Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 17:03

Ocolitoarea Braşovului - 20%, DN73 - 9,5%

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 17 iunie 2015

Se apropie scadenţa şi proiectele CNADR bat rău pasul pe loc

Ocolitoarea Braşovului - 20%, 
DN73 - 9,5%
O serie de proiecte ce vizează reabilitarea unor drumuri naţionale din ţară, cu fonduri europene, nu prea mai au şanse să fie finalizate anul acesta, când se închide exerciţiul financiar european actual, potrivit Asociaţiei Pro Infrastructura, care a obţinut raportările oficiale de la Ministerul Fondurilor Europene. În această situaţie se află şi tronsoanele I şi II ale centurii ocolitoare a Braşovului, dar şi reabilitarea DN 73, Braşov - Piteşti, toate cele trei proiecte derulate de CNADR. La nivel naţional, conform datelor oficiale, din cele 28 de proiecte care au o valoare de 597 de milioane de euro, fără TVA, 19 sunt sub stadiul de 50% de finalizare a lucrărilor.
 
Tronsonul I ar trebui finalizat până în 16 decembrie
Pe primul tronson al ocolitoarei Braşovului, lucrările au fost abandonate în iulie 2013, după ce constructorul, firma austriacă Alpine Bau, a intrat în insolvenţă. Pe acest tronson, care are o lungime de 7,2 km, reluarea lucrărilor a fost întârziată şi de faptul că în luna august Compania de Drumuri a lansat o licitaţie pentru expertiza tehnică a lucrărilor executate de compania austriacă. Practic, abia din decembrie 2014  s-au reluat lucrările de către asocierea de companii italiene Chirulli Andrea Impresa Individuale - Aleandri SPA - Shelter Construct - Pasquale ALO, numai că pe perioada de iarnă nu s-a lucrat efectiv. Austriecii realizaseră acest tronson în proporţie de 56%, iar, acum, potrivit raportului de implementare al Ministerului Fondurilor Europene (MFE), progresul fizic al lucrărilor efectuate de italieni este de 19,78%, iar cel financiar de 18,39%. Problemele, se mai arată în documentul amintit, au apărut, pentru că mai era nevoie de „asigurarea consultanţei pe noul contract de lucrări”. Acest contract de lucrări are o valoare de 59,556 milioane lei fără TVA, faţă de preţul estimat, de 88,355 milioane lei. Reprezentanţii Companiei de Drumuri au susţinut că data estimată pentru finalizarea acestui tronson este 16 decembrie 2015.
 
Dublarea tronsonului II, realizată doar în proporţie de 17%
Lucrările de dublare a celui de-al doilea tronson, care presupun inclusiv amenajarea unui pasaj suprateran la intersecţia cu drumul judeţean spre Sânpetru, sunt realizate de asocierea de firme Viarom Construct SA - Maxidesign SRL - Beta Cops SRL, care a oferit un preţ de 64,41 milioane de lei, fără TVA, respectiv de 79,86 milioane de lei cu tot cu TVA. Un preţ destul de mic, respectiv de 54% din valoarea estimată de CNADNR care era de 118,256 de milioane de lei. Ţinând cont că la poduri şi pasaje au fost turnaţi pilonii în vederea dublării, de la amenajarea tronsonului în 2009, muncitorii au început deja lucrul la pasajul dinspre Stupini, în zona de legătură cu tronsonul III, care este de altfel singurul care a fost amenajat în întregime şi, teoretic, s-ar putea circula pe el în regim de autostradă. Contractul de execuţie a fost semnat încă din 7 august, însă trei luni au durat doar lucrările de proiectare. Astfel, în conformitate cu datele Asociaţiei Pro Infrastructura, la începutul lunii iunie, progresul fizic era de 17,00%, iar cel financiar de 18,31 %. În cazul acestei investiţii, au fost probleme tehnice legate de „finalizarea exproprierilor suplimentare şi de obţinere a autorizaţiei de construire”. CNADR a precizat la începutul acestui an că data de finalizare a întregului proiect este 31 decembrie 2015.
 
Lucrările pe DN 73, în întârziere
Nu în ultimul rând, reabilitarea DN 73, ce presupune modernizarea a 103,25 km de drum, construcţia a nouă noi poduri, refacerea altor 15 poduri vechi şi reabilitarea a 33 de intersecţii la nivel, este realizată până la începutul lui iunie în proporţie de numai 9,5%. Progresul financiar este de 15,70%, până în prezent fiind achitată suma de 42.810.148 de lei, din care 41.127.160 reprezintă avans. Pentru acest proiect, Ministerul Transporturilor a depus cererea de finanţare prin Programul Operaţional Transport 2007-2013, abia în decembrie 2014. În cazul acestei investiţii, reprezentanţii ministerului susţin că au apărut mai multe probleme, unele legate de documentaţia tehnică (a fost nevoie de refacerea studiului de fezabilitate şi de aprobarea unor noi indicatori tehnico-economici) sau de derularea procedurilor de expropriere. Toate cele trei proiecte de la Braşov sunt finanţate în proporţie de 85% din fonduri europene, iar restul de 15% este de la bugetul de stat.
+1 -0

Comentarii

Virgil Pirvulescu

2015-06-17 20:25:58


Stimata Redactie, Ieri mi-am exprimat punctul de vedere despre Aeroportul Ghimbav (Brasov) si situatia autostrazii Brasov-Comarnic. Azi, citind ziarul, vad situatia catastrofala a ocolitoarei Brasov. Firma austriaca a dat faliment!!! Intrebarile mele stupide sunt: 1. Dupa ce criteriu a fost aprobata propunerea acestei firme? Cea mai joasa oferta? 2. A fost profund cercetata situatia financiara a firmei austriece inainte de acordarea licentei? Nu datele oferite de firma ar fi trebuit analizate, date care pot fi „aranjate”, ci date analizate de la firme independente austriece, care studiaza sectorul financiar al firmelor din Austria. 3. Dupa cum va dati probabil seama, va scriu din SUA. Stiu concret ca atunci cand firma mea oferea un contract unei firme pentru un serviciu sau lucrare, era analizata activitatea financiara a respectivei firme pe 10 ani, si cu o scrutinizare deosebita pe ultimii 5 ani! Analiza era ceruta de la o firma financiara independenta! Costa? De accord, e o cheltuiala in plus, dar firma mea era sigura ca firma careia ii acorda contractual nu intra in faliment. Daca situatia financiara a acelei firme nu era solida, ca urmare, firma mea ar fi putut intra in faliment sau intr-o situatie financiara din care ar fi iesit cu pierderi massive. Cu stima Virgil Pirvuescu

rammstein

2015-06-17 08:03:20


ba mamelucilor ,de ce nu-i luati interviu lui nita ?>...ca e la guvernare!...guvernul asta de infractori a taiat toate investitiile si folosesc BANII pentru pomeni electorale ...sau mai grav ,dar sper sa nu fie nevoie sa intervina serviciile !...SA NU FIE INTENTIONATA miscarea !!...dupa un plan bine pus la punct de KGB!!!!!!!!!...aurolacul islamist !dupa mintea lui ar fi in stare sa faca praf tara doar pentru a ramane la guvern... asas ca articole ca cel de mai sus e vax !..situatia asta o stim si noi ,vino cu altceva cu interviuri de la minister,de la cadnr,de la prefect(asta-i ca apa sfintita),de la constructor......atunci poti sa vi cu ceva concret nu asa de florile cucului dai pe goarna niste cuvinte fara sens.. APROPO ,STI DE UNDE E FIRMA CARE FACE TRANSEELE(a se citi canalizare+apa) DIN SACELE ????...daca tot e sa faci un atricol de investigatie,cauta si vei descoperi un nou caz COMARNIC !..la sacele !... poate intra DNA-ul pe fir....

Cristian

2015-06-17 06:29:11


Nu va faceti probleme actualul guvern ca si celelante sunt buni la promisiuni,se fac studii de fazabilitate dar nu se asigura finantarea si asa vom avea autostrazi,drumuri nationale ,judetene etc la Sf.Asteapta.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie