Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 13:25

Odorheiu Secuiesc: Inspectorilor de la Protecţia Consumatorilor le-a fost refuzată o comandă

Autor: Iulian CUIBAR

Publicat la 04 sepembrie 2017

Magazinul respectiv a fost amendat cu 10.000 de lei. Controlul s-a desfăşurat în contextul unui filmuleţ devenit viral, în care un tânăr susţine că nu este servit de către vânzătoare pentru că nu vorbeşte maghiară

Odorheiu Secuiesc: Inspectorilor de la Protecţia Consumatorilor le-a fost refuzată o comandă

Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Braşov s-a autosesizat în urma apariţiei pe reţelele de socializare a unui filmuleţ postat de un bărbat care susţine că a fost refuzat de o vânzătoare la Odorheiu Secuiesc, pentru că nu vorbea limba maghiară.
Astfel, inspectorii OPC au mers, la sfârşitul săptămânii trecute, la magazinul cu pricina aparţinând retailerului Kaufland şi au făcut şi ei o comandă de mici în limba română, dar nu au fost serviţi.
„În urma verificărilor dispuse, o echipă de control din cadrul Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor s-a deplasat la operatorul economic în cauză, unde au costatat aceeaşi abatere, s-au adeverit informaţiile apărute în spaţiul public, sens în care, pentru fapta săvârşită, operatorul economic a fost sancţionat cu amendă contravenţională, în valoare de 10.000 de lei. Vă asigurăm că tratăm cu maximă seriozitate aceste aspecte, iar în cazul în care vor fi descoperite încălcări ale normelor legale în vigoare, vom aplica măsurile necesare, în funcţie de gravitatea abaterilor constatate”, a declarat comisarul şef Sorin Susanu (foto), din cadrul CRPC Braşov.
Acesta a precizat că faptul că un reprezentant al unui operator economic a refuzat să presteze un serviciu către un consumator este contrar prevederilor legale prevăzute în Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, republicată, unde, la art. 28, se precizează: „Se interzice refuzul vânzării unui produs sau prestării unui serviciu către un consumator fără un motiv justificat conform prevederilor legale în vigoare”, coroborată cu O.G. nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată, cu modificările ulterioare şi Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor comerciale incorecte, republicată.
Controlul s-a efectuat vineri, după ce a fost postat, în cursul zilei precedente, pe reţelele de socializare, un filmuleţ intitulat „Străin în ţara mea”, în care un bărbat încearcă să cumpere mici într-un supermarket din Odorheiu Secuiesc, judeţul Harghita, fiind însă refuzat de vânzătoare.

Kaufland se delimitează ferm de orice comportament discriminatoriu
Kaufland România anunţă că se dezice de astfel de comportamente. „Regretăm atitudinea angajatei din cadrul magazinului din Odorheiu Secuiesc. Este un comportament de care ne dezicem, Kaufland având o serie de principii care pun respectul faţă de clienţi şi amabilitatea pe primul loc”, se arată într-un comunicat al Kaufland. De asemenea, reprezentanţii companiei au precizat că a fost începută deja o investigaţie „şi vom lua toate măsurile pentru a evita pe viitor astfel de situaţii, inclusiv introducerea cursurilor de limba română.”
„În acest moment, ca urmare a primelor noastre investigaţii, venim cu o serie de precizări care să contureze contextul în care s-a realizat filmarea. La ora la care a avut loc discuţia filmată la punctul Grill (9:47), programul de lucru cu clienţii nu începuse încă, angajata fiind implicată în sarcinile obişnuite de pregătire pentru deschiderea oficială de la ora 10:00. Din acest motiv, casa de marcat nu era încă operaţională, iar aceasta nu a putut încheia procedura de încasare, neputând servi astfel clientul şi restituindu-i suma. De asemenea, din imaginile surprinse de camerele de supraveghere din parcare, reiese că autorului filmului i s-a comunicat orarul de funcţionare în prealabil. Acesta a venit la punctul Grill într-un interval de 16 minute de trei ori, înainte de începerea programului, în intervalul 9:31 – 9.47, purtând discuţii cu angajata. Încă de la prima vizită, care a durat aproximativ un minut (de la ora 9:31:25 până la ora 9:32:27), clientului i s-a comunicat că programul de lucru nu începuse încă la acea oră şi din acest motiv nu putea fi servit. Cu toate acestea, el a revenit a doua oară la ora 9:37 şi apoi a treia oară la ora 9:47, când a pornit camera de filmat, înregistrând o reacţie ca urmare a unor interacţiuni anterioare. Autorul filmului a omis să precizeze că filmarea dată publicităţii este în fapt a treia discuţie cu angajata noastră”, se mai arată în comunicatul amintit.

+3 -2

Comentarii

Radu

2017-09-04 14:26:44


Încă o data ne demonstrează ungurul ca ,,nu este om,,....omenia este lucru mare in zile noastre....amenda nu înseamnă nimic , caracterul uman in zona aceea lasă mult de dorit.

Aurel Göllner

2017-09-04 11:34:41


Cine este bun, este luat de prost. Vaicareala nu este niciodata o solutie. Aici trebuia actionat cu intransigenta, chiar de la inceputul scandalului. Dupa clarificarea situatiei, primul lucru pe care-l avea de facut Kaufland Romania, era sa-i desfaca contractul de munca angajatei sale. Scurt si fara lamentari!

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

  • Misiune dificilă: 5 boboci de salvat în Noua

    Misiune dificilă: 5 boboci de salvat în Noua

    Pompierii militari de la Detaşamentul 2 de Pompieri Braşov au avut parte luni, 22 aprilie, de încă o „misiune dificilă”. Aceştia au fost solicitaţi pentru a salva 5 boboci de[...]

    2024-04-23 citeste mai mult
  • Oficial dispărută, 10 ore

    Oficial dispărută, 10 ore

    IPJ Braşov a declanşat alerta publică „Dispariţie minor”, luni, 22 aprilir, la ora 07.00, pentru un caz semnalat de la Bod, fiind sesizaţi cu privire la faptul că  Birki Rebecca-Ana-Maria,[...]

    2024-04-23 citeste mai mult
  • Deşi duminică, cărăuşia de lemne

    Deşi duminică, cărăuşia de lemne

    În cursul zilei de duminică, 21 aprilie, poliţiştii din cadrul Secţiei de Poliţie Rurală Feldioara au acţionat în special pentru identificarea transporturilor ilegale de lemn, în[...]

    2024-04-23 citeste mai mult
  • Şi viteză, şi „substanţe”

    Şi viteză, şi „substanţe”

    Duminică, 21 aprilie, doi tineri şoferi au fost opriţI în trafic din cauza vitezei mari cu care circulau, pentru ca apoi să fie depistaţi ca fiind consumatori de alcool sau droguri. Astfel,[...]

    2024-04-23 citeste mai mult
  • Preşcolarii, în vizită la poliţişti

    Preşcolarii, în vizită la poliţişti

    Poliţiştii predeleni i-au invitat la sediul lor pe micuţii de la Grădiniţa Predeal. Copiii au învăţat cum să se ferească să devină victim, dar şi cum decurge o zi din viaţa poliţiştilor.[...]

    2024-04-23 citeste mai mult