Primarul George Scripcaru a verificat marţi, 8 septembrie, stadiul lucrărilor la artera de circulaţie care va face legătura dintre cartierul Noua, intersecţia cu str. Prunului, şi tronsonul 1 al ocolitoarei municipiului Braşov. Drumul, cunoscut şi sub denumirea de „şoseaua de shopping”, are o lungime de 2,145 kilometri, porneşte din prelungirea Poienelor - Strada Prunului, imediat după Decathlon, subtraversează Calea Bucureşti şi Calea Ferată Bucureşti - Braşov (CF 300), pe traseul vechii linii ferate uzinale care aparţinea uzinei Roman (dezafectată la momentul începerii lucrărilor de construcţie a drumului), merge câteva sute de metri de-a lungul fostei căi ferate, către staţia de betoane, apoi urmează traseul unui drum de exploatare agricolă şi face legătura cu Tronsonul I al Ocolitoarei Braşov.
Pentru sistematizarea circulaţiei, pe această nouă arteră vor fi amenajate trei sensuri giratorii: unul la intersecţia cu prelungirea străzii Poienelor (aproape finalizat), unul la intersecţia cu un drum paralel cu Calea Bucureşti, care va ieşi în spatele Carrefour, şi unul la intersecţia cu primul tronson al ocolitoarei. Lăţimea arterei va fi de 7 metri, cu o bandă pe sens, iar strada va fi flancată de zonă verde şi va avea piste de biciclişti pe o parte şi trotuar pe cealaltă parte (până la CF 300, pista va fi pe dreapta şi trotuarul pe stânga, după subtraversare pista va fi pe stânga şi trotuarul pe dreapta). Artera va fi iluminată cu stâlpi amplasaţi pe ambele părţi, până la intersecţia cu CF 300. De-a lungul său sunt prevăzute 3 perechi de staţii pentru transportul în comun.
,,Este un proiect important pentru oraş, pentru că viitoarea arteră de circulaţie va face legătura între cartierul Noua şi ocolitoarea municipiului, ceea ce înseamnă că traficul va fi fluidizat pe Calea Bucureşti şi va asigura încă o legătură a acestui cartier cu restul oraşului. În următoarea etapă vom face un acces dinspre acest drum spre drumul unde este situat Selgros şi un altul spre viitoarea arteră de circulaţie care va merge pe lângă calea ferată şi se va uni cu prelungire Crinului. În acest fel vom crea o reţea de drumuri între Calea Bucureşti şi calea ferată, care va fi baza pentru dezvoltarea întregii zone”, a declarat primarul George Scripcaru.
Lucrările au început în ianuarie 2015, gradul total de execuţie este de 55%, iar termenul de finalizare, sfârşitul lunii noiembrie.
Până în prezent, pe tronsonul I (între str. Prunului - Decatlon, de la km 0 la km 0+520) s-a executat canalizarea pluvială, s-a configurat patul drumului prin aşternere de balast, piatră spartă şi două straturi de asfalt, s-au montat bordurile pentru delimitarea trotuarelor, a pistei de biciclişti şi a zonei verzi. S-a realizat sensul giratoriu de la intersecţia cu strada Poienelor şi urmează a fi montaţi stâlpii de iluminat.
La tronsonul II, dintre Decatlon şi pasajul CF 300 (km 0+520 şi km 1+200) s-au executat lucrări de fundaţii de piatră spartă şi se lucrează la turnarea rigolelor pentru scurgerea apelor pluviale.
Pe tronsonul al treilea, de la pasajul CF până la Ocolitoare (km 1+200 până la km 2+145) s-au terminat lucrările de fundaţii de piatră spartă şi au început lucrările de amenajare rigolă carosabilă. Urmează montarea bordurilor, amenajarea zonelor verzi, a pistelor de biciclişti şi a trotuarelor.
Proiectul a fost depus spre finanţare POR încă de anul trecut, prin Planul Integrat de Dezvoltare, şi a fost declarat eligibil, însă abia la începutul lunii noiembrie 2014 a fost semnat contractul de finanţare, fondurile utilizate fiind de fapt economii din alte proiecte POR derulate de municipalitate.
Contractul de lucrări a fost semnat pe 30 decembrie, cu SC Euro Strada SRL, care a depus o ofertă în valoare de 8,65 milioane de lei. Valoarea totală a finanţării eligibile este de aproximativ 15 milioane de lei.
Adaugă un comentariu