Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 03:56

Ofertă pentru Coliban: Condus la ministrul Transporturilor, pentru a prelua Gara Braşov

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 06 iulie 2022

Ofertă pentru Coliban: Condus la ministrul Transporturilor, pentru a prelua Gara Braşov

Foto arhivă, 27 aprilie 2019: #uniţiSchimbăm #GaraBraşov”

Recunoscută de mulţi ani ca o „pată neagră” a oraşului, Gara Braşov poate fi reabilitată de Primăria Braşov, care poate încheia un parteneriat în acest sens cu Ministerul Transporturilor, odată noile modificările legislative aprobate recent. Anunţul a fost făcut de subprefectul judeţului, Lucian Pătraşcu, care i-a şi lansat o invitaţie primarului Braşovului, Allen Coliban, să meargă împreună la ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), pentru a rezolva această problemă.
„În 30 iunie 2022, Guvernul României a adoptat o ordonanţă de urgenţă care prevede că «unităţile administrativ-teritoriale, în baza documentaţiilor tehnico-economice elaborate, pot propune Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii constituirea de parteneriate pentru implementarea de proiecte pe infrastructura feroviară publică». Cu alte cuvinte, Guvernul României acordă unităţilor administrativ - teritoriale dreptul de a administra infrastructura feroviară publică, în speţă, concentrându-ne pe municipiul Braşov, acordă dreptul Primăriei să administreze Gara Braşov în baza unui parteneriat cu Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii”, a explicat Pătraşcu.

I-a adus aminte cum mătura prin Gară
În baza acestui act normativ, subprefectul Braşovului, care este şi preşedinte al Organizaţiei Municipale a PSD Braşov, Lucian Pătraşcu, susţine că administraţia braşoveană  poate demara procedurile premergătoare reabilitării atât a Gării Braşov, cât şi a staţiilor  Bartolomeu şi Dârste.
„Pentru braşoveni acest lucru poate fi o mare victorie, dar, spre surprinderea mea, remarc faptul că nimeni din actuala conducere administrativă a Municipiului Braşov nu face nicio referire la acest aspect, asta în ciuda faptului că situaţia în care se află Gara Braşov este, din păcate, una deplorabilă. Îmi amintesc cum actualul primar, Allen Coliban, prins în febra campaniei electorale, a mers împreună cu membri ai USR-ului ca să facă curat în Gara Braşov. De asemenea îmi amintesc şi faptul că cetăţenii Braşovului au cerut de nenumărate ori ca Gara Braşov să fie reabilitată la nivelul unui oraş european, ea fiind pentru o parte din turişti însăşi cartea noastră de vizită”, a continuat Pătraşcu.

Există chiar şi un concept de modernizare a gării
Gara Braşov este de mulţi ani în „vizorul” Primăriei Braşov, care a încercat de mai multe ori, începând din anul 2007, să o preia de la Ministerul Transporturilor. De-a lungul anilor au fost transmise la minister mai multe memorii, iar de fiecare dată răspunsul a fost negativ. De asemenea, s-au organizat şi campanii de strângere de semnături, care, la fel, au fost trimise la Bucureşti, dar rezultatul a fost acelaşi.
Nu în ultimul rând, de-a lungul timpului au fost făcute şi planuri pentru modernizarea clădirii Gării Braşov. De exemplu, în anul 2019, Primăria Braşov, după consultări cu reprezentanţii CFR SA (CFR Infrastructură) a pregătit chiar un concept pentru modernizarea gării, ce a fost prezentat în şedinţa de plen a Consiliului Local Braşov. La momentul respectiv, valoarea lucrărilor era estimată la 4,3 milioane de euro.

În 2020, Primăria Braşov a fost invitată să se înscrie la licitaţie
Pe de altă parte, CFR a lansat la începutul anului 2020 o licitaţie pentru închirierea spaţiilor comerciale, dar şi a spaţiilor pentru vânzare de bilete şi  pentru biroul de informaţii din incinta Gării CFR Braşov. Planul de la momentul respectiv era ca cine închiriază aceste spaţii să realizeze lucrările de modernizare potrivit conceptului prezentat în Consiliul Local Braşov. Atunci, conducerea Regionalei CF Braşov a invitat şi Primăria Braşov să se înscrie la această licitaţie, însă municipalitatea nu a făcut acest lucru. După un timp, planul închirierii gării a fost abandonat.

Un perete pictat şi corpuri de iluminat
Singurele lucrări vizibile în interiorul Gării Braşov au fost făcute în anul 2018, asta pentru a marca împlinirea a 100 de ani de la Marea Unire. Atunci, pe un perete au fost pictate imagini din Braşov, au fost montate nişte corpuri de iluminat, iar pe geamuri au fost lipite autocolante în culorile roşu, galben şi albastru (curăţate acum).
Pe de altă parte, după anul 2019 au fost începute nişte lucrări în zona exterioară, însă au fost abandonate de firma care a câştigat contractul pentru realizarea intervenţiilor.

Comentarii

'ApF - Alianta pentru furat '

2022-07-18 16:52:01


'Ce drăguți sunt domnii de la PSD, alături de tovarăși lor mai galbeni, care ne conduc de doar 33 ani, marcați cu numeroase realizări, specifice tarilor trecute prin războaie grele. '

'Maria'

2022-07-07 09:36:06


'Primăria să preia clădirea poștei de vizavi, clădire ce se deteriorează cu fiecare zi, să preia clădirile din centrul vechi ce arată jalnic și sunt nelocuite de ani de zile. Dacă are cu ce, să le dea acestora destinații culturale și de artă în scop turistic. Pentru clădirea gării, ca pentru oricare clădire din Brașov ce are un aspect neplăcut, ar trebui să caute soluții legale de forțare a proprietarului de a renova/reamenaja/moderniza clădirea, indicând inclusiv modalitatea de finanțare. Ca primar ar trebui sa știe ce finanțări sunt posibile atât pentru instituții cât și pentru privați.\nReferitor la trenurile Regio, nu cred că vrea cineva garnituri de tren ușor din anii 60,poate doar ca fier vechi. Problema este alta, cei de la REGIOTRANS au preluat o infrastructură CF în stare bună de funcționare, nu au făcut nimic la infrastrucura în toți anii de folosita, nu au investind nici un ban, iar acum totul este atât de deteriorat încât este pusa în pericol siguranța circulației și vor să renunțe pentru că nu vor să investească nimic. Calea Ferată reia infrastructura, investește și pune linia în funcțiune conform normelor SC, după care vine din nou REGIOTRANS și solicită liniile în folosință. Nu credeți? A se vedea linia Brașov - Întorsura Buzău și minunatul pod de la Budila care s-a prăbușit din din cauza faptului că nu a fost verificat,nu s-au făcut intervențiile necesare la timp și nu s-a ținut sub observație conform instructiilor cf. Acum CFR-ul face un pod nou și repară linia în totalitate pe banii ei.\nOare REGIOTRANS a fost sancționat cumva pentru prejudiciul adus caii ferate? '

'Amira'

2022-07-06 21:16:35


'FĂRĂ PENALII IN FUNCȚII PUBLICE '

'Amira'

2022-07-06 21:15:24


'Finisări pentru frumoasa initiativa dar nu uitați cine a condus și conduce România fesenistii iubitului ilici care a-ti distrus ROMÂNIA NOASTRĂ '

'Sapunaru Genoveva Laura '

2022-07-06 10:36:10


'Da, din păcate gara Brașov arată deplorabil.\n'

'Cineva'

2022-07-06 08:44:10


'Noi vorbim de proiecte de trenuri care sa mearga la aeroport - tichie de margaritar - in timp ce Gara arata ca o cocina. In loc de o linie de tren care nu isi va scoate banii niciodata mai bine luati acei bani si refaceti Gara din Brasov.'

'Barbu Gh.'

2022-07-06 07:30:23


'Nu a aparut in presa „imparțială” dar C.F.R.-ul și-a propus ca să treacă în administrarea unităților locale trenurile „Regio”. Să vedeți desființări de rute după intrarea în vigoare.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie