Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 10:40

Oltul a rămas curat după deraierea trenului plin cu motorină

Autor: Iulian CUIBAR

Publicat la 23 noiembrie 2015

SGA a „curăţat” zona cu 1.500 de kilograme de material absorbant pentru produse petroliere.

Oltul a rămas curat după deraierea trenului plin cu motorină
Reprezentanţii Sistemului de Gospodărire a Apelor (SGA) Braşov au intervenit cu aproape 1.500 de kilograme de material absorbant pentru produse petroliere, după deraierea trenului cu motorină în noaptea de miercuri spre joi  în zona Rupea - Racoş, oprind astfel scurgerile de combustibil din vagoanele avariate şi eliminând pericolul de poluare a cursurilor de apă şi apelor subterane. „Garnitura de tren de marfă compusă din 33 de vagoane încărcate cu 1.637 tone de motorină (circa 50 de tone/vagon) a deraiat pe partea dreaptă a rambleului de cale ferată, pe sensul de mers către Sighişoara, fiind avariate şapte vagoane, din care două vagoane răsturnate pe o parte, cu scurgeri de motorină la capace, două vagoane înclinate, fără scurgeri, şi trei vagoane deraiate, din care unul fisurat, cu scurgeri de motorină. Au fost stopate scurgerile de motorină din vagoanele avariate, fiind eliminat pericolul de poluare a vreunui curs de apă sau ape subterane. Menţionăm ca vagoanele avariate/deraiate s-au răsturnat pe partea dreaptă a rambleului de cale ferată, râul Olt fiind pe partea stângă a rambleului de cale ferată, la o distanţă de circa 2 kilometri, pe un sector îndiguit”, se arată într-un comunicat al SGA Braşov. Reprezentanţii SGA Braşov au intervenit cu material absorbant pentru produse petroliere, în cantitate totală de 1.480 de kilograme, fiind antrenaţi în acţiune 14 muncitori, cu o autoutilitară şi două autoturisme.
 
Traficul CFR a fost reluat ieri
În urma accidentului, circulaţia feroviară pe ruta Braşov - Sighişoara a fost deviată timp de trei zile (19 - 21 noiembrie) pe ruta Braşov - Sibiu - Copşa Mică, potrivit unui anunţ al CFR Călători. Potrivit Biroului de Informaţii Publice al Gării CFR Braşov, traficul a fost reluat sâmbătă, 21 noiembrie, la ora 22.00, după orarul normal.
 
Ruta feroviară Braşov - Sighişoara va fi reabilitată până în 2020
Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov - Sighişoara ar urma să fie prinsă ca prioritate în programul Operaţional Sectorial Transport în perioada 2014 - 2020. Aceasta ar urma să fie finanţară prin Mecanismul Connecting Europe Facility CEF 2014-2020. Conducerea CFR SA nu a putut însă să precizeze când va începe, dar mai ales când va fi gata acest proiect. „Având în vedere aspectele de natură procedurală (publicare documentaţie SEAP/evaluare oferte/ perioada de contestaţii CNSC/Curte de Apel) nu ne putem pronunţa cu exactitate asupra datei de începere a lucrărilor”, a comunicat CFR SA.
În ultimii opt ani de zile, adică de când UE ne alocă finanţări nerambursabile (inclusiv pentru infrastructură), au fost gata doar 134 de kilometri de cale ferată modernizată pentru circulaţia trenurilor cu viteze de până la 160 km/oră, susţine compania CFR SA. Au fost modernizaţi 41 de kilometri între frontiera de vest (Curtici) şi Radna, alţi aproape 36 km între Coşlariu şi Simeria şi 57 km pe tronsonul Coşlariu/Sighişoara. „Vorbim aici strict la fondurile post-aderare, pentru că în anii trecuţi au mai fost terminate lucrări de modernizare, pe Magistrala Bucureşti - Constanţa şi pe tronsonul Câmpina - Predeal. Acestea au fost însă finanţate prin ISPA, adică fonduri pre-aderare”, precizează cetateanul.net.
În ceea ce priveşte lucrările finanţate prin POS Transport 2007-2013, dacă pe unele şantiere stadiul de execuţie este avansat, pe altele s-a cam bătut pasul pe loc. De exemplu, pe raza sucursalei Braşov trebuiau realizate un pod, două podeţe şi trei tuneluri, iar stadiul lucrărilor abia a ajuns la 38%.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie