Curs BNR

1 EUR = 4.9737 RON

1 USD = 4.6664 RON

1 GBP = 5.8274 RON

1 XAU = 352.3272 RON

1 AED = 1.2707 RON

1 AUD = 3.0251 RON

1 BGN = 2.5430 RON

1 BRL = 0.9123 RON

1 CAD = 3.3963 RON

1 CHF = 5.1094 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1965 RON

1 DKK = 0.6667 RON

1 EGP = 0.0962 RON

1 HUF = 1.2631 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0327 RON

1 KRW = 0.3374 RON

1 MDL = 0.2639 RON

1 MXN = 0.2814 RON

1 NOK = 0.4273 RON

1 NZD = 2.7735 RON

1 PLN = 1.1598 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0498 RON

1 SEK = 0.4299 RON

1 TRY = 0.1440 RON

1 UAH = 0.1178 RON

1 XDR = 6.1448 RON

1 ZAR = 0.2463 RON

Editia 8164 - 17 apr 06:29

„Pe repede înainte” la giratorii: 1,2 m/s, viteza pietonului

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 01 martie 2024

Şoferii se tem de noile semafoare. Primăria le transmite că vor fi benefice

„Pe repede înainte” la giratorii: 1,2 m/s, viteza pietonului

Punerea în funcţiune, în viitorul apropiat, a semafoarelor de la trecerile de pietoni de la câteva sensuri giratorii din oraş începe să fie comentată de braşoveni, în special de şoferi. De altfel, unii conducători auto se tem că aceste semafoare nu vor face decât să aglomereze şi mai mult străzile, care, deja sunt sufocate de traficul intens. Ba mai mult, unii sunt de părere că, prin introducerea acestor semafoare, maşinile ar putea fi puse în situaţia de a bloca sensurile giratorii. De asemenea, neexistând informaţii despre tipul semaforului (cu sau fără buton), a apărut şi nemulţumirea să un conducător auto poate sta la semafor chiar dacă zebra este goală.
Totodată, despre riscul apariţiei unor blocaje s-a vorbit şi în şedinţa de Consiliu Local Braşov din 27 februarie, când se vorbea despre „Braşovul verde”, iar  consilierul local Ciprian Chiricheş a spus că după ce se vor pune în funcţiune aceste semafoare, oraşul nu va mai fi verde.

Prima cale cu giraţii semaforizate: Făget - Gării - Gemenii

De la Primărie am primit răspunsul că „scopul instalării acestor semafoare este de a fluidiza fluxurile de maşini, pietoni sau alţi participanţi la trafic, dar şi de a creşte gradul de siguranţă a traficului”. Iar purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea, a exemplificat prin faptul că, odată cu semaforizarea altor treceri de pietoni din oraş, numărul accidentelor în care au fost implicaţi pietoni s-a redus.
Primul giratoriu cu treceri de pietoni semaforizate va fi pus în funcţiune la intersecţia Bulevardul Al. Vlahuţă – strada Hărmanului – Bulevardul Gării. Aici au fost terminate lucrările la semafoare, urmând ca acestea să fie puse în funcţiune în 2 sau 3 săptămâni. Apoi, vor fi puse în funcţiune şi semafoarele de la giratoriile de la Făget (intersecţia Bulevardul Gării – 13 Decembrie – Aurel Vlaicu), Gara Braşov (Intersecţia Bulevardul Gării – Bulevardul Victoriei), Gemenii (intersecţia Bulevardul Saturn – Bulevardul Al. Vlahuţă – str. Zizinului).

Semafoarele vor fi cu buton

Semafoarele, ne-a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, vor fi cu buton, ceea ce înseamnă că, în cazul în care nu va exista „cerere” din partea oamenilor care vor să traverseze, semaforul pentru şoferi nu se va înroşi. Altfel, spus, culoarea roşie pentru şoferi se va aprinde doar la trecerile unde se va apăsa butonul de către pietoni. De asemenea, „verdele pentru pietoni” nu se va aprinde instantaneu, ci după câteva secunde. Astfel, de exemplu, dacă la intersecţia Bulevardul Al. Vlahuţă – strada Hărmanului – Bulevardul Gării se apasă butonul de la zebra de pe strada Hărmanului spre Triaj, pe celelalte trei „intrări” în giratoriu maşinile pot circula.
Practic, potrivit explicaţiilor purtătorului de cuvânt al Primăriei Braşov, prin introducerea sistemului de semaforizare fluxurile de pietoni şi de maşini se vor regla, pentru că nu vor mai fi situaţii în care trece un pieton, apoi, iar, la scurt timp după el, mai trece unul sau vine altul din sens opus şi opreşte toată coloana de maşini.

Viteza de traversare, presetată

Pe de altă parte, cel puţin la început, nu este exclus ca unele persoane să aibă probleme în a traversa strada, pentru că „verdele” semafoarelor pentru pietoni va fi setat conform normativelor. Mai exact, este luată în calcul o viteză de traversare de 1,2 m/s, la care se adaugă câteva secunde. Asta înseamnă că pentru o stradă cu trei benzi pe sens (cu o lăţime totală de 23 m), pietonul va avea la dispoziţie 23 – 25 de secunde pentru a trece strada. Totuşi, a spus Sorin Toarcea, „unde vom constata că se traversează mai greu, timpii vor fi prelungiţi”.

Sincronizarea şi „undă verde” pentru unele maşini, în etapa următoare

În etapele ulterioare de implementare a proiectului vor fi funcţionali şi alţi parametri. Astfel, vor fi montaţi senzori care vor monitoriza traficul auto, iar în cazul în care vor fi coloane mari de autovehicule, „verdele” pentru pietoni se va aprinde mai rar. De asemenea, în timp, se va implementa şi sistemul de sincronizare, astfel încât o maşină care prinde „verde” la Făget, să aibă liber şi la Gară. Totodată, se va implementa şi sistemul „undă verde” maşinile speciale (ambulanţe, poliţie, pompieri, jandarmi) sau mijloacele de transport în comun.
„Va exista dispeceratul de monitorizare a traficului (ce urmează a fi amenajat într-o fostă centrală de pe strada Hărmanului, n.r.) de unde se vor putea gestiona fluxurile de pietoni, maşini sau alţi participanţi la trafic”, a mai spus Toarcea.
Prin programul de semaforizare a sensurilor giratorii face parte dintr-un proiect mai amplu, pentru care Primăria Braşov a obţinut o finanţare europeană: „Sistem centralizat de monitorizare şi control al traficului în Municipiul Braşov”. Acest proiect include un sistem de prioritizare a traficului, cu o componentă dedicată transportului public, dispecerat de monitorizare, semaforizarea a 35 de treceri de pietoni şi 3 intersecţii, modernizarea semaforizării pentru 44 de intersecţii, instalarea a 140 de camere video şi a 249 de senzori video. Contractul a fost semnat în 2018 (mandatul lui George Scripcaru) şi avea ca termen de finalizare 31 decembrie 2022.

Comentarii

'Willy'

2024-03-02 17:32:23


'Cetateni! Cica a vrut sa faca @Bigbrader ceva caterinca... Sa nu fim rai! Sa ne facem ca radem un pic sa nu se simta omul prost! #hehehe '

'Pt. Bigbrader'

2024-03-02 17:06:03


'Servus…..vezi ca esti idiot'

'Tristan Adrian'

2024-03-02 14:51:51


'Ce mai poți spune. Te minunezi la cât de \"deștepți\" sunt aleșii locali.Petre Țuțea, a spus-o cu subiect și predicat.Am făcut 13 ani de pușcărie pt un popor de IDIOȚI.Lurma urmei dintro măgăreață nu o să iasă niciodată un pur sânge. Și atunci, despre ce vorbim. Sănătate și v-am pupat pe portofel.'

'Bigbrader '

2024-03-02 14:40:21


'@Willy Te așteaptă vecina cu mărțișorul! \"Nu ai fire in cap cati pietoni vad pe luna ca nici nu se uita cand trec pe zebra,\" Sa înțeleg ca tu comentezi de pe luna! Te uiți în lună meștere!? Ești tare! Mai aștept comentarii cu ce mai vezi în lună și în stele!'

'Eu'

2024-03-01 23:05:34


'Nu sunt șofer, dar am o întrebare: giratoriile la ce mai folosesc? Pentru flori decor? zeci de milioane sa le facem, acum zeci de milioane sa ne intoarcem la intersectii.'

