Curs BNR
1 EUR = 4.9774 RON
1 USD = 4.3833 RON
1 GBP = 5.8304 RON
1 XAU = 464.4611 RON
1 AED = 1.1933 RON
1 AUD = 2.7957 RON
1 BGN = 2.5449 RON
1 BRL = 0.7714 RON
1 CAD = 3.1559 RON
1 CHF = 5.2813 RON
1 CNY = 0.6015 RON
1 CZK = 0.1993 RON
1 DKK = 0.6668 RON
1 EGP = 0.0860 RON
1 HUF = 1.2223 RON
1 INR = 0.0513 RON
1 JPY = 3.0556 RON
1 KRW = 0.3047 RON
1 MDL = 0.2538 RON
1 MXN = 0.2227 RON
1 NOK = 0.4191 RON
1 NZD = 2.6097 RON
1 PLN = 1.1646 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0530 RON
1 SEK = 0.4526 RON
1 TRY = 0.1141 RON
1 UAH = 0.1048 RON
1 XDR = 5.9383 RON
1 ZAR = 0.2318 RON
Publicat la 16 iulie 2025
Decizia din 8 mai a Comisiei de circulaţie a municipiului Braşov, prin care a fost avizată realizarea de marcaje pentru biciclete pe benzile dedicate transportului public în comun din oraş, va fi pusă în practică în perioada următoare. Astfel, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea, a declarat că în zilele următoare va începe marcarea traseului pentru biciclişti pe banda pentru autobuze ce începe în Bartolomeu şi parcurge strada Lungă, spre centrul oraşului. Lucrările vor continua apoi pe Bulevardul Eroilor – Bulevardul 15 Noiembrie – Calea Bucureşti – Terminal Poienelor, dar şi pe sensul Astra – Bartolomeu (Terminal Poienelor - Calea Bucureşti – Str. Toamnei – B-dul M. Kogălniceanu – Str. Iuliu Maniu – Str. N. Iorga – Str. Lungă – Calea Făgăraşului – terminalul de transport public Bartolomeu).
De asemenea, marcaje pentru biciclişti vor exista şi pe benzile pentru autobuze de pe Bulevardul Eroilor.
Lungimea cumulată a celor trei trasee (Bartolomeu-Astra, Astra Bartolomeu şi Bulevardul Victoriei) va fi de aproximativ 12,68 km, fiind cea mai lungă reţea de piste pentru biciclişti din Braşov.
În prezent, în oraş mai sunt câteva zone în care sunt benzi pentru biciclişti (pe marginea unor străzi) sau piste separate de traficul rutier (cum este în cea fin faţa Primăriei Braşov, cea de pe strada Băilor, cele din zona Coresi cea de pe artera de sud est – care trece pe sub calea Bucureşti, în zona Selgros).
O idee apărută la finalul anului trecut
Amintim că ideea împărţirii benzilor de circulaţie între biciclişti şi mijloacele de transport în comun a fost anunţată de primarul Braşovului, George Scripcaru, în luna decembrie a anului trecut, când acesta a spus că Proiectul „Calea Verde” (care implică amenajarea unor benzi dedicate transportului în comun şi a unor piste pentru biciclişti) va intra în reproiectare.
„Avem în modul de faţă discuţii pentru proiectul «Calea verde», pentru că am ajuns astăzi să avem un proiect total haotic, care presupune că trebuie să demolăm clădiri că trebuie să intrăm în curţile oamenilor că trebuie să facem exproprieri şi să nu utilizăm aceste benzi dedicate de autobuz. Aceste benzi sunt foarte late şi pot foarte bine să fie utilizate şi pentru ce înseamnă piste de biciclete”, a declarat primarul la momentul respectiv.
'Moldoveanu'
2025-07-16 08:37:40
'Doamne fereste, asta mai lipsea, alt haos.'
Conform Legii 50/1991, Schmidt Raul anunţă public începerea execuţiei lucrărilor pentru imobilele situate în com. Tărlungeni, str. Horia, nr. 853A-C1, nr. 853B-C2, 853C-C3, 853D-C4,[...]
2025-07-16 citeste mai multSC CORAL IMPEX SRL, IN CALITATE DE PRESTATOR DE SERVICII DE DERATIZARE, DEZINSECTIE, DEZINFECTIE, IN BAZA CONTRACTULUI DE PRESTARI SERVICII NR. 207/94518/29.06.2023 INCHEIAT CU MUNICIPIUL[...]
2025-07-16 citeste mai multBogdan Micu i-a donat suma de 250.000 de lei, în precampania pentru alegerile locale de anul trecut
2025-07-16 citeste mai multAu fost şi „cocoşii”: pentru 4 locuri s-a supralicitat până la un maxim de 300 – 600 de lei
2025-07-16 citeste mai multSindicaliştii din Garda de Mediu cer stoparea imediată a măsurilor de austeritate care vizează reducerea veniturilor angajaţiilor publici
2025-07-16 citeste mai mult
'Cineva'
2025-07-16 09:35:18
'In primul rand in Brasov nu exista benzi de autobuze, ci numai benzi marcate pentru autobuze. La orele de varf benzile de autobuze sunt pline de alte autovehicule. Sunt curios cat de late o sa fie aceste benzi de bicicleta care sa asigure o siguranta atat a biciclistilor cat si a soferilor de autobuze. Fara benzi complet separate de drum va fi destul de riscant pentru biciclisti considerand faptul ca soferii nu sunt \"prietenosi\" neaparat cu acestia.'