv.ro;  secretariat@casbv.ro;, prin poştă sau fax. Pentru modificări ale stării cardului naţional, apelaţi tel. 0268/547662. Ridicare carduri nationale/europene retur se face la sediul CAS Brasov în timpul programului de lucru cu publicul comunicat. Pentru orice alte infomaţii vă rugăm să sunaţi la tel. 0268/547634 sau 0268/547662”, se arată într-un comunicat al CAS Braşov.
De asemenea, deciziile CNAS de avizare/ neavizare a investigaţiei PET-CT vor fi transmise de către CAS Braşov pacienţilor pin poştă. În prealabil pacienţii vor fi informaţi şi telefonic. Dosarele PET-CT întocmite in vederea analizei şi aprobării de către comisia CNAS vor fi depuse la registratura CAS Braşov, se mai arată în documentul amintit.
Cererile de eliberare a concediului medical pentru asiguraţii care au avut nevoie de îngrijiri medicale în străinătate vor fi depuse la registratura CAS Braşov cu recomandarea de a menţiona pe cerere număr de telefon sau email.
Pentru obţinerea deciziilor de aprobare a dispozitivelor medicale documentele se pot transmite şi prin poşta. „Pentru obţinerea sau depunerea formularelor europene documentele se pot transmite şi prin poştă sau pe e-mail la adresele  ci@casbv.ro;  secretariat@casbv.ro; relatiipublice@casbv.ro. Informatii se pot obţine şi la nr de tel : 0761665744, 0728288252”, conform aceluiaşi comunicat.
Încheierea de contracte de asigurare pentru concedii si indemnizatii, se va face în zilele de marţi şi joi, între orele 09-11, mai arată reprezentanţii CAS. Plata contribuţiei pentru concedii şi indemnizaţii se va face în contul: RO51TREZ13126A212500XXXX – deschis la Trezoreria Braşov.
Orice alte situaţii, cei interesaţi le pot vedea direct pe site-ul instituţiei – casbv.ro.
„Recomandăm asiguraţilor ca, la intrarea în instituţie, să îşi dezinfecteze mâinile folosind dezinfectantul pus la dispoziţie, iar persoanelor care prezintă simptome de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree) să poarte mască de protecţie”, mai arată reprezentanţii CAS Braşov.
 
Și la Primărie, dacă se poate... doar online
Primăria Braşov a transmis cetăţenilor, ieri, câteva recomandări. Astfel, cetăţenii sunt încurajaţi să folosească mijloacele online de comunicare cu Primăria, inclusiv pentru depunerea actelor. De asemenea, reprezentanţii municipalităţii au anunţat că braşovenii opt obţine informaţii la numărul de telefon 0268-405.000 sau a e-mail-lui contact@brasovcity.ro. Totodată, cetăţenilor li se recomandă să evite locurile aglomerate, cum sunt sălile de aşteptare de la Serviciul de Evidenţă a Persoanei sau de la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni. Tot în aceste locuri, braşovenilor li se recomandă să meargă cu copii. Tot municipalitatea braşoveană le recomandă oamenilor să „respecte  măsurile de protecţie personală”. 
Pe de altă parte, s-a anunţat limitarea accesului în clădirea Primăriei a cetăţenilor, excepţie face Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni. 
 
DGASPC reduce programul de lucru cu publicul
Până în 31 martie, activitatea cu publicul la nivelul serviciilor funcţionale ale DGASPC Braşov se limitează la intervalul orar 10.00-12.00, în fiecare zi, de luni până vineri, au anunţat, ieri, reprezentanţii instituţiei. În perioada 11 - 31 martie, activitatea de evaluare a persoanelor (copii şi adulţi) în vederea încadrării în grad de handicap se va desfăşura doar pentru cazurile urgente (dosarele aflate la limita celor 60 de zile impuse de legislaţie pentru încadrarea în grad de handicap, dosarele de reîncadrare în cazul certificatelor care expiră până la 31.03.2020,  dosarele unde au fost transmise deja programări pentru evaluare).
De asemenea, activitatea cu publicul la ghişeele pentru eliberarea biletelor gratuite de călătorie interurbană, a legitimaţiilor de călătorie urbană, a cardurilor europene pentru dizabilitate, a voucherelor pentru dispozitivele asistive, a rovinietelor, a acordurilor pentru indemnizaţie sau asistent personal etc, se limitează la intervalul orar 10.00-12.00, în fiecare zi, de luni până vineri.
„Facem menţiunea că, în afara intervalului orar sus-menţionat, accesul în instituţie va fi permis doar persoanelor programate în vederea furnizării unor servicii sociale”, conform aceleiaşi surse.
 
Interzise vizitele în centrele DGASPC
Până în 31 martie sunt sistate vizitele aparţinătorilor, voluntarilor şi terţilor în cadrul centrelor rezindenţiale ale DGASPC Braşov, iar în perioada 11-22 martie se suspendă activitatea centrelor de zi şi a celor de recuperare din cadrul instituţiei.  Totodată, se interzic, până la finalul lunii orice fel de evenimente, cu şi pentru beneficiarii instituţionalizaţi, indiferent de locul de desfăşurare al acestora.
Decizia de limitare a activităţii directe cu beneficiarii nu înseamnă, însă, restricţionarea accesului braşovenilor la serviciile sociale oferite de DGASPC Braşov. Aceştia sunt rugaţi ca, în această perioadă, să folosească mijloacele de comunicare la distanţă: email, telefon, poştă. Astfel, cererile şi documentele pot fi transmise către DGASPC Braşov pe adresele de email office@dgaspcbv.ro, relatiipublice@dgaspcbv.ro, presa@dgaspcbv.ro sau pe adresele oficiale ale serviciilor instituţiei, afişate pe site.
În conformitate cu dispoziţiile ANDPDCA,  părinţii sau reprezentanţii legali ai copiilor pot transmite actele scanate pentru reînnoirea certificatelor de încadrare în grad de handicap pe adresa dedicată de email sec_copii_brasov@dgaspcbv.ro. Acolo unde părinţii nu au acces la internet, pot solicita transmiterea electronică a acestor documente la serviciile publice locale de asistenţă socială din cadrul primăriilor de domiciliu.
Documentele pot fi transmise şi pe fax, la numărul de telefon 0268.417100, sau prin poştă, la adresele str. Iuliu Maniu nr. 6 sau str. Apullum nr. 3.
 
Reclamaţii online la „Protecţia Consumatorului”
În contextul problemelor legate de coronavirus, Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorului (CRPC) Braşov a anunţat câteva măsuri de prevenţie pentru limitarea transmiterii acestui virus. „Le transmitem tuturor consumatorilor braşoveni că au posibilitatea de a sesiza instituţia noastră referitor la anumite probleme cu care se confruntă şi prin transmiterea unui email, fax sau poştă. Este de recomandat să se folosească aceste variante pentru a preveni potenţiale îmbolnăviri”, a anunţat conducerea comisariatului. Astfel, braşovenii pot transmite sesizările pe mail, la adresa reclamatii.brasov@anpc.ro. De asemenea, oamenii pot trimite reclamaţiile prin poştă, la adresa Alexandru Ioan Cuza nr.  12, localitatea Braşov (destinatar: Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorului Braşov) . Telefonic, consumatorii pot reclama problemele sau pot trimite fax-uri la numărul  0268/413951, iar prin fax la numărul 0268/418389. 
 
Arhivele Naţionale - închise, restricţii şi la instanţe, Registrul Comerţului, Avocatul Poporului, CECCAR
Până acum, Arhivele Naţionale a anunţat că îşi suspendă activitatea până când va trece perioada critică. Anterior, toate instanţele din Braşov au anunţat că reduc programul cu publicul la 2 ore, la fel şi Registrul Comerţului a introdus măsuri de limitare a adresabilităţii directe. Ieri şi Avocatul Poporului a anunţat că se anulează audienţele, iar CECCAR Braşov a închis activitatea cu publicul, orice problemă urmând a fi rezolvată telefonic sau online.
 
+5 -0

Comentarii

'Vios'

2021-01-22 15:39:59


'Buna ziua,\n\nCNAS Brasov este o rusine nationala.\n\nDe ce primesc salarii grase functionarii de acolo pe contributia noastra fara sa faca nimic in ajutor si sint lipsiti total de respect fata de oameni?\nHalal unde a ajuns tara noastra azi. Cu asa angajati numai progreseaza tara in veci.\nO rusine!'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie