Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 19:01

Panotajul stradal, o afacere a doi foști ziariști din curtea lui Scripcaru

Autor:

Publicat la 06 iunie 2012

DICTATURA PANOTAJULUI Cristina Iuliana Antonie, prietena apropiată a primarului George Scripcaru, și Liviu Dumitru Deaconu, un alt apropiat al primarului, sunt asociați și administratori la trei societăți comerciale care desfășoară afaceri în domeniul publicității, prin intermediul Primăriei Brașov

Panotajul stradal, o afacere a doi foști ziariști din curtea lui Scripcaru DICTATURA PANOTAJULUI Cristina Iuliana Antonie, prietena apropiată a primarului George Scripcaru, și Liviu Dumitru Deaconu, un alt apropiat al primarului, sunt asociați și administratori la trei societăți comerciale care desfășoară afaceri în domeniul publicității, prin intermediul Primăriei Brașov. Acestea sunt SC City AD SRL Brașov, SC Free Media SRL Brașov, SC Fort Ande SRL Brașov. Din informațiile noastre, cei doi mai dețin și o firmă de sondare a opiniei publice denumită Centrul SIS SRL Brașov SRL. Interesant este că, deși aceste societăți comerciale derulează afaceri de milioane de euro, acestea figurează în acte ca neavând mai mult de câte doi angajați! Prin cele patru firme pe care le gestionează, Cristina Antonie și Liviu Dumitru Deaconu dețin practic monopolul afișajelor și panotajelor stradale din Brașov, într-o proporție covârșitoare de peste 80%. Astfel, în campaniile electorale, așa cum se observă și acum, în Brașov sunt promovați numai candidații PDL sau pretinși independenți de ai lor de campanie, iar opozanților de la PNL, PSD sau PP-DD rămânându-le astfel mai puțin de 20% din panourile stradale din Brașov. Cum funcționează în mod concret această mașinărie de bani inventată de Scripcaru și pusă în practică de oamenii săi de casă? Extrem de simplu, ținând cont că pârghia decizională se află în vârful pixului supremului pedelist. Mai exact, societățile comerciale care se ocupă de publicitatea stradală plătesc chirie Primăriei Brașov. Sumele însă sunt derizorii. Vorbim despre 25-60 de lei pe metru pătrat, în funcție de zonă. Un calcul simplu ne arată astfel că pentru un panou publicitar, de exemplu, Primăria încasează ca și venit din chirie aproximativ 400 euro pe lună. Numai că suma încasată de firma care închiriază spațiul publicitar către terți - aici vorbim de firmele controlate de cei doi interpuși ai lui George Scripcaru - este de obicei de până la trei ori mai mare. Adică aproximativ 1.100 euro - 1.300 lunar pentru un singur panou. Având practic cvasi-monopolul, pentru interpușii primarului câștigul rezultat este imens. Mai exact, vorbim de profitul firmelor deținute de Cristina Antonie și Liviu Deaconu, și nicidecum de cel al bugetului local. De ce ar avea interes Scripcaru ca banii să nu meargă spre Primăria pe care o păstorește, ci spre doi apropiați ai săi, vă lăsăm pe dumneavoastră să răspundeți. În mod normal, pentru a dezvolta afaceri în domeniul publicității stradale, societățile de profil trebuie să primească acordul Primăriei Brașov în urma unor licitații. Abia după ce se organizează aceste licitații firmele pot încheia contracte cu terți pentru ca aceștia să-și expună materialele promoționale pe domeniul public. Ei bine, pe domeniul baronului PDL Scripcaru nimeni nu a mai reanalizat contractele firmelor de casă ale primarului de ani buni! Astfel, contractele prin care firmele lui Antonie si Deaconu au monopolizat afișajul stradal sunt încheiate fie direct cu Primăria Brașov, în urma unor licitații formale, fie în sistem suveică, prin intermediul altor societăți comerciale apropiate PDL, unde cei doi interpuși ai primarului Scripcaru nu apar în acționariat sau în conducere în mod direct, dar pe care le controlează – așa cum îi coordonează Scripcau pe aceștia, prin interpuși. Ca o concluzie, mai simplu spus, modelul Băsescu - Udrea dublat de fascinația pedeliștilor pentru afacerile bănoase cu statul și obsesiile acestora pentru conservarea puterii politice, se transpune în practică și la Brașov prin cuplul relaționat evident în mediul de afaceri - nu mai dorim procese inutile - Scripcaru - Cristina Antonie. Amintim că ambițiile acestei doamne, fostă ziaristă la mai multe publicații locale, se manifestă atât în plan politic, cât și al afacerilor. De aceea, nu putem să nu amintim și un episod ,,picant” al relației ,,profesionale”, bazată pe relații strict comerciale, dintre Scripcaru și Antonie. Ceea ce vă relatăm a mai fost scris și în presa națională. La fel ca și idolul său de la Cotroceni, Scripcaru nu s-a mulțumit să dea pe mâna apropiatei sale controlul banilor, adică al jongleriilor cu panourile cu panourile publicitare din Brașov, ci a obținut, cu ajutorul lui Boc – când acesta era încă premier - numirea Cristinei Antoniei în CA al Poștei Române și al Societății Naționale de Radiodifuziune. Din postura de membru al CA Poșta Română, favorita lui Scripcaru a dovedit cu vârf și îndesat că e o adevărată urmașă a Elenei Udrea. Este de notorietate episodul din toamna lui 2009, în campania pentru prezidențiale, atunci când Antonie Cristina Iuliana i-a amenințat cu desfacerea contractului de muncă pe toți acei angajații ai Poștei care ar fi îndrăznit să refuze deplasarea la un miting electoral organizat pentru Traian Băsescu la Sibiu, în 15 noiembrie. Câți bani împart pe an Antonie și Deaconu Rezultate financiare Sc City AD SRL 2008 2009 2010 Cifră de afaceri anuală 28,36 miliarde lei vechi 21,46 miliarde de lei vechi 22,28 miliarde de lei vechi Cifră de afaceri medie lunară 2,36 miliarde de lei vechi 1,78 miliarde de vechi 1,85 miliarde de lei vechi Profit net anual, după impozitare 10,00 miliarde lei vechi 7,50 miliarde de lei vechi 10,00 miliarde de lei vechi Profit net - medie lunară 830 de milioane de lei vechi 620 de milioane de lei vechi 830 de milioane de lei vechi
+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie