Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 21:39

O nouă distracţie în Braşov: Urci cu telecabina, cobori cu bicicleta. Testat de Coliban

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 28 iulie 2022

Trei piste de mountain bike deschise în Poiana Braşov

O nouă distracţie în Braşov: Urci cu telecabina, cobori cu bicicleta. Testat de Coliban

Iubitorii de mountain bike din Poiana Braşov au la dispoziţie, începând din acesta săptămână încă două trasee în staţiune. Acestea au fost amenajate de Asociaţia Sportive NH Bike şi predate municipalităţii miercuri, 27 iulie. Recepţia traseelor a fost făcută chiar de primarul Braşovului, care a şi testat cu bicicleta noile amenajări. Cele două trasee se adaugă celui dat în folosinţă anul trecut şi amenajat de asociaţia amintită.

Pentru toate categoriile de dificultate, se pot face mai multe ture pe zi
Primarul Braşovului a declarat că lungimea celor trei trasee este de aproximativ 9 kilometri, iar din punct de vedere al dificultăţii, acestea se adresează tuturor categoriilor de utilizatori. „Avem un traseu pentru începători - dar începători (Flow - Killy’s Back Yard - RangerDanger Techno Belly, n.r.) care ştiu deja să se dea cu bicicleta pe munte, unul  intermediar (Red Line, n.r.) şi unul dificil, de culoare neagră (NH DH şi continuarea sa, Monkey Business, n.r.). Pentru a coborî pe aceste trasee, urcarea se poate face cu gondola sau cu telecabina, iar cele două trasee noi coboară până în zona inferioară a staţiunii, astfel că se pot face mai multe ture într-o zi”, a declarat Allen Coliban.
Traseele sunt amenajate între liziera pădurii şi instalaţiile de producere a zăpezii artificiale, fiind asemănătoare unei poteci turistice de drumeţie, cu singura diferenţă că este permis doar accesul cicliştilor. Amenajările sunt minimale: rampe, pasarele sau săritori.   

Lucrările ar fi trebuit să fie gata în 2020
Proiectul a demarat în octombrie 2019 şi era estimat să se termine într-un an, dar s-a prelungit pe parcursul a trei ani. De altfel, reprezentantul firmei care a realizat lucrările a explicat şi de ce termenul iniţial nu a putut fi respectat.
„Traseele se proiectează după nişte norme care există doar pentru drumuri forestiere în România. Noi a trebuit să ne adaptăm, astfel încât traseele să fie nişte mini-drumuri forestiere. Trebuia să respectăm toate normele şi, cumva, să le facem interesante. De asemenea, nu am avut voie să tăiem arbori. Cred că orice om care  - spun eu  - poate să stea în picioare pe pedale, deci nu pe şa, teoretic poate să coboare în siguranţă din Postăvarul până în Poiana Braşov”, a explicat Ioan Andrei Sava, reprezentantul constructorului.
Finanţarea lucrărilor pe aceste trasee s-a făcut din fonduri exclusiv private, obţinute de Asociaţia NH Bike. Iniţial, valoarea lucrărilor a fost estimată la 100.000 de euro, însă costul final a ajuns la 250.000 euro.

Urmează alte două
Tot în Masivul Postăvarul sunt derulare şi lucrările la alte două trasee, printr-un proiect finanţat de Primăria Braşov. Astfel, va fi dat în scurt timp va fi dat în folosinţă un traseu cu o lungime de 4 km şi se lucrează la un al doilea. La finalul lucrărilor, Poiana Braşov va dispune de 20 de km de trasee de downhill.

+4 -8

Comentarii

'Vasile'

2022-10-24 21:50:38


'Dar despre faptul că a fost distrusă infrastructura de drumeție (prin crearea unor șanțuri și mutarea succesivă a traseelor marcate cu Cruce Roșie și Bandă Albastră, prin sluțirea peisajului și accentuarea eroziunii) și cea de schi (prin azvârlirea bolovanilor rezultați din săpături direct pe pârtie, prin îngustarea pârtiilor și prin crearea de adevărate gropi ce nu vor putea fi acoperite iarna cu zăpadă, iar vara canalizarea apei pluviale va produce o accelerare a eroziunii), de ce nu vorbește nimeni? Despre faptul că tot felul de teribiliști cu biciclete își dau drumul la vale din Poiană pe traseele de drumeție (unde, conform legii, este interzisă deplasarea bicicletelor), iar drumeții (de multe ori familii cu copii) trebuie să ciulească urechile și să fie atenți să se ferească la timp de bicicletele care țâșnesc la curbe, printre tufe direct pe traseele de drumeție de ce nu discută nimeni? De ce este nevoie să se întâmple mai întâi o tragedie ca să se ia măsuri? Putem fi de acord că este nevoie și de piste de biciclete, pentru a beneficia și bicicliștii de traseele lor în natură, dar de ce trebuie să fie distruse lucrurile create (cu multă migală au fost chiar săpate în stâncă și amenajate terasamentele traseelor de drumeție pe vremea sașilor) timp de mai bine de 100 de ani prin crearea acestor piste (într-un mod prost, care va determina o relocare a lor și noi intervenții inestetice - și financiare - în pădurile „apărate” de Regia Kronstadt) și de ce nu se pot crea rute noi, care să interfereze mai puțin cu traseele de drumeție deja existente și cu pârtiile de schi deja amenajate? Și de ce această secretomanie cu proiectele finanțate din bani publici de Primăria Municipiului Brașov? De ce nu sunt publicate înainte de a fi puse în practică aceste proiecte, cu track-uri GPS, detalii despre locurile exacte pe unde vor trece aceste trasee? Și de ce nu sunt publicate track-urile GPS ale traseelor finanțate de primărie, iar acestea pot fi accesate doar contra cost de pe platforma https://www.trailforks.com ? Și de ce minte constructorul că nu au fost tăiați copaci pentru amenajarea pistelor de bicicletă, când cei ce se pot plimba pe traseul marcat cu Cruce Roșie din Poiana Brașov spre Cabana Postăvaru pot vedea nu unul, ci zeci de copaci proaspăt tăiați și îngropați pentru a stabiliza (temporar, că nu va ține prea mult această amenajare care a costat sute de mii de euro și oare are vreun aviz de la Regia Kronstadt?) pistele de bicicletă în zonele cu pantă accentuată, unde au fost create viraje spectaculoase? Au rost aceste mutilări efective ale pădurii și ale muntelui doar pentru distracții efemere? Unde este dezvoltarea durabilă în toată treaba asta? Unde sunt ecologiștii de la USR, PNL, PSD, UDMR, diverse asociații de drumeție și tot felul de jurnaliști investigatori, iubitori de natură în frunte cu Bogdan Micu (marele ecologist, protector de natură și om de afaceri care toacă bani publici de la penelei, scripcari, useriști, colibani - cine poate da, că doar nu suntem proști să cădem în basmul cu donațiile de sute de mii de euro de la firmele lui storcătoare de energie solară)? Probabil că toți preferă să se dea cu bicicleta pe trasee (cât încă pot fi folosite - că natura va veni de hac cât de curând „vajnicelor” amenajări de mântuială - apropo, știți de ce a durat proiectul 3 ani în loc de unul? Și de ce a trebuit să vină altă echipă să corecteze proiectul greșit implementat? A! La astfel de întrebări nea\' Coliban, USR, nea\' Sava și Mistăr Micu nu răspund. Dar se vor găsi unii să pună întrebări și să arate cu degetul în viitoarea campanie electorală sau prin ceva anchete judiciare peste câțiva ani, când vremelnicii dirijori ai acestor zile vor căuta drumul spre Grecia, Costa Rica, Madagascar, Bulgaria sau Serbia...'

'Andrei'

2022-07-30 08:57:21


'Primarul mascarici, intr-adevar, 0km de piste pentru biciclete! Rusine!'

'Gelu'

2022-07-29 10:34:41


'Primarul-mascărici a amenajat 0km de pista pentru biciclete in Brasov. '

'Lulu '

2022-07-28 19:43:46


'Colibane,un șpăgar!!! Sa se dea cu bicicleta pe acoperișul de la American dreams....poate își rupe gatul! Am ajuns sa īl \nvorbim de bine pe Scipcaru.....'

'Cucu'

2022-07-28 09:37:33


'Domnule primar, infrastructura velo prin ce sertar s-a pierdut? Unde sunt pistele de bicicleta pentru incurajarea brasovenilor de a folosi bicicleta prin oras, ca acum sunt doar gauri de canalizare si capcane pe asfalt!'

'un brasovean'

2022-07-28 07:45:10


'Ceva treabă pe la Primărie mai faceţi şi dumneavoastră? Prin oraş de ce nu ieşiţi cu bicicleta că poate vedeţi mai bine mizeria, bălăriile, maşinile parcate haotic, poate daţi o tură prin cartiere ... Ce ziceţi? Nu v-ar place că poate vă întreabă cetăţeanul de sănătate, aşa în pădure nu vă întreabă nimeni. Păi fiţi primar de pădure, nu de oraş. Ruşine dom\'primar, ruşine pentru cum arată oraşul sub mandatul tău.'

'Cineva'

2022-07-28 07:27:55


'@ raoke - in principiu da. Teoretic la nivelul statiunii ar trebui sa fie un punct de salvare si in cazuri mai grave sa urce din Brasov ambulante. In pretul biletului ar trebui sa intre si o mica plata pentru punctul de salvare local, DAR cel mai important pentru traseele medii si grele sa se verifice inainte daca clientii au bicicleta echipata corespunzator si echipament de protectie.'

'Garboan Ioan'

2022-07-28 05:47:47


'Felicitari celor care au contribuit si au depus efort pentru obtinerea acestor rezultate impresionante. Jos palaria.\nIn acelasi timp o bila neagra (pentru toti) care au contribuit in ultimii ani la degradarea domeniului \"ciclabil\" din municipiu. De ani de zile nu se face nimic (numai proiecte si vorbe) pentru transportul alternativ \"de zi cu zi\" - (prin actiunea si lipsa de actiune a lor). Sa le fie rusine si sa nu se ascunda in spatele acestor realizari pentru activitatea recreationala. '

'Raoke'

2022-07-27 17:18:57


'Cine va plati interventiile salvamontului si/sau SMURD-ului pentru acesti biciclisti? Tot noi? Chiar, vad ca se imbogateste romgleza: ”downhill”. Si sunt demne de ”retinut”: ”Flow - Killy’s Back Yard - RangerDanger Techno Belly”!!!'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie