Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 23:53

„Ocolitoarea de shopping” are şanse să devină realitate

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 23 mai 2014

Astăzi, reprezentanţii autorităţii de management vor verifica pe teren implementarea din punct de vedere tehnic a proiectului de 16 milioane de lei

„Ocolitoarea de shopping” are şanse să devină realitate

Proiectul privind amenajarea unei artere directe care să lege zona cartierului Noua, de centrele comerciale de pe Calea Bucureşti şi ocolitoarea Braşovului a ajuns pe drumul cel bun, iar, astăzi, va avea loc vizita precontractuală în vederea alocării finanţării europene pentru această investiţie de anvergură în valoare de peste 16 milioane de lei. Proiectul a fost depus pentru finanţare de Primăria Braşov încă de anul trecut, astfel că este nevoie de o reactualizare a datelor. „Mâine (astăzi - n.red.) va avea loc vizita pe teren a celor de la autoritatea de management pentru Programul Operaţional Regional, pentru reactualizarea datelor în vederea semnării contractului de finanţare pentru artera de Sud – Est. Practic, proiectul a fost deblocat şi ne aşteptăm ca în scurt timp să aibă loc semnarea contractului. Este un proiect important pentru oraş, pentru că viitoarea arteră de circulaţie va face legătura între cartierul Noua şi ocolitoarea municipiului - ceea înseamnă că traficul de pe Calea Bucureşti va fi descongestionat şi va aduce o dezvoltare a întregii zone, inclusiv a celei comerciale de la intrarea în Braşov”, a precizat primarul George Scripcaru.
Primăria Braşov a avut depuse pe PID prin Polul de Creştere Braşov 17 proiecte, iar faţă de valoarea estimată a acestora a fost efectuată o economie datorită faptului că preţurile de adjudecare au fost mai mici, astfel că se va putea finanţa şi această investiţie. Edilii au mai obţinut finanţări europene pentru astfel de proiecte, respectiv pentru Drumul Coresi, care face legătura între cartierele Tractorul şi Triaj, iar prin intermediul Companiei de Drumuri şi pentru finalizarea ultimelor tronsoane din ocolitoare.

O nouă şosea de peste 2 km cu piste pentru biciclişti
Artera va avea o lungime totală de 2,145 km, trei sensuri giratorii, o lăţime de 7 m cu o bandă pe sens, flancată de zona verde, piste de biciclişti pe o parte şi trotuar pe cealaltă parte. Noua stradă ar urma să plece din apropierea intersecţiei străzilor Prunului cu Laminoarelor şi prelungirea Poienelor, respectiv din zona fostei staţie de betoane aflată lângă poarta de acces spre platforma Roman şi să urmeze fostul traseu al căii ferate industriale care a fost dezafectată de mai mulţi ani. Pe această nouă arteră ar urma să fie amenajate trei sensuri giratorii. Primul dintre acestea va fi la intersecţia cu prelungirea Poienelor, în apropiere de Decathlon. Apoi strada va trece pe sub pasajul de pe Calea Bucureşti, şi va ajunge în spatele Cazinoului Vesuvius şi a hipermarketului Carrefour.

Pasaj subteran la calea ferată
Conform PUZ-ului aprobat pentru această zonă, pe câmpul din spatele centrelor comerciale este prevăzută şi amenajarea unor străzi de legătură între Canam şi noua şosea, între Carrefour şi această nouă arteră, dar şi spre cazino şi Selgros. Aceste străzi sunt prevăzute în PUZ, dar nu vor fi amenajate în cadrul acestui proiect, terenul pe care trece acestea fiind în proprietate privată. „Ocolitoarea de shopping” va traversa apoi calea ferată, pe dedesubt, va merge o porţiune de câteva sute de metri paralel cu linia ferată spre Dârste şi va urma actualul drum nemodernizat care face legătura între tronsonul I al ocolitoarei şi staţia de betoane amenajată lângă linia de cale ferată. La intersecţia cu ocolitoarea va fi amenajat cel de-al treilea sens giratoriu.

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie