Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 05:46

Pasajul Fartec şi podul spre Tărlungeni au început să se cam şubrezească

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 13 mai 2014

Acestea au fost expertizate din punct de vedere tehnic şi ar urma să intre în reparaţii capitale, ţinând cont că au început să se degradeze vizibil şi nu mai îndeplinesc toate condiţiile de siguranţă pentru trafic

Pasajul Fartec şi podul spre Tărlungeni au început să se cam şubrezească
Primăria Braşov va băga în reparaţii capitale vechiul Pasaj Fartec, dar şi podul de la capătul străzii Zizinului care traversează Timişul Sec spre Tărlungeni, după ce în urma expertizelor tehnice efectuate s-a constatat că acestea au început serios să se şubrezească. Edilii au prevăzut fonduri în bugetul pe acest an pentru realizarea acestor investiţii, dar şi pentru reparaţii capitale la un al treilea pod, respectiv cel de pe strada Lânii, care face legătura între cartierele Bartolomeu Nord şi Stupini, expertiza pentru acesta din urmă fiind în curs de elaborare.
Pasajul Fartec a fost construit în anul 1971 şi are o lungime de aproape 250 de metri şi o lăţime de peste 12 metri şi a mai fost în reparaţii capitale la începutul anilor 2000. Ţinând cont că este unul dintre cele mai tranzitate pasaje din oraş, iar mult timp pe acesta au circulat şi maşini de mare tonaj, infrastructura acestuia a început să se degradeze. Astfel, în conformitate cu expertiza efectuată de o firmă specializată, una dintre grinzi este serios fisurată, betonul a început să cadă de pe armături, iar acestea sunt ruginite, apa se infiltrează în placa de beton, iar stâlpii de susţinere au şi ei fisuri verticale, iar infrastructura nu are dispozitive antiseismice, aşa cum ar fi necesar. 
Până după jumătatea lunii iunie, proiectele tehnice pentru reabilitarea acestor două pasaje ar trebui finalizat, iar licitaţia pentru desemnarea constructorilor să fie lansată. „Pasajul de pe B-dul Griviţei este unul destul de tranzitat şi face legătura cu şoseaua ocolitoare şi drumul spre Târgu-Mureş. Este foarte important să ne asigurăm că se circulă în condiţii de siguranţă, astfel că, dacă anul trecut am reuşit finalizarea dublării acestui pasaj, anul acesta, putem să ne apucăm de reparaţii capitale la vechiul pasaj fără să perturbăm circulaţia. Sper ca până la finele lui iunie să se finalizeze elaborarea proiectului tehnic, după care să lansăm licitaţia pentru efectuarea lucrărilor. Ţinând cont de importanţa acestui pasaj pentru traficul din zona de Nord a oraşului, vom fi foarte atenţi ca firma care a câştigat licitaţia să respecte nu doar standardele de calitate, ci şi graficul de timp. Odată cu finalizarea acestor investiţii care sunt susţinute de la bugetul local putem spune că podurile şi pasajele intens circulate din municipiul Braşov îndeplinesc toate condiţiile de siguranţă pentru trafic”, a explicat primarul George Scripcaru. Anul trecut, alt trei pasaje şi poduri din oraş, au fost în reparaţii capitale, investindu-se, în total, peste 10 milioane de lei.
 
Construit pe model sovietic
Şi la podul de pe strada Zizinului, care face legătura cu DJ 103 A, au fost descoperite o serie de probleme în urma expertizei tehnice. Acesta este construit înainte de 1960 după un proiect tip folosit în Uniunea Sovietică şi are o lungime de 57 de metri şi o lăţime a carosabilului de 7 metri. Din cauza vechimii, suprastructura sa a început să se degradeze foarte tare în zona trotuarelor, a scurgerilor şi a rosturilor, apărând fisuri, care au dus la desprinderea unor bucăţi de tencuială, astfel că armăturile au rămas descoperite şi au ruginit. 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie