Curs BNR

1 EUR = 4.8909 RON

1 USD = 4.7450 RON

1 GBP = 5.7696 RON

1 XAU = 272.6466 RON

1 AED = 1.2918 RON

1 AUD = 3.3761 RON

1 BGN = 2.5007 RON

1 BRL = 0.9197 RON

1 CAD = 3.7206 RON

1 CHF = 5.0380 RON

1 CNY = 0.7040 RON

1 CZK = 0.2009 RON

1 DKK = 0.6575 RON

1 EGP = 0.2478 RON

1 HUF = 1.2438 RON

1 INR = 0.0596 RON

1 JPY = 3.5548 RON

1 KRW = 0.3638 RON

1 MDL = 0.2455 RON

1 MXN = 0.2382 RON

1 NOK = 0.4990 RON

1 NZD = 3.0574 RON

1 PLN = 1.0448 RON

1 RSD = 0.0417 RON

1 RUB = 0.0774 RON

1 SEK = 0.4689 RON

1 TRY = 0.2642 RON

1 UAH = 0.1287 RON

1 XDR = 6.2901 RON

1 ZAR = 0.2925 RON

Editia 7757 - 12 aug 03:26

O lucrare „Made in Romania”

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 21 august 2017

„Lucrările se fac în bătaie de joc” pe DN73 Braşov - Cristian, susţin autorii unei petiţii adresate premierului Mihai Tudose, ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, şi directorului CNAIR, Ştefan Ioniţă

O lucrare „Made in Romania”

Începute în luna iunie, lucrările de modernizare tronsonului Braşov - Cristian a DN 73 au dat peste cap traficul rutier dintre cele două localităţi, iar ritmul în care avansează lucrările îi exasperează pe şoferi. De altfel, în 18 august, pe site-ul petitieonline.com, un cetăţean, Mihai Grapă, a postat petiţia „DN 73 (tronsonul Cristian - Braşov) - lucrări de modernizare în bătaie de joc” care, până ieri, la orele amiezii, fusese semnată deja de 337 de persoane.
Destinatari ai petiţiei sunt premierul Mihai Tudose, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, şi directorului Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ştefan Ioniţă. Lor li se cere urgentarea lucrărilor de modernizare pe DN 73 - tronsonul Cristian - Braşov, dar şi verificarea periodică a modului în care se realizează acestea.
„Ne bucurăm de faptul că acest drum se repară şi se modernizează, dar suntem extrem de indignaţi şi îngrijoraţi de modul în care aceste lucrări sunt realizate, de faptul că şantierul stagnează nejustificat, nefăcând altceva decât să blocheze şi să îngreuneze circulaţia pe acest sector de drum extrem de tranzitat. Vă rugăm să luaţi măsurile necesare pentru ca stigmatul «Made in Romania» să fie înlăturat prin seriozitate şi prin ridicarea standardelor în managementul lucrărilor de construcţii de drumuri, tehnologice şi de calitate ale companiilor care au contractat această lucrare şi nu numai”, se arată în textul petiţiei.

Ce s-a lucrat până acum?  
Autorul petiţiei a prezentat şi un „raport de monitorizare” a investiţiei. Astfel, începând cu data de 18 iunie, s-au frezat multe şanţuri de-a lungul drumului pentru casetele de lărgire, la o distanţă de o jumătate de metru de acostament. „După săparea acestora nu s-a mai efectuat nicio lucrare timp de peste o lună. Din cauza ploilor, şanţurile au devenit adevărate cratere, conducătorii auto fiind nevoiţi să circule cât mai aproape de axul drumului, uneori chiar dincolo de el, riscul de incidente rutiere mărindu-se considerabil”, se arată în petiţie.
Recent, a mai scris Mihai Grapă, au început lucrările mai ample: „Timp de o săptămână o bandă de circulaţie a fost blocată pe o lungime de aproximativ 750 metri şi au fost instalate semafoare. În afară de blocarea benzii şi de amplasarea semafoarelor nu s-a întâmplat nimic; nici un utilaj care să lucreze, nici urmă de picior de muncitor. O săptămână traficul a fost bulversat degeaba! Apoi au fost efectuate săpături pentru consolidarea acostamentului, realizarea casetei de lărgire a drumului şi asfaltarea acestuia pe o porţiune de 750 metri, pentru o singură bandă. Recent lucrările pe această zonă au fost abandonate iar şantierul s-a deschis la 1 km, spre Braşov”.

O oră în loc de 10 minute
Odată cu apariţia acestui şantier, Mihai Grapă spune că acum, drumul dintre Braşov şi Cristian este parcurs într-o oră, nu în 10 minute cum se întâmpla înainte de începerea lucrărilor.

Progres: 1% în aproximativ 8 luni
Proiectul de modernizare a şoselei este finanţat din fonduri europene şi a demarat încă din anul 2014, însă din cauza demersurilor birocratice care s-au derulat cu încetinitorul şi a apariţiei unor lucrări neprevăzute proiectul e în 2017 încă foarte departe de finalizare. Lucrările sunt executate de către Azvi SA – Straco Grup SRL – Piomar Development – Tractebel, iar valoarea totală a contractului este de 275,86 milioane de lei. Acum, proiectul este continuat cu fonduri prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM).
Şantierul a avansat destul de puţin, la finele anului trecut fiind înregistrat un stadiu de execuţie a lucrărilor de 27%, respectiv aproximativ 20 de km din judeţul Argeş, din lungimea totală de 103,25 km. În conformitate cu precizările de pe site-ul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, termenul de finalizare a proiectului este prevăzut pentru luna decembrie 2018, iar în luna august 2017 lucrările sunt executate în proporţie de 28%.
 

 

+9 -0

Comentarii

rammstein

2017-08-21 08:03:31


asa va trebuie ba ??...ati votat ciuma rosie ///....ar trebui sa va inchida drumul ....sa va faca santuri anti tanc..aricii lui rommel...sa va saturati de asistatii lui dragnea ..

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

  • Minimul şi pensia 2023

    Salariile românilor ar putea creşte începând cu 1 ianuarie anul următor. „Demarăm acum, spre final de an, o discuţie în Consiliul Naţional Tripartit, cu partenerii[...]

    2022-08-12 citeste mai mult
banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional