Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 23:55

Parcarea săpată în Dealul Warthe va fi reproiectată. Noua temă de lucru dată proiectanţilor: să preia geometria dealului, să fie cât mai discretă

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 01 sepembrie 2020

Parcarea săpată în Dealul Warthe va fi reproiectată. Noua temă de lucru dată proiectanţilor: să preia geometria dealului, să fie cât mai discretă

După o perioadă în care stat „în conservare”, proiectul parcării din spatele Bibliotecii Judeţene „George Bariţiu” din Braşov a reintrat în circuitul birocratic. Mai exact, Serviciul de Investiţii din cadrul Primăriei  Braşov a obţinut zilele trecute certificatul de urbanism pentru obţinerea autorizaţiei de construire pentru  obiectivul de investiţii „Construire parcare şi acces zona Pârâul Graft - După Ziduri”. Conform declaraţiei purtătorului de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea, certificatul de urbanism a fost obţinut pentru actualizarea Studiului de fezabilitate şi a Proiectului tehnic aferent acestei investiţii. Acesta a menţionat că această parcare va fi construită astfel încât să preia geometria dealului, astfel încât să fie cât mai discretă.

Cum a fost gândită parcarea în anul 2013
În memoriul justificativ aferent Planului Urbanistic de Detaliu (PUD) pentru această investiţie, elaborat în anul 2013, se menţionează că parcarea va ocupa o suprafaţă de 7.887  mp, va avea 4 niveluri, şi va fi „subterană şi supraterana lucru datorat declivităţii terenului, în care urmează să se dezvolte aproximativ 348 locuri de parcare. Acestea vor fi integrate în contextul existent, fără a avea un impact negativ asupra imaginii şi mediului. Terasa clădirii se amenajează în sistem acoperiş verde, fiind înglobată în amenajarea peisageră a zonei de amplasare a clădirii. Poziţia clădirii pe coasta dealului este aleasă astfel încât aceasta să aibă un impact vizual minim pentru împrejurimi. De asemenea, prin racordarea terenului imediat apropiat de clădire cu acoperişul, se obţine o imagine de relief artificial, plantat cu arbori şi arbuşti, al cărui impact vizual va fi cvasi-identic cu cel actual. Din punct de vedere vizual – al imaginii de ansamblu creată, aceasta construcţie urmăreşte formele de relief integrându-se în arhitectura peisajului montan”. La primul nivel de subsol al parcării vor fi amenajate 84 de locuri de parcare, iar al 2-lea şi la al 3-lea câte 96 de locuri. Pe nivelul al patrulea de la subsol vor fi alte 66 de locuri de parcare.
Tot în anul 2013, Primăria Braşov a obţinut şi avizul de la Ministerul Culturii pentru acest proiect, având în vedere că urmează a fi construit lângă Cetatea Braşov, inclusă în lista monumentelor de importanţă naţională. La momentul respectiv, pe lângă construirea acestei parcări se discuta şi despre un drum care să meargă paralel cu pârâul Graft, astfel încât să se asigure o legătură rutieră între Livada Poştei şi Maternitate, iar pentru construirea străzii se lua în calcul chiar şi săparea unui tunel.

În anul 2015, Ordinul Arhitecţilor din România s-a opus acestui proiect
Ideea construirii acestei parcări, dar şi a drumului a stârnit critici din partea mai multor braşoveni. De exemplu, în luna februarie a anului 2015, Ordinului Arhitecţilor din România – Filiala Braşov – Covasna – Harghita a transmis Direcţiei de Cultură a Judeţului Braşov un punct de vedere în care a menţionat: „OAR consideră ca inacceptabilă modificarea iremediabilă a zonei Pârâul Graft – Str. După Ziduri prin introducerea unei artere rutiere şi a unei construcţii pentru parcări semiîngropată în versantul Warthe (conform PUD întocmit de SC KXL SRL, Bucureşti) (…) OAR recomandă renunţarea la intenţia realizării unei artere rutiere în zona Pârâul Graft – Str. După Ziduri (…) OAR recomandă renunţarea la intenţia realizării unei construcţii pentru parcări rutiere în zona Pârâul Graft – str. După Ziduri (…) Se recomandă iniţierea unor studii de către Primăria Municipiului Braşov pentru identificarea unor soluţii alternative pentru amplasarea unor parcări în imediata vecinătate a centrului istoric al Braşovului şi pentru identificarea problemelor de trafic din cadrul centrului istoric al Braşovului”.

+5 -6

Comentarii

'Nicu marin'

2020-09-01 20:59:30


'... Si eu zic ca ar fi mai bune larcari la capetele de linie ale autobuzelor'

'Sebi'

2020-09-01 14:28:54


'Poate ca aceasta nu este cea mai buna solutie, cert este insa ca este nevoie de parcari de mare volum la marginea centrului istoric. Este normal si se practica in toate orasele istorice si turistice Europei, unde centrul este 99 procente pietonal iar parcarile sunt in imediata vecinatate. In acest fel se sporeste turismul si totodata se feresc locuitorii de circulatie si poluare.\nIn ceea ce priveste vitezomanii de noapte, si asta este valabil pentru tot orasul, trebuiesc luate de mult niste masuri mai drastice, de la limite de viteze de maxim 20-30 km pe h la hopuri artificiale, treceri pietonale MULT mai frecvente pana la radare fixe. Cine vrea sa faca drifting sa mearga pe piste unde sa arate ca-i barbat adevarat, nu pe strazile publice.'

'unul'

2020-09-01 10:40:29


'Parcarea din spatele aulei universitatii cea din apopierea intersectiei \n de la Ceasului rau este goala . S-ar putea parca aolo circa 100 de masini . Se doresc parcari in centrul vechi al Brasovului cel mai rivnit loc fiid parcul central . Vandalii nu mai vin calari , navalesc cu masinile . \nCe rost au parcarile astea de 200-300 de masini sapate pe dealuri ? Ce resolva ? Parcari pentru 1000 de masini la intrarea in oras asta ar rezolva problema oarecum Caci singura rezolvare adevarata este sa se foloseasca cit mai mult mijloacele publice de transpot .Dar vor dori vanadalii sa navaleasaca in centrul istoric la terase venind, nu calare ci pe BMW( oricum second hand) cu 80 -100km /ora scrijnind din roti(fara ca politia sa-i amendeze)?'

'Gerhard Krauss'

2020-09-01 10:04:23


'In Bartolomeu si Sprenghi ar fi loc destul pentru parcari, pentru mii de masini.Autobuzele de transport comun ar face legatura intre parcare si centrul istoric, poiana brasov.'

'fritz walter'

2020-09-01 07:09:30


'Nu mai aglomerați orașul, nu mai aduceți mașini în centrul orașului, construind parcări în zonă! Faceți parcări la marginea orașului, aproape de stațiile de capăt ale mijloacelor de transport în comun!'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie