Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 11:03

Pare greu de crezut, dar în aprilie 2013 se va circula pe aici

Autor: Ionuþ DINCÃ

Publicat la 04 sepembrie 2012

Lucrările la ocolitoarea – autostradă sunt finalizate în proporție de 10%. Reprezentanții Primăriei ne-au asigurat că suntem în grafic, iar peste șapte luni șoseaua va fi deschisă traficului rutier Cea mai importantă investiție în domeniul infrastructurii care este în curs de execuție la Brașov este ocolitoarea municipiului, respectiv tronsoanele I și III

Pare greu de crezut, dar în aprilie  2013 se va circula pe aici Lucrările la ocolitoarea – autostradă sunt finalizate în proporție de 10%. Reprezentanții Primăriei ne-au asigurat că suntem în grafic, iar peste șapte luni șoseaua va fi deschisă traficului rutier Cea mai importantă investiție în domeniul infrastructurii care este în curs de execuție la Brașov este ocolitoarea municipiului, respectiv tronsoanele I și III. Acestea au fost incluse într-un proiect unitar accesat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), din fonduri nerambursabile, prin Programul Operațional Sectorial – Transporturi. Din fondurile europene obținute de MTI sunt finanțate aproape 70% din cheltuieli, restul fiind asigurate de la bugetul de stat. Cele mai avansate din proiectul de transformare al centurii într-o șosea cu regim de autostradă sunt lucrările la tronsonul III. Astfel, la începutul lunii august, conform unei monitorizări făcute de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADR), aproximativ 10% din lucrări au fost finalizate pe cele două segmente. Șeful Direcției Tehnice din Primăria Brașov, Attila Radnoti, ne-a asigurat însă, că lucrările respectă graficele și, deocamdată, nu este vorba de vreo întârziere, chiar dacă nu este vorba de un procent prea mare. Cel mai bine s-a lucrat pe tronsonul III, unde, deși s-au făcut amenajările mai complexe din proiect, respectiv în special la pasajele supraterane de pe traseu, au fost executate aproximativ 15% din lucrări. Tronsonul III are o lungime totală de 6,3 km și se desprinde cu un pasaj superior din DN 13 Brașov – Târgu-Mureș, intersectează strada Plugarilor cu un sens giratoriu, traversează DJ 103C (strada Lânii) cu un pasaj suprateran, intersectează drumul de acces la Institutul Cartofului cu un pasaj superior, intersectează calea ferată și DN 1 Brașov - Sibiu cu un pasaj superior și, mai departe, strada Clopoțel cu un sens giratoriu care va permite accesul din și înspre DN 1 Brașov – Sibiu și DN 73 Brașov - Pitești. Cel mai avansat este pasajul care face legătura cu Tronsonul II al ocolitoarei peste sensul giratoriu de pe DN 13. Acest tronson este realizat de SC Vectra Service care a câștigat contractul în valoare de 97,5 milioane lei. Pe tronsonul I stăm mai prost În schimb, pe tronsonul I din Ocolitoarea municipiului Brașov, la finele lunii iulie, doar 4,11% din lucrări au fost realizate, după cum reiese din datele CNADR. Contractul de execuție pentru Tronsonul I al variantei de ocolire a municipiului Brașov are o valoare de 129,6 de milioane de lei, a fost câștigat de firma austriacă Alpine Bau GmbH. Acest tronson are o lungime de 7,2 kilometri și presupune lucrări complexe pentru construcția a trei poduri, două peste Timișul Sec și unul peste pârâul Dârbav, a două pasaje, a unui nod rutier și a unei intersecții de tip girație. Practic noua șosea va scoate traficul greu de pe drumul CET-ului și Fundătura Hărmanului. Tronsonul pornește de la intersecția DJ 103 A Brașov - Zizin, ocolește CET-ul, traversează zona Timiș-Triaj cu un pasaj superior și apoi Tronsonul II din ocolitoarea municipiului Brașov, cu un pasaj peste calea ferată spre Sfântu Gheorghe și DN 11. Ambele proiecte au ca termen de finalizare 365 de zile de la începerea execuției, respectiv începutul lunii aprilie 2013. La final, Brașovul ar trebui să beneficieze de o ocolitoare de 20 de kilometri care să scoată traficul greu din oraș, iar pe întreaga șosea ar trebui să se circule în regim de autostradă.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie