banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9774 RON

1 USD = 4.3833 RON

1 GBP = 5.8304 RON

1 XAU = 464.4611 RON

1 AED = 1.1933 RON

1 AUD = 2.7957 RON

1 BGN = 2.5449 RON

1 BRL = 0.7714 RON

1 CAD = 3.1559 RON

1 CHF = 5.2813 RON

1 CNY = 0.6015 RON

1 CZK = 0.1993 RON

1 DKK = 0.6668 RON

1 EGP = 0.0860 RON

1 HUF = 1.2223 RON

1 INR = 0.0513 RON

1 JPY = 3.0556 RON

1 KRW = 0.3047 RON

1 MDL = 0.2538 RON

1 MXN = 0.2227 RON

1 NOK = 0.4191 RON

1 NZD = 2.6097 RON

1 PLN = 1.1646 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0530 RON

1 SEK = 0.4526 RON

1 TRY = 0.1141 RON

1 UAH = 0.1048 RON

1 XDR = 5.9383 RON

1 ZAR = 0.2318 RON

Editia 8425 - 23 mai 01:15

Pasajul Tractorul - Griviţei, în etapa Studiului de fezabilitate

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 12 martie 2025

Acesta va fi o alternativă la strada 13 Decembrie

Pasajul Tractorul - Griviţei, în etapa Studiului de fezabilitate

Aflat de mulţi ani în agenda autorităţilor locale, pasajul Tractorul – Griviţei este acum în etapa elaborării Studiului de fezabilitate. Documentaţia aferentă investiţiei a fost depusă la Agenţia pentru Protecţia Mediului (APM) Braşov, iar în perioada următoare Studiul de fezabilitate (prin care va fi stabilită şi valoarea estimată a lucrărilor) va fi supus aprobării Consiliului Local Braşov. După ce vor fi încheiate aceste formalităţi, municipalitatea braşoveană va putea lansa procedurile de atribuire pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor.

A fost luat în calcul proiectul de modernizare a căii ferate Braşov – Sighişoara
Conform documentaţiei depuse la APM Braşov, noul pasaj va asigura legătura între str. I.C. Brătianu şi Bulevardul Griviţei. Pasajul şi amenajările conexe vor avea lungime totală de 839 m şi o lăţime totală de 25,8 m şi va trece peste magistrala feroviară Braşov – Sighişoara, fiind pproiectat astfel încât să permită permite dezvoltarea viitoare a căii ferate (conform proiectului de modernizare aflat în derulare).
Acesta va avea două benzi pentru vehicule (fiecare având o lăţime de 3,5 m), două trotuare (fiecare cu lăţimea de 2 m), două piste pentru biciclişti (fiecare cu lăţimea de 1,5 m), parapete de protecţie şi sistem de iluminat. Accesul pietonal la capetele pasajului se va face prin intermediul scărilor din beton.

Soluţie provizorie pentru captarea apelor pluviale
Pe de altă parte, în documentaţia depusă la APM se arată că, pentru început, pasajul nu poate fi racordat la reţeaua de canalizare, iar pentru a asigura atât epurarea primară, cât şi colectarea conformă a apelor pluviale, au fost prevăzute separatoare de hidrocarburi şi bazinele de retenţie/ de evaporare. „Proiectul include toate elementele care să permită conectarea la reţeaua de canalizare, atunci când proiectul derulat (ce vizează canalizarea, n.r.) va ajunge în zona pasajului rutier”, se arată în documentaţia depusă la APM Braşov.

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie