Lucrările de la parcarea sub şi supraterană de lângă spitalul militar „Regina Maria” se apropie de final. Parcarea va fi dată în folosinţă în luna octombrie, în prezent stadiul lucrării fiind de 95%. Întreaga clădire cu cele patru niveluri subterane şi alte două supraterane (la care se adaugă şi un etaj tehnic) a fost finalizată, iar în prezent muncitorii lucrează la finisaje. La exterior se lucrează la faţade şi montarea copertinelor de la terasă, iar la interior, mai este de montat doar sistemul de ventilaţie şi instalaţia electrică pe unele porţiuni.
„Este un proiect important, pentru că permite descongestionarea traficului rutier din zona istorică a oraşului, având în vedere că aici vor fi peste 300 de locuri de parcare, dintre care zece pentru şoferii cu dizabilităţi şi opt pentru maşini electrice“, a declarat primarul George Scripcaru.
Parcarea multietajată de la Spitalul Militar este un proiect realizat cu fonduri europene, prin POR, în care se investesc 17,915 milioane lei (TVA inclus). 98% din sumă vine din surse europene, iar 2% din bugetul local. Valoarea lucrărilor este cu 5 milioane lei mai mică decât suma estimată iniţial de proiectanţi.
Lucrările au început în luna noiembrie 2013 şi trebuiau finalizate în 19 luni, însă termenul a fost prelungit din cauza unor probleme legate de stabilizarea solului şi de vremea ploioasă de anul trecut. Potrivit constructorului s-au excavat peste 20.000 mc de pământ, au fost turnaţi peste 8.000 mc de beton, s-au montat aproximativ 600 tone de armături (fier-beton). Sprijinirile de maluri s-au făcut cu aproximativ 260 de tone de tuburi de metal şi profiluri metalice, tuburile fiind de 8 mm grosime şi între 400 şi 800 mm diametru. Cele mai dificile lucrări au fost sprijinirile şi excavaţia, care au inclus şi mii de ore de evacuare de apă din excavaţie.
Din punct de vedere tehnic, cea mai de jos cotă a viitoarei construcţii este de 12,5 metri sub pământ, iar cea mai înaltă, la 10,5 metri deasupra solului. Suprafaţa construită desfăşurată depăşeşte 9.300 de metri pătraţi, iar suprafaţa utilă este de 8.590 de metri pătraţi.
Parcarea va avea trei niveluri supraterane şi patru subterane, însumând 306 locuri. Dintre acestea, 10 locuri vor fi destinate persoanelor cu dizabilităţi, 7 locuri pentru limuzine şi 8 locuri pentru maşini electrice. De asemenea, se vor amenaja 29 de locuri pentru parcarea bicicletelor (20 la sol şi 9 la nivelul etajului tehnic), pentru a încuraja deplasarea cu bicicleta pentru vizitarea zonei de centru a municipiului Braşov. Supravegherea video va fi realizată cu şase camere de luat vederi care vor putea filma şi noaptea. Plata se va efectua prin intermediul casei automate, care permite utilizatorului plata staţionării fără ajutorul unui operator, prin intermediul bancnotelor şi monedelor, dar şi cu card de credit/debit.
Circulaţie resistematizată
Deschiderea noii parcări va determina şi o resistematizare a circulaţiei în zonă. Pe strada Pieţii, la intrarea/ieşirea din parcare, a fost amenajat un sens giratoriu. Potrivit primarului George Scripcaru, pentru un mai bun acces pe la cea de-a doua intrare a parcării, dinspre strada Pictor Pop, şi în vederea descongestionării traficului în zona din spatele magazinului Star, au fost efectuate lucrări de lărgire a părţii carosabile cu doi metri, iar trecerea de pietoni a fost reamplasată, astfel încât cele patru străzi care se întâlnesc în această intersecţie (Pictor Pop, Ecaterina Varga, Dobrogeanu Gherea şi Aleea Tiberiu Brediceanu) să poată fi traversate dintr-o singură bucată, vechile treceri de pietoni neavând continuitate. Împreună cu reprezentanţii Poliţiei Rutiere, în perioada următoare se va face o nouă analiză în ceea ce priveşte fluxurile de circulaţie, existând posibilitatea introducerii de sensuri unice pe anumite zone, dar şi posibilitatea lărgirii intersecţiei dintre strada Pieţei şi Nicolae Bălcescu, precum şi a executării unor corecţii ale zonei pietonale.
Reprezentanţii Primăriei Braşov au precizat că se studiază şi posibilitatea reintroducerii sensului unic pe tronsonul dintre Magazinul Star şi Modarom, însă acest lucru urmează să fie stabilit în funcţie de rezultatele analizei circulaţiei în zonă. Sensul dublu pe acest tronson a fost introdus din toamna lui 2013, pentru a se facilita accesul către şi dinspre strada Dobrogeanu Gherea.
Adaugă un comentariu