Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 11:20

Ora de manoperă la service-urile auto va avea „mercurial”

Autor:

Publicat la 29 martie 2021

Ora de manoperă la service-urile auto va avea „mercurial”

Tarifele de referinţă la ora de manoperă pentru reparaţiile auto se vor publica şi vor fi calculate anual, a declarat ieri vicepreşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), Cristian Roşu, menţionând că aceste tarife de referinţă nu vor fi impuse. Declaraţia a fost făcută în contextul în care Consiliul Concurenţei a propus stabilirea unui tarif de referinţă la ora de manoperă pentru reparaţiile auto, în condiţiile în care obligativitatea decontării directe între companiile de asigurări creează premisele ca preţurile RCA să crească. Decontarea directă presupune ca fisecare şofer să-şi repare maşina în baza RCA-ului propriu, urmând ca firma de asigurări să recupereze suma de la firma de asigurări unde şoferul vinovat are încheiată poliţa RCA.
„Nimeni nu stabileşte tariful de referinţă. Tariful de referinţă se calculează. Tariful de referinţă este rezultatul unor calcule care au la bază datele reale din piaţă şi pentru ca aceste date să fie corect colectate se va împuternici RAR (Registrul Auto Român) să facă aceste colectări de date din piaţă, ei având obligativitatea supravegherii dintr-un anumit punct de vedere a tot ce înseamnă altceva decât zona asigurărilor – şi aici ne referim în special la unităţile reparatoare din toate zonele ţării. Ei vor avea obligaţia publicării unei liste cu service-urile autorizate de către RAR şi această informaţie va fi obligatoriu preluată atât de către BAAR (Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România) cât şi de societăţile de asigurare şi îşi vor pune pe site-urile proprii aceste informaţii colectate şi publicate de către RAR”, a menţionat Cristian Roşu.
De asemenea, potrivit vicepreşedintelui ASF, RAR va colecta aceste informaţii vizavi de preţurile care se practică în zona/arealul lor de competenţă şi de expertiză şi acestea vor fi furnizate unei societăţi cu expertiză în zona financiară. „Toate aceste elemente organizatorice şi procedurale se vor reglementa prin acel grup de lucru de care vorbea Consiliul Concurenţei şi l-am construit astfel încât să îi creăm o imparţialitate cât se poate de mare şi o autonomie, astfel încât să nu fie acuzat că este partinic. Din acel grup de lucru vor face parte reprezentanţi ai societăţii civile, ai transportatorilor. Când zic societatea civilă mă refer atât la societăţile de consumatori, Protecţia Consumatorului, Consiliul Concurenţei, ASF, BAAR şi mediul academic care să certifice instrumentele pe care le va avea la dispoziţie această societate care va fi nominalizată pentru calcularea acestor tarife de referinţă. Odată calculate tarifele de referinţă, ele se vor publica şi vor fi calculate anual”, a adăugat Cristian Roşu.
Potrivit vicepreşedintelui ASF, aceste tarife de referinţă nu vor fi impuse, la fel cum tariful de referinţă a RCA-ului nu se impune niciunei societăţi de asigurare, aşa cum cursul valutar nu se impune niciunei bănci în decontări.

 

+2 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie