Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 16:18

O semnătură de milioane de euro

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 05 iulie 2019

Consiliul Judeţean Braşov a semnat contractul pentru Sistemul de Management Integrat al Deşeurilor. Licitaţia a fost lansată din 2017, e încă blocată de contestari prin instanţe, dar autoritatea judeţeană a căutat soluţii pentru deblocare, pentru a nu pierde finanţările UE. Braşovul mai are un precedent, de peste 100 de milioane de euro

O semnătură de milioane de euro

Lansată în anul 2017, licitaţia pentru elaborarea documentaţiilor aferente proiectului „Sistem de Management Integrat al Deşeurilor din Judeţul Braşov – Servicii de consultanţă şi asistenţă tehnică pentru elaborarea şi implementarea proiectului”, a ajuns în faza semnării contractului cu firma declarată câştigătoare. Anunţul a fost făcut de vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Toaso Imelda, care a precizat că acest contract a fost semnat cu Asocierea SC EPMC Consulting SRL – SC Fintech Advisers SRL din Cluj-Napoca, desemnată câştigătoare în urma procedurii de achiziţie care s-a derulat în perioada 14 noiembrie 2017 - 20 august 2018. Valoarea contractului este de 3.449.165 lei, fără TVA. Durata contractului este de 72 luni, urmând a se finaliza după delegarea gestiunii serviciilor către operatorii finali.
Potrivit prevederilor contractuale, asocierea de firme va realiza Master Planul gestionării deşeurilor la nivelul judeţului Braşov şi studiul de fezabilitate, va elabora cererea de finanţare în vederea accesării fondurilor disponibile prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, inclusiv anexele solicitate şi va asigura servicii de consultanţă şi asistenţă tehnică pe durata implementării proiectului.

S-a ajuns până la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie
Reprezentanta administraţiei judeţene a precizat că acest contract a fost încheiat cu întârziere, din cauza faptului că rezultatul procedurii de achiziţie a fost contestat în instanţă de către ofertantul clasat pe locul al doilea. Prima instanţă - Tribunalul Braşov - a respins contestaţia, însă firma a formulat recurs la Curtea de Apel Braşov. Totodată, contestatarul a depus o cerere la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie prin care a solicitat suspendarea şi strămutarea procesului de pe rolul Curţii de Apel Braşov. În 10 aprilie 2019, Instanţa Supremă a respins cererea privind suspendarea judecării cauzei şi a precizat că asupra solicitării de strămutare se va pronunţa pe 6 noiembrie 2019.  
De altfel, în primăvara acestui an, vicepreşedintele CJ a afirmat că motivul pentru care s-a strămutarea procesului a fost că „judecătorii Curţii de Apel Braşov nu pot fi imparţiali, pentru că îşi desfăşoară activitatea în aceeaşi clădire cu administraţia judeţeană”.

Braşovul risca să piardă banii europeni
Pentru debloca acest proiect, administraţia judeţeană a solicitat consiliere metodologică din partea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP), care a precizat că autoritatea contractantă are dreptul de a încheia contractul, în cazul unei hotărâri judecătoreşti favorabile, rămasă definitivă şi comunicată instituţiei, chiar dacă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie încă nu s-a pronunţat asupra cererii de strămutare.
„Deoarece amânarea semnării contractului până în luna noiembrie 2019, când este stabilit primul termen la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, ar influenţa în mod semnificativ riscul ca proiectul «Sistem de Management Integrat al Deşeurilor din Judeţul Braşov» să nu poată fi implementat cu fonduri din POIM aferente exerciţiului financiar 2014-2020, s-a luat decizia încheierii contractului cu ofertantul declarat câştigător în urma procedurii de achiziţie. Având în vedere şi necesitatea asigurării conformării şi atingerii ţintelor stabilite de Uniunea Europeană în domeniul deşeurilor, considerăm că este în interesul autorităţii contractante, respectiv în interesul public să înceapă cât mai repede activităţile de pregătire a proiectului, astfel încât acesta să poată fi aprobat pentru finanţare şi să înceapă a fi implementat în perioada de programare 2014-2020. S-a ţinut cont inclusiv de documentele existente şi aprobate până în prezent de instituţiile europene privind indicatorii finanţaţi prin programarea 2021-2027, conform cărora pentru viitoarea etapă de programare, aceşti indicatori - în forma existentă la ora actuală - prevăd susţinerea financiară pentru sectorul deşeuri doar a infrastructurii necesare reciclării sau reutilizării, nu şi tratării, respectiv depozitării deşeurilor, cum este cazul nostru”, a argumentat Toaso Imelda.
Reamintim că în ciclul bugetar european 2007 – 2013, administraţia judeţeană a mai primit o finanţare europeană de peste 100 de milioane de euro pentru un proiect ce viza managementul deşeurilor, însă nu s-a absorbit nici un euro.
 

+4 -1

Comentarii

ophelia

2019-07-05 08:11:00


Trebuie ca tot lantul sa fie bine pus la punct:colectare de la cetateni,masini care sa ridice gunoiul selectat si nu la gramada,depozitare,prelucrarea celor reciclabile,etc.Sper sa ne civilizam si noi odata!

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie