Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 15:04

O zi cu RAT-ul, la -28 de grade

Autor: Sorin ŢÎRCĂ , Radu COLŢEA

Publicat la 11 ianuarie 2017

O treime din flota de autobuze a cedat! Zeci de minute de aşteptare în staţii, frig şi geamuri îngheţate

O zi cu RAT-ul, la -28 de grade

Una din patru maşini ale RAT SA nu a putut ieşi pe stradă în aceste zile din cauza gerului! Dacă pe liniile pe care circulă o singură maşină acest lucru nu a avut efecte, pe liniile care sunt foarte aglomerate şi pe care numărul de autovehicule este mult mai mare, braşovenii au fost nevoiţi să aştepte zeci de minute pentru ca mai apoi să circule în ger şi înghesuială, şi aceasta pentru că nu au fost rare cazurile în care una sau mai multe maşini din orarul liniilor de transport au fost „sărite din schemă”. Totodată, afectate au fost şi sistemele de climatizare din maşini, iar frigul a „domnit” prin multe autobuze.
Din cele 134 de mijloace de transport în comun, 41 au cedat, ori în garajele regiei, ori pe drum. „Cauzele, sunt cauze tehnice, coroborate cu temperaturile extreme. Vă spun, nu ca o scuză, dar am 40 de ierni la RATBV şi întotdeauna, în condiţii extreme, se întâmplă, mai ales că maşinile sunt vechi. Parcul auto este din 2006, sunt maşini de care se trage zi de zi, în două schimburi”, a explicat Mircea Cenan, director tehnic al RATBV SA.

„Lucrăm şi cu feonul, ca să încălzim conductele”
Potrivit acestuia, angajaţii au făcut tot ce le-a stat în putinţă. „Nu-i vorba de mentenanţă, de mobilizarea oamenilor. Azi dimineaţă, la – 28 de grade în curţile garajelor noastre, maşinile au pornit, dar din cauza oboselii tehnice au trebuit retrase pe parcurs. Cedează sistemele de aer, cele de încălzire. Am mobilizat toată forţa umană, dar riscul este foarte mare ca şi mâine (miercuri - n.r.) dimineaţă să fie minusuri pe trasee, ceea ce înseamnă timpi de aşteptare mai mari, nemulţumiri”, a explicat oficialul RAT. Acesta a precizat că se încearcă remedierea defecţiunilor cât mai repede, lucrându-se chiar şi cu feonul, pentru a se dezgheţa anumite echipamente ale autobuzelor şi troleibuzelor. „Lucrăm şi cu feonul, ca să încălzim conductele”.
Concret, vehiculele au probleme cu sistemele de frânare, cu cele de deschidere a uşilor, care sunt pe aer, dar şi cu sistemele de climatizare. „În condiţii extreme, din cauza uzurii compresoarelor, consumul de ulei este mai mare, se formează condensul, care pleacă pe instalaţii şi se formează dop de gheaţă. Este o problemă necontrolabilă, pentru că nici o maşină nu vine cu aceeaşi problemă în acelaşi loc. De multe ori maşinile au pornit, dar s-au format dopurile de gheaţă şi nu au putut fi trimise pe traseu”, a mai precizat Cenan.
Totodată, el a afirmat că „este şi problema lipsei fondurilor pentru înlocuirea unor piese. Noi facem nişte reparaţii, avem profesionişti, dar maşinile ar necesita şi nişte piese noi, dar ideal ar fi să avem un parc nou”.
În ceea ce priveşte cele 10 autobuze second-hand, achiziţionate recent, Cenan a spus că acestea se comportă impecabil, chiar dacă sunt fabricate în anul 2002. „Respectivele autobuze sunt «vârf» de gamă, fiind produse în Germania”, a precizat directorul.

Nemulţumiri în staţii
Staţiile din oraş erau pline de ieri dimineaţă de călători nemulţumiţi. „Trimite maşini cu scaune de plastic, fără căldură, fără nimic, când intri – sloi. Era gheaţă pe jos. Abonament plătim, ca fiecare, dar ei îşi bat joc de oameni”, s-a plâns o femeie. „Nu putem să spunem că nu s-a îmbunătăţit un pic transportul, dar, pe timp de iarnă, de câţiva ani încoace, tot mereu sunt maşini cu scaune de plastic şi e foarte frig, că nu au căldură”, a spus o altă pasageră. „Am ajuns la 10 fără 20 în staţie. La fără două minute trebuia să vină 31, dar e şi 10 şi nu a venit. La şi 13 minute teoretic vine următorul. Stau aici o jumătate de oră şi îngheţ pentru că nu a venit autobuzul la timp. Nu respectă orarul!”, a adăugat un tânăr revoltat.

Multe reclamaţii şi în autobuz
Pe un asemenea frig, te gândeşti că, dacă vine autobuzul, ai scăpat de ger. Nici pe departe, însă. Am urcat în autobuz şi am găsit călători la fel de revoltaţi. „Nu vedeţi şi dumneavoastră cum e? Îngheţi jos, îngheţi şi în autobuz. Am stat 40 de minute jos până a venit. Nici nu se vede unde eşti, doar dacă numeri staţiile până unde cobori, altfel, de nicio culoare nu vezi”, ne-a spus o călătoare arătând spre geamurile îngheţate ale autobuzului. „Am aşteptat să vină un 17 care trebuia să ajungă la şi 44. Nu a venit. Nu a venit nici următorul şi abia al treilea a ajuns şi am putut pleca şi eu spre casă. Şi la 16 tot aşa am stat, peste 20 de minute”, a povestit un bărbat.



+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie