Curs BNR

1 EUR = 4.9437 RON

1 USD = 5.1379 RON

1 GBP = 5.5513 RON

1 XAU = 269.8751 RON

1 AED = 1.3988 RON

1 AUD = 3.3312 RON

1 BGN = 2.5276 RON

1 BRL = 0.9530 RON

1 CAD = 3.7496 RON

1 CHF = 5.1954 RON

1 CNY = 0.7167 RON

1 CZK = 0.2005 RON

1 DKK = 0.6648 RON

1 EGP = 0.2636 RON

1 HUF = 1.2118 RON

1 INR = 0.0630 RON

1 JPY = 3.5573 RON

1 KRW = 0.3611 RON

1 MDL = 0.2631 RON

1 MXN = 0.2524 RON

1 NOK = 0.4776 RON

1 NZD = 2.9276 RON

1 PLN = 1.0375 RON

1 RSD = 0.0421 RON

1 RUB = 0.0875 RON

1 SEK = 0.4547 RON

1 TRY = 0.2781 RON

1 UAH = 0.1394 RON

1 XDR = 6.5337 RON

1 ZAR = 0.2858 RON

Editia 7789 - 28 sep 13:13

DE LA 55 LA 139 DE MILIOANE

Parcarea din Bartolomeu: reproiectată şi mai scumpă cu 85 milioane de lei

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 30 iunie 2022

Proiectul beneficiază de finanţare europeană din martie 2020, dar, la acest moment, numai pentru valoarea estimată în anul 2019

Parcarea din Bartolomeu: reproiectată şi mai scumpă cu 85 milioane de lei

Parcarea de tip „park&ride” din Bartolomeu, pentru care Primăria Braşov a obţinut, luna martie 2020, o finanţare europeană va fi mai scumpă cu 85 milioane de lei faţă de estimarea iniţială, din anul 2019.
Cauza creşterii valorii acestui proiect a fost explicată în şedinţa de plen de miercuri, 29 iunie, a Consiliului Local Braşov, de arhitectul Alexandru Fotescu, care s-a ocupat de realizarea proiectului tehnic. După ce acesta a prezentat detaliile, aleşii locali braşoveni au aprobat noua valoare a investiţiei.
Conform explicaţiilor oferite de acesta, valoarea din anul 2019 a fost stabilită printr-un studiu de fezabilitate, iar noul cost a rezultat după ce a fost realizat proiectul tehnic, un document mult mai detaliat.

De ce atât de scump? 1.050 de euro metrul pătrat + TVA
„Parcarea este multietajată. Are patru niveluri -  dintre care două la subsol – şi este configurată pentru aproximativ 700 de autoturisme, plus câteva autocare şi microbuze”, a declarat arhitectul. El a explicat că, faţă de anul 2019, valoarea investiţiei este mult mai mare, atât din cauza creşterii preţurilor, dar şi a optimizării soluţiilor tehnice, astfel încât să fie respectate normativele şi prevederile legale în vigoare.
„Prin proiectul tehnic parcarea este prevăzută ca fiind una puternic ventilată, fiind prevăzute curţi de luminare (nişte «găuri» care permit ca laturile unde sunt amplasate acestea să nu mai fie închise - n.r.) pe două dintre faţade, astfel că acestea vor fi deschise. Pentru realizarea acestora se sapă două gropi la adâncimea de 6 metri, dar va fi nevoie de pereţi de beton, la adâncimea de 14 m. De asemenea, a fost luat în calcul şi faptul că pânza freatică este la o adâncime de 4 metri, dar şi faptul că este nevoie de relocarea unor utilităţi (conducta de apă care alimentează localităţile Codlea şi Ghimbav – n.r.). Nu în ultimul rând va fi nevoie de o gospodărie de apă subterană (rezervor de apă pentru stingerea incendiilor – n.r.), care nu era în prevăzută în documentaţia iniţială. În baza unui calcul sumar, putem face un calcul sumar al metrului de parcare: 1.050 euro pe metru pătrat, fără TVA”, a explicat proiectantul.
Pe de altă parte, la solicitarea unor consilieri locali, arhitectul a spus că în proiect ar putea fi inclusă şi o cameră de tip „mama şi copilul”.

„Nu suntem singura autoritate locală care se confruntă cu o astfel de problemă”
În timpul şedinţei de plen, primarul Braşovului, Allen Coliban, a declarat că „ există o creştere semnificativă, de la 55 de milioane (de lei – n.r.), conform devizului iniţial. Creşterea este de aproximativ 85 de milioane (lei – n.r.). Deci, o creştere până la 139 de milioane (lei – n.r.) cu TVA. Proiectul are o finanţare europeană, iar la ora actuală diferenţa este neeligibilă (nu poate fi decontată din bani europeni – n.r.). Nu este singurul proiect din perioada de programare 2014 – 2020 care suferă o astfel de modificare şi nu suntem singura autoritate locală care se confruntă cu o astfel de problemă. Am avut discuţii cu reprezentanţii ADR (Agenţia de Dezvoltare Regională – n.r.) Centru, pentru a se găsi o soluţie ca măcar diferenţele de preţ să devină eligibile. Eu sper că autorităţile centrale să înţeleagă presiunea care se pune pe bugetele locale în urma apariţiei unor astfel de situaţii şi sper să găsească soluţii”, a explicat Allen Coliban.

Comentarii

'DOREL'

2022-06-30 14:00:04


'MA BAG SI EU LA CONSTRUCTIA LUI Coliban PANA O TERMINAM SE FACE 200.Milioane,AN RITMUL ACTUAL DE SCUMPIRII.POATE FACEE 7.000 LOCURII SO UNEASCA CU AEROPORTU.Numai bulelii de preturii si parandaraturii peste tot daca se apuca VESTEA de polivalenta ACU era gata la 500lei/Mp.Aantors Coliba N tot la reproiectat SPITALU DE la 695 LA 715 Paturii,Hobanatu an 4 Colturi,C.E.T.-In gropat,fabrica de zzahar Bod?drumu an poiana DISTRUSE ,\"IEPURII\" Vanatii,Ursii mutatii,sobolanii, peste tot,tantarii,vin gandacii se duc.'

'Willy'

2022-06-30 12:05:02


'Eu nu stiu de ce este lumea nemultumita. Doar se stie care erolul asa ziselor lucrari, sifonarea banului public. Vorba teleshopingului: Dar stati! Asta nu e tot! Urmeaza actele aditionale! Ce ma intereseaza pe mine, o sa incapa masinile in asa zisa parcare? Sau le rachetam de ziduri ca la parcarea de la Militar? Sau ca in Poiana Mica?'

'Lili'

2022-06-30 10:42:31


'@Rammstein lasa ca nu e vorba numai de razboi. A zis bine @john, nu au simtul raspunderii. Intarziem? Lasa ca facem rost de bani, ce mama $#%^^'

'Victor brasoveanul'

2022-06-30 08:09:31


' Edilii orasului se cramponeaza pe aceasta locatie caci capatul de linii al transportului in comun este foare aproape. O locatie acesibila pentru a deservi cele doua directii principale (Pitesti si Sibiu) este in zona pasajului peste calea ferata intre Hornbach (cu acces din sensul giratoriu) si calea ferata dinspre Zarnesti. In acesta situatie toate liniile de transport in comun vor fi prelungite pana la parcare. Iar solutia constructiva mai ieftina este fara niveluri subterane, ci cu parter, doua etaje si terasa acoperita. Costurile ar fi mai putin de jumatate. '

'Adrian '

2022-06-30 07:44:50


'daca se renunta la subsol II implicit valoarea s-ar reduce cu 40%. lucrarile sub nivelul freatic sunt foarte costisitoare, nemaivorbind de costurile exorbitante ale interventiile ulterioare in cazul unor degradari semnificative in exploatare.'

'AS.'

2022-06-30 07:43:19


' Un \"obiectiv\" foarte necesar,amplasat necorespunzator...(va sta nefolosit) De ce ???'

'john'

2022-06-30 07:00:32


'amplasată pe un teren mlăștinos, la adîncimea de 14m e de-a dreptul ca în filmele cu proști, era greu să schimbe amplasamentul pe un teren corespunzător? nu au răspunderea asupra banului public '

'Rammstein'

2022-06-30 05:47:13


'Când se vor apuca de lucru atunci vor fi necesare încă 100 de milioane de lei!!...mama lui de război!!!'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional