Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 18:56

Ordonanţa de urgenţă care a „pus frână” RATBV metropolitan a fost aprobată de Senat. PSD Braşov, prima poziţie publică pe subiect

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 24 sepembrie 2019

Ultimul cuvânt în cazul acestei legi îl vor avea deputaţii

Ordonanţa de urgenţă care a „pus frână” RATBV metropolitan a fost aprobată de Senat. PSD Braşov, prima poziţie publică pe subiect

Senatul României a votat luni legea prin care a fost aprobată Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 51, prin care au fost prelungite fără licitaţie licenţele pentru actualii operatori care realizează transport în interiorul judeţelor. Legea a fost adoptată de Senat cu un singur amendament mai important, care prevede că programul judeţean de transport trebuie corelat cu orarul de funcţionare al şcolilor, iar dacă acest lucru nu este posibil, consiliile locale şi judeţene trebuie să asigure transportul elevilor prin curse regulate speciale.
În rest, legea menţine prevederile ordonanţei de urgenţă, care a făcut imposibilă extinderea transportului metropolitan.
Legea va ajunge în Camera Deputaţilor, care este for decizional în cazul acestui act normativ.
Proiectul de lege a fost discutat săptămâna trecută şi în Comisia de Transporturi a Senatului României, când au fost depuse şi mai multe amendamente, însă, cele care vizau prevederile esenţiale ale actului normativ au fost respinse. Mai exact, pe lista amendamentelor respinse a fost unul prin care se solicita respingerea ordonanţei de urgenţă, dar şi unul în care se scurta termenul de valabilitate a licenţelor operatorilor privaţi, de la patru ani (perioada 2019 - 2013) la un an (30 iunie 2019 – 30 iunie 2020).
Un alt amendament a fost depus de senatorul USR Braşov Allen Coliban, care, înainte de a face acest demers, a avut o discuţie cu reprezentantul Asociaţiei Metropolitane de Transport Braşov, Dragoş David. Amendamentul depus de Coliban prevedea că „la nivelul asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară unde sunt în derulare contracte de servicii publice de transport persoane încheiate conform Regulamentului European 1370 din 2007, valabilitatea actualelor programe de transport judeţean şi a licenţelor pentru transportul contra cost judeţean de persoane se prelungeşte numai până la data de 2 decembrie 2019”. Şi acest amendament a fost respins.
De altfel, senatorul braşovean a declarat că în şedinţa Comisiei de Transporturi de săptămâna trecută, „când s-a discutat despre transportul metropolitan, mi s-a spus de către reprezentanţii Ministerului Transporturilor, dar şi de către unii colegi parlamentari din comisie că există nişte erori făcute de administraţia locală din Braşov, că atribuirile de contracte către RATBV nu au fost făcute în condiţiile legii, că s-a luat în considerare o lege abrogată”.
De cealaltă parte, Dragoş David a explicat la finalul săptămânii trecute că toate contractele privind cursele metropolitane au fost încheiate cu respectarea legislaţiei europene, care permite asociaţiilor intercomunitare să semneze astfel de documente fără a fi nevoie de organizarea unei licitaţii.

Marius Dunca: „Implicarea statului poate omorî concurenţa”
Întrebat despre acest proiect de lege, un alt membru al Comisiei de Transporturi din Senatul României, social-democratul Marius Dunca, preşedinte PSD Braşov, a declarat că „noi ascultăm opiniile pro şi contra. În ceea ce priveşte contractele, trebuie să întrebaţi Primăria (Braşov – n.r.)”. El a ridicat şi problema operatorilor privaţi, afirmând că „putem să desfăşurăm această activitate doar cu societatea comercială la care acţionar este Primăria (RATBV – n.r.) şi atunci omorâm tot ce este în zona de bussines”.
Din punctul lui de vedere, cea mai bună soluţie ar fi „să impunem prin caietul de sarcini condiţii criterii stricte în ceea ce priveşte calitatea transportului. Dar, nu putem să închidem uşa şi să spunem noi, statul, desfăşurăm această activitate. Implicarea statului poate omorî concurenţa. Ar trebui să lăsăm mediul privat să facă acest lucru. Dar şi mediul privat trebuie să înţeleagă că trebuie să investească în calitatea serviciilor de transport”.
Prin Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 51 din 2019 au fost prelungite licenţele actualilor operatori privaţi până în anul 2023, fapt ce a blocat extinderea RAT-ului metropolitan. În acest moment, RATBV are trei linii în afara municipiului Braşov, respectiv 110 (Braşov – Cristian), 210 (Braşov – Ghimbav) şi 420 (Braşov – Sânetru – Bod). Pe aceste trei trasee circulă şi autobuze ale operatorilor privaţi. Cea mai mare problemă dina cest punct de vedere este pe ruta Braşov – Cristian, pe care, pentru o cursă, operatorul privat a stabilit un preţ de 1,5 lei, în condiţiile în care călătoria cu autobuzul RATBV este 2,5 lei.

+6 -7

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie