Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 16:41

O problemă misterioasă la RATBV: Aplicaţia prin care călătorii pot monitoriza autobuzele

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 23 ianuarie 2023

Sunt probleme şi cu vânzarea biletelor

O problemă misterioasă la RATBV: Aplicaţia prin care călătorii pot monitoriza autobuzele

Anunţat de mai mult timp, sistemul informatic prin intermediul căruia călătorii pot monitoriza transportul în comun, inclusiv prin intermediul unei aplicaţii pe telefonul mobil este, în acest moment, într-un punct mort.
„Cu tristeţe vă anunţ că aplicaţia este gata de mai bine de un an. În decembrie 2022 a împlinit exact un an. Din păcate, nu poate fi lansată în acest moment, din cauza faptului că serverul AVL, care monitorizează poziţia GPS a vehiculului, în comunicarea sa cu aplicaţia, produce ceva, neidentificat la momentul de faţă, traficul de date fiind restricţionat în anumite situaţii. Mai exact, de la al cincilea utilizator în sus, aplicaţia cade. Altfel spus, dacă, simultan, se conectează şase oameni, aplicaţia cade. Asta din cauza comunicaţiei serverului care gestionează poziţia GPS autobuzelor”, a declarat directorul RATBV, Marian Geman.
Pentru a vedea care este problema au lucrat atât specialiştii RATBV, cât şi cei care au proiectat aplicaţia, dar nimeni nu a reuşit că găsească răspunsul. „Nu este un subiect abandonat. În continuare lucrăm la el, dar şi la alte proiecte de modernizare a sistemului informatic”, a spus Geman.
De altfel, problemele cu actuala infrastructură i-a determinat pe reprezentanţii RATBV să propună vânzarea biletelor de către şofer şi în municipiul Braşov (în prezent, opţiunea e valabilă doar pentru traseele metropolitane). „Omul are nevoie să cumpere bilete de la şofer, dar nu vrem să generalizăm această modalitate de comercializare a tichetelor de călătorie, pentru că ar fi afectat graficul de circulaţie. Au fost foarte multe solicitări şi incidente în municipiu, din cauza îmbătrânirii echipamentelor. Societatea trebuie pregătită pentru noi investiţii de modernizare a infrastructurii informatice. Aparatele, care sunt mai mult defecte decât funcţionale, sunt extrem de costisitoare din punct de vedere al întreţinerii. Cel mai probabil, vom ajunge la înlocuirea lor”, declarat Marian Geman.
Pe de altă parte, atât reprezentantul operatorului, cât şi primarul Braşovului, Allen Coliban, au anunţat noi investiţii în digitalizarea transportului în comun.

+1 -8

Comentarii

'Willy'

2023-01-23 11:43:50


'Dar calatorii mai sunt monitorizati care si cand si pe unde umbla? Le mai sun monitorizate comportamentul si obiceiurile calatorilor? Prin asa zisa validare a abonamentelor, mascata sub cerinta de a se autorecenza si autonumara calatorii? Ce se intampla cu datele lor cand valideaza abonamentele? Calatoriile sunt platite in avans de ce trebuie calatorii sa faca asa zis voluntariat si sa se numere singuri? De ce nu monteaza RAT contoare la usi si astfel sa numere si blatistii care circula gratis? Abonamentele si portofelele electronice se fac nominal, se cere buletinul care e scanat. Eu aveam abonament facut si cand mi-am facut portofel electronic sa bag calatoriile Petrica nu aveam buletinul la mine, mi-a cerut la casierie CNP si in baza lui m-a identificat in baza de date si mi-a facut portofel nominal. Deci cand validez stie sau nu stie RAT cine sunt si pe unde umblu? Stie. La un moment dat am crezut ca mi s-au evaporat calatoriile, m-am dus la sediul RAT si acolo mi-a zis la casierie detaliat pe date cand si cu ce am umblat. Am cerut o copie dar a zis sa merg la secretariat. Era dupa amiaza si am renuntat ca nu mai era nimeni acolo. Cum e? Plus ca nevalidarea e amendata cu sume intre 120-500 de lei cu posibilitatea platii in 15 zile a jumate din minim, adica 60 de lei. De ce e omul amendat daca a platit cursa? Ca nu s-a autorecenzat, nu s-a autonumarat? Si daca tot m-am pornit, la ce mai avem alegeri si votam primar si consilieri locali daca exista o conducere locala paralela care se pare ca taie si spanzura in Brasov? Ce e aia Agentie Metropolitana? E Primaria doi? Sau Primaria unu?'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie