Curs BNR
1 EUR = 4.9762 RON
1 USD = 4.6699 RON
1 GBP = 5.7698 RON
1 XAU = 344.5697 RON
1 AED = 1.2715 RON
1 AUD = 3.0092 RON
1 BGN = 2.5443 RON
1 BRL = 0.9039 RON
1 CAD = 3.4052 RON
1 CHF = 5.1198 RON
1 CNY = 0.6444 RON
1 CZK = 0.1969 RON
1 DKK = 0.6670 RON
1 EGP = 0.0971 RON
1 HUF = 1.2629 RON
1 INR = 0.0560 RON
1 JPY = 3.0160 RON
1 KRW = 0.3388 RON
1 MDL = 0.2600 RON
1 MXN = 0.2728 RON
1 NOK = 0.4241 RON
1 NZD = 2.7564 RON
1 PLN = 1.1508 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0500 RON
1 SEK = 0.4286 RON
1 TRY = 0.1435 RON
1 UAH = 0.1180 RON
1 XDR = 6.1406 RON
1 ZAR = 0.2425 RON
Publicat la 06 decembrie 2016
Un raport al institutului olandez de cercetare Transnational Institute (TNI) atrage atenţia asupra faptului că până la 40% din terenul agricol din România a ajuns să fie deţinut de investitori din alte ţări, cu consecinţe dramatice asupra economiei naţionale, informează Digi 24. Potrivit autorilor raportului „Acapararea şi concentrarea terenurilor”, una dintre caracteristicile acestui fenomen este „apariţia unor mari holdinguri agroalimentare formate cu ajutorul capitalului internaţional”. Astfel de holdinguri ajung la mărimi foarte mari, chiar peste standardele europene. De exemplu, compania Maria Group deţine 65.000 de hectare (suprafaţă comparabilă cu cea a Insulei Mari a Brăilei). Investiţiile străine în ferme din România s-au triplat între anii 2005-2009. Astfel, se estimează că între 20%-30% din terenul agricol este controlat de investitori din afara UE, în timp ce 10% din terenuri sunt controlate de investitori din afara spaţiului comunitar. În acelaşi timp, autorii studiului sunt sceptici în ceea ce priveşte locurile de muncă aduse de investiţiile străine.
nu este nici un comentariu
Vând Chevrolet Aveo pentru programul Rabla, acte în totalitate în regulă. Tel. 0720 960 577.
2024-04-24 citeste mai multÎn conformitate cu prevederile OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificările şi completările prin Legea nr. 111/2016 şi actualizată[...]
2024-04-24 citeste mai multGrupul de companii PPC din România a demarat recent prima sa campanie de imagine, marcând astfel trecerea la noua identitate de brand. Noua marcă reflectă responsabilitatea în faţa[...]
2024-04-24 citeste mai multIntrat în reabilitare încă de acum cinci ani, fostul Cinematograf Popular a stat mai bine de doi ani cu lacătul pe uşă, deşi lucrările erau finalizate, din cauza unor probleme tehnice[...]
2024-04-24 citeste mai multAici va fi amenajat, din nou, un spaţiu muzeal
2024-04-24 citeste mai mult
Adaugă un comentariu