'Willy'

2024-03-01 22:51:18


'Bravo @Tramvaiciul Semaforist, bine ai zis! @Bigbrader Inchide domnule geamul cand dormi ca uite, vorbesti in somn si te aude toata lumea ce prostii visezi... De ce zici „Orasul este al cetatenilor!‟? Dar cine conduce o masina ce este, nu este cetatean? Oaie ca pietonul? Trotinetar ca useristii? Platim pentru o masina de ne rupem si ce primim in schimb? Amenzi, restrictii, acuze ca poluam? Cand o sa platesti taxa de smecher pe aer ca iti „polueaza centrala‟ sa te auzim si atunci! CET nu polueaza prin hornul ala imens? Nu polueaza, nu!, nu! Sigur ca nu caci gigacaloria pe care o platesc aia cu incalzire centralizata este subventionata de toata lumea. Adica si ala de se incalzeste cu solar, cu pompa, cu gaz sau lemne ii plateste aluia cu incalzire la comun cam jumate din caldura si apa calda. Cum ar fi @Bigbrader cand iti scoti fizicul la plimbare sa nu te poti aseza pe o banca caci ea va fi inchiriata prin licitatie si va fi blocata cu un gardut? Cum ar fi ca nu te poti opri pe un trotuar, ca pe banca nu poti sta sa vorbesti cu cineva si sa vina localul sa iti dea amenda ca nu ai voie sa opresti pe trotuar ca pieton? Dar nici pe banca sa stai ca e banca rezidentiala? A lui unu adica care da 130 de lei pe an sa o foloseasca numai el? Si tu stai ca fraierul in picioare pe unde apuci? Etc? Pietonul de ce sare ca oaia pe zebra? Zebra e bazin de inot sau garla de langa bojdeuca lui Creanga sa sara toti in apa? Nu ai fire in cap cati pietoni vad pe luna ca nici nu se uita cand trec pe zebra, cu copii, cu papornite cu ce vrei tu! De biciclisti si trotinetari care taie zebra nu mai vorbesc ca si acum am frigiderul plin de asta vara, tot noi suntem de vina ca soferi in viziunea aia simpla a lor despre viata si tot! Stau legal, oprit pe prima banda un minut, linie intrerupta, fara oprire interzisa, fara nimic si trece un biciclist langa mine si incepe sa urle aberand ca de ce am oprit pe carosabil? Si ma injura? Si dispare? Biciclistul nu e vehicul? La el nu se aplica legea daca e agresiv in trafic? Nu se aplica caci biciclistul nu are placute de identificare, el fuge si nu poate fi identificat si tras la raspundere. Si nici trotinetarul cocalaro-userist. Etc. '

'Bigbrader '

2024-03-01 21:30:25


'@Tramvaiciul Semaforist Daca Brașovul e așa de mare cum spuneți, merita un tunel, ca marile metropole europene. Trafic fluidizat dar fără pietoni, da! Ce se face pentru cetatenii pietoni? Nimic! Scripcaru a desființat zeci de treceri pentru fluidizarea traficului! Își risca lumea viata traversând strada ca distanta dintre treceri e de sute de metri! Mai ușor cu Scripcaru, 16 ani/4 mandate, în afara de giratoare, ce a făcut? A furat orașul sa finanteze partidul lui Băsescu și Udrea. Ca pieton, biciclist și șofer din 1988, ma pun în pielea la toți, nu am voie sa ignor o categorie de cetățeni! Altfel spus ma ignor pe mine!'

'Tramvaiciul Semaforist '

2024-03-01 20:22:52


'@Bigbrader Poate ne spuneți dumneavoastră cu ce să mergem! Cu avionul personal, cu elicopterul de atac, cu vulturul sau covorul lui Aladdin? Mijloacele de transport în comun vor avea de suferit și ele de la acestă mizerie, doar și ele trec prin același trafic! Nu zboară și nici metrou nu sunt, pentru numele Lui Dumnezeu! Dumneavoastră vă dați cu trotineta sau mergeți pe jos? Nici o problemă, veți inhala noxele coloanelor interminabile, vi se mai scurtează viața cu 2-3 ani, nici o problemă. Lux, chiar! Comentariul domniei voastre este chiar desprins din 1984, de unde presupun ca v-ați inspirat cu numele. Brașovul este un oraș foarte mare la scară europeană și era perfect fluidizat. Se mai putea lucra la fluxurile independente pentru pietoni, asemenea Olandei, dar nu, noi ne-am întors acum pe vremea lui Ghișe, deci mai bine de 20 de ani în urmă. Și acum nu mai avem nici tramvaiul, care măcar avea prioritate pe ruta sa. Oricum ăla ne mai lipsește… Deci felicitări votanților lui Exmatriculiciu! Bravo. Să dea zmeul să stați acasă la vot sau să-l mai votați pe Somnorilă ăsta! Ne merităm soarta. Mă uit la Napoca, mă uit la Iași, mă uit la Oradea (care de departe ne-a întrecut de tot în acești 4 ani ratați), de ce nu, mă uit la Buzău… oameni buni, am ajuns supt Lenivilă-Primar printre ultimele orașe din țară! Noroc cu proiectele rămase de la moldovean, că altfel nu s-ar mai fi mișcat nimic. Apropos, noi nu mai avem spital regional pentru că lui Somnorilă i-a fost lene să facă documentația necesară - 3 (TREI) ani de zile. '

'Bigbrader'

2024-03-01 19:26:47


'Daca nu va plac giratoriile semaforizate, alegeți alta ruta de deplasare prin oras cu autoturismul! V-ati nascut in masina! Orasul este al cetatenilor! Brasovul e o jungla, un haos! De ce nu se interzice claxonatul in oras? De ce ambulantele merg cu trompetele la maxim cand drumul e liber? Politia poate, ambulanta nu!'

'Willy'

2024-03-01 15:40:16


'Doamnelor sa nu credeti ca v-am uitat! Acum m-am intors de la tarabe si v-am luat cate un martisor!'

'Willy'

2024-03-01 13:39:52


'Cetatene @rotula nu prea esti atent in trafic cine stie la ce te gandesti. Caci altfel ai fi vazut ca ar exista sa zicem „un proiect pilot‟ la 3 alimentari (Calea Bucuresti-Zizinului-15 Noiembrie, pentru cine e mai nou prin Brasov). Orice giratoriu semaforizat va functiona similar cu intersectiile dirijate de agenti de politie care din dorinta de a fluidiza traficul mai mult il incurca. Asa ca ne asteptam la poluare masiva si ambuteiaje. Totul ca sa isi multumeasca latraii de facebuc si dezbaterile publice cu auditoriu pe Instagram. Azi am trecut pieton pe Calea Bucuresti cu Uranus-Zorilor pe partea cu bancile. Ce e cu cutia aia de fier in mijlocul trotuarului in dreptul zebrei? Acum face lumea „cursa cu obstacole‟ cand va traversa strada? De aia nu imi place sa umblu pe jos, prefer masina. In masina e curat, miroase frumos. Nu a rahati si urina de potaie.'

'Dan Filip'

2024-03-01 13:09:02


'Niște nenorociți, au stricat tot:\npe repede înainte sunt multe treceri de pietoni în Brașov,câteva exemple la \"Trei alimentări\", Calea București, trebuie să fugi din prima secundă că altfel te prinde rosu pe trecere, la Lukoil pe Vlahuță la fel și exemplelor continua.\nO altă nemernicie ridicarea mașinilor \"parcate la mai putin de 25 m de intersectie\" când ei au dat locuri de parcare, sute pe care iau bani ilegal \"la mai puțin de 25 m de intersecția doua străzi.'

'VASILE IONA'

2024-03-01 12:23:52


'Domnul Minciuna Coliban,si-a inceput mandatul de primar cu o hotie(vezi CV acestuia burdusit cu diversele studii superioare pe care si le-a atribuit, neavandu-le insa) si-l termina tot cu o hotie ....semaforizata. Am pierdut patru ani cu acest habarnist care se lauda cu proiectele nerealizate, iar cele putine care au fost totusi finalizate, i-au apartinut fostului primar George Scripcaru.'

'Tramvaiciul Semaforist'

2024-03-01 09:32:07


'Repet comentariul de ieri: Singura realizare a lui Coliban: semafoare în toate intersecțiile importante din oraș, când traficul era unul dintre cele mai eficiente din țară. De abia aștept să le dea primăriciul drumul la toate: HAOS TOTAL! Mă întreb oare, de unde nevoia bruscă de semaforizare? \\nS-au făcut sensuri giratorii pentru a fluidiza traficului, acum Somnorilă-Primar dorește distrugerea traficului, semafoare, peste semafoare. Nu pot observa cum băiatul ăsta ne bucureștenizează orașul, cu ONG-urile lui cu tot. 
Unul face, altul strică! Ne-a adus în urmă cu 20 de ani. Eu zic să ia o pauză de 4 ani și să pună și el de o licență, poate tura asta iese ceva. Căci nu, tocmai FĂRĂ HOȚIE LA PRIMĂRIE, a fost cel dintâi hoț: s-a lăudat că are studii superioare și tot ce avea la dosar era Adeverința de Exmatriculare. Este timpul să-l exmatriculăm și noi de la locul călduț din primărie!!! Pont pentru cei de la DNA: oare să fie vorba de vreun comision baban pentru semafoare?'

'rotula'

2024-03-01 08:39:47


'Pare ca permanent deciziile sunt luate cu dosul, nu cu capul.\nPoate in toate \"motivarile\" investitiilor in infrastructura va spune cineva clar ca aglomeratia in traficul auto apare ca urmare a numarului mare de automobile. Incearca fiecare sa o dreaga cu pietonii, biciclistii etc. insa cine isi foloseste putin creierul si gandeste isi da seama ca sunt cheltuiti bani de pomana.\nCircul destul de mult prin oras cu masina si in majoritatea cazurilor astept la intersectii pentru ca este aglomeratie, in intersectie. Da, daca nu pot sa inaintez este normal sa las trecerea libera si sa treaca pietonii. Dar asta pentru ca oricum nu pot inainta din cauza automobilelor.\nCel mai mult am asteptat 10-15 secunde la treceri pentru ca erau multi pietoni care traversau de pe ambele laturi ale drumului.\n\nAs fi fost de acord sa fie un proiect pilot in doua intersectii, monitorizate permanent sase luni minim, si apoi cu datele respective sa vina frumos primaria sa spuns uite domle ca datorita semafoarelor timpii de asteptare in trafic s-au redus de la 2 minute la 30 de secunde/intersectie.\nBuba este ca daca ar fi facut asta ar fi descoperit ca nu la pietoni este problema ci la numarul mare de automobile. Atunci nu ar mai fi putut sa toace banul public cu idei nascute in birouri, dupa masa de pranz.'

'Willy'

2024-03-01 06:45:04


'Despre acest fiasco userist facebucist ne putem face deja o parere daca ne uitam la blocajul creat de semaforizarea giratorului de la 3 alimentari: cozi imense pe sensul dinspre Calea Bucuresti si sensul dinspre 15 Noiembrie unde sunt semafoare. Cale libera, civilizata pe sensul dinspre Zizinului. Giratoriiile de aia s-au inventat sa scada poluarea si sa fie traficul fluent. Nu sa faca Coliban revolutie in trafic a la grupuri de pacalici de pe facebook, grupuri de mascarici care numai utopii din astea au in capatani: tramvaie, semafoare in giratorii, hamstadt, trotinete, biciclete, potai si instrumente de percutie in parcuri, etc. Adica cretinitati progresiste prin care sa fie taxati soferii la rupere dar sa le fie interzis sa se foloseasca de masini, acestia fiind sfatuiti usereste, impinsi, fortati, sa mearga cu RAT, bicicleta, trotineta sau cu ma-sa in brate la fiecare. Ca primarul nu vede mizeriile alea de trotinete care daca nu zac aruncate pe trotuare si zebre atunci accidenteaza pietonii pe trotuar sau incurca traficul si dispar, neavand placute de identificare. Mandatul lui Coliban poate fi asemanat doar cu cele doua mandate asa zis prezidentiale ale lui Iohanis: un esec, ne-am pus sperante desarte. Si ala la origine politica tot primar a fost, a facut rahat pe bat in Sibiu si in tara ulterior. Mai bine ar matura mizeria din oras, eu stiam ca atunci cand parasesti locul de munca lasi curat dupa tine, daca ma intelegeti ce vreau sa spun. Vai de capul nostru! Ne dam mari ca suntem brasoveni si miezul din nuca si iata un moldovean (Scripcaru) ne-a dat cat de cat clasa la toti pe cand Brasoveanul s-a facut de ras. Ne rupem in figuri ca suntem ardeleni si ca noi nu e nimenea dar iata, sibianul ne-a facut de ras pe toti. Mai putem umbla cu nasul pe sus? Nu mai putem umbla cu nasul pe sus.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie