Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 00:18

Până vine autostrada, va fi trenul. Şi RAT Otopeni

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 14 februarie 2019

„Trenul expres BBC” şi „Autobuzul expres BBC”, primele proiecte ale Axei Braşov - Bucureşti-Constanţa

Până vine autostrada, va fi trenul. Şi RAT Otopeni

„Trenul expres BBC” şi asigurarea unor curse cu autobuzul spre Aeroportul Otopeni sunt două dintre obiectivele pe termen scurt stabilite la nivelul conducerii Asociaţiei Bucureşti – Braşov – Constanţa (Axa BBC). Pe lângă aceste proiecte, Axa mai are câteva obiective pe care vrea să le atingă în perioada 2019 – 2020. Lista a fost prezentată ieri, într-o conferinţă de presă, de primarul Braşovului, George Scripcaru, care a anunţat şi că a fost stabilită o organigramă pentru această structură asociativă.

Poate fi operare privată, cu compensaţii bugetare
Primarul Braşovului a explicat că trenul expres ar urma să facă legătura între cele trei oraşe care fac parte din axă, beneficiari principali urmând a fi turiştii şi navetiştii. „Până vine autostrada vom avea trenul expres”, a declarat George Scripcaru. Deocamdată nu au fost puse la punct detaliile tehnice legate de operarea acestui traseu feroviar, însă primarul a precizat că „liniile pot fi operate de către o companie privată, cu acordarea de compensaţii prin Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară (Axa BBC). Va trebui în perioada următoare şi care sunt modalităţile prin care poate fi utilizată infrastructura feroviară naţională şi alte detalii de acest gen”.
Avantajul „trenului expres” este că va circula fără oprire în staţii intermediare, ci doar în gările Braşov, Bucureşti şi Constanţa. În acest mod, cel pentru ruta Braşov - Bucureşti este estimată economie de o oră şi o oră jumătate. Mai exact, dacă timpul s-ar reduce cu o oră, un tren ar putea ajunge de la Braşov la Bucureşti într-o oră şi 50 de minute.
Tot ca o formă de sprijinire a mobilităţii, primarul Braşovului a anunţat că la nivelul Axei se discută despre înfiinţarea unor linii de autobuz, tot expres - fără staţii pe parcurs, care să deservească pasagerii din Braşov şi Constanţa, care vor să ajungă repede la Aeroportul Otopeni. „Până vom avea aeroportul nostru, cred că este utilă introducerea acestei linii expres de autobuz”, a declarat primarul.

Agende sportive şi culturale comune
Un alt proiect al Axei anunţat de primarul Braşov vizează o promovare comună a celor trei localităţi, ca destinaţie de turism şi afaceri. Printre altele, Scripcaru a anunţat că cele trei municipii vor avea standuri comune la târgurile de profil dar şi prin realizarea unor panouri de promovare de promovare reciprică în cele trei oraşe. „De asemenea, avem în vedere realizarea unui portal comun de promovare, a unui sistem comun de top «city card», dar şi pregătirea unui pachet turistic integrat”, a precizat primarul.
Acesta a mai spus că cele trei oraşe vor gândi şi o agendă culturală comună, cu organizarea de reprezentaţii ale instituţiilor culturale din subordinea celor trei municipalităţii în oraşele partenere. Nu în ultimul rând, el a amintit şi realizarea unei agende sportive comune, prin care vor fi organizate de competiţii sportive între cluburile din cele trei oraşe.

Soluţiile pentru centrul istoric al Bucureştiului, în atenţia Primăriei Braşov
Reprezentantul municipalităţii braşovene a afirmat că între cele trei oraşe ale Axei se vor face şi schimburi de bune practici prin promovarea unui pachet de dezvoltare a capacităţii administrative care să includă acţiuni de tipul unor forumuri anuale pe această temă sau a unor schimburi de experienţă între angajaţii celor trei municipalităţi. „De exemplu, noi suntem interesaţi să vedem cum a rezolvat Bucureştiul problemele legate de reabilitarea centrului istoric. Nu este exclus ca soluţiile aplicate de ei să  poată fi implementate şi la Braşov. Pe de altă parte, Constanţa este interesată de preluarea modelului învăţământului profesional dual”, a mai spus George Scripcaru.

Axa, condusă de la Bucureşti
Primarul Braşovului a precizat că „la Braşov şi Constanţa vor funcţiona birouri teritoriale, iar la Bucureşti va fi sediul central. Pentru buget, s-au aprobat cotizaţiile din partea tuturor, iar acum vom stabili şi cheltuielile de personal, astfel încât să ne putem apuca de punerea în practică a primelor proiecte comune identificate”, a precizat Scripcaru. Pentru susţinerea activităţii Axei BBC, Braşovul are de plătit o cotizaţie anuală de 154.000 lei, aceeaşi sumă fiind plătită şi de Constanţa. În schimb, Bucureştiul plăteşte 2,98 milioane de lei pe an.     


 

+4 -7

Comentarii

lucy

2019-02-14 14:49:36


in completare la articolul de mai sus , Brasovul condus de actuala primarie cu consiliul ei local cu tot nici nu se putea alia decat cu 2 orase de la care nu ai ce lua ,decat:tupeu, nesimtire si mizerie.

lucy

2019-02-14 14:47:45


Primarul ar trebui sa circule prin Brasov pe jos ,sa vada ce mizerie este: peste tot numai rahati de caini, toate cladirile(private sau publice) pline de mazgaleli, cladiri in paragina(toata strada Muresenilor, strada Republicii etc).A aparut o firma noua de curatenie (BRAI-CATA) nu se stie de unde care circula cu gunoaiele la vedere prin oras.La toate containerele de gunoi(mai ales acolo unde opereaza Urban) este o mizerie insuportabila,nu poti trece pe langa ele si in plus tiganii scotocesc aceste gunoaie)

Pt. Willy

2019-02-14 10:42:43


Pt. dumneata cred ca era mai buna axa cu Buzău - Bacău ....la câta minte ai....pai cu cine vrei sa facă Scripcaru asociere de orașe , dacă nici cu ,,capitala,, României nu este bine...unii vorbesc de Oradea ( dar cred ca nu ajuns pana acolo in viața lor ) ....sincer , unii sunteți ,, Săriți,, rău de tot...

valescu

2019-02-14 09:36:08


Cred ca este un proiect normal pentru vremurile noastre. Este un lucru foarte bun sa ai un tren cu care sa ajungi in 2 ore la Bucuresti. Mie unul mi-ar placea sa ajung intr-o ora maxim o ora si jumatate. Doar uniti putem creste!

Ariciul

2019-02-14 08:39:10


Trenuri verzi pe pereti. Mai este una care viseaza autostrazi verzi pe pereti in 2019. Mici macar curatenie nu sunteti in stare sa faceti in tara. Gunoaie peste tot din varf de munte pana la malul marii. Si omniprezentele chistoace de tigari.

Darie

2019-02-14 08:27:49


Voi negativisti, va cere pământul... Lăsați-ne...

rammstein

2019-02-14 08:14:16


lautarul sef a uitat de canale !!!!!...legatura directa cu vaporase noua-herastrau-mamaia!!!....pe traseul timis-prahova -dambovita-bucuresti-dunare -canal -constanta!!!!!!...se va pleca incepand din 2020 si se va ajunge la constanta in anul stelar 4562!!!...

ducu mihai

2019-02-14 07:24:34


Solutii pt.centrul istoric sa ia Scripcaru de la Oradea,de la Bucuresti ce sa ia, ca e vai de capul lor!

Willy

2019-02-14 00:02:50


Mi-e scarba! Nici nu mai am cuvinte! A sosit vremea pribegiei! Sa ne facem bagajele! Cum vom trai cu rusinea? Auzi, axa BBC! Iata, a sosit scadenta! Iata, cum s-a distrus un burg! Iata ce se intampla dupa atatia ani de moldovenizare. Iata, am ajuns atarnatorii unor orase recunoscute mondial ca cele mai jegoase si infecte. Vai de capul nostru. Avea dreptate țața firea cand s-a prezentat ca "primar general al României". Si bufonul chel cand a zis ca Brasovul e rosu. Rusine Brasov!

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie