Curs BNR
1 EUR = 4.9774 RON
1 USD = 4.3833 RON
1 GBP = 5.8304 RON
1 XAU = 464.4611 RON
1 AED = 1.1933 RON
1 AUD = 2.7957 RON
1 BGN = 2.5449 RON
1 BRL = 0.7714 RON
1 CAD = 3.1559 RON
1 CHF = 5.2813 RON
1 CNY = 0.6015 RON
1 CZK = 0.1993 RON
1 DKK = 0.6668 RON
1 EGP = 0.0860 RON
1 HUF = 1.2223 RON
1 INR = 0.0513 RON
1 JPY = 3.0556 RON
1 KRW = 0.3047 RON
1 MDL = 0.2538 RON
1 MXN = 0.2227 RON
1 NOK = 0.4191 RON
1 NZD = 2.6097 RON
1 PLN = 1.1646 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0530 RON
1 SEK = 0.4526 RON
1 TRY = 0.1141 RON
1 UAH = 0.1048 RON
1 XDR = 5.9383 RON
1 ZAR = 0.2318 RON
Publicat la 12 august 2024
Acuzaţii grave în urma unui incident pe calea ferată care a avut loc pe raza regionalei Braşov

O minciună gogonată a fost transmisă presei sâmbătă, 10 august, în cursul serii, de conducerea SNTFC CFR Călători, susţine publicaţia Club Feroviar. Operatorul feroviar de stat a transmis că a asigurat tracţiune diesel pentru trenurile afectate de lipsa tensiunii în urma unui accident la o trecere la nivel în zona Sighişoara, de pe raza Regionalei CF Braşov. Club Feroviar arată că, de fapt, totul a fost ca la Radio Erevan sau ca în snoava cu evangheliştii (cei patru evanghelişti erau trei: Luca şi Matei). „Locomotivele diesel de la Braşov sunt de fapt una singură, şi aceasta împrumutată la SRTFC Bucureşti”.
Ce s-a întâmplat sâmbătă seară
Un „Dorel” cu camionul a trecut calea ferată cu bena ridicată, la trecerea la nivel de la km 296+218, între staţiile Albeşti Târnava şi Sighişoara, şi a rupt linia de contact pentru alimentarea locomotivelor electrice. Ca urmare, traficul feroviar pe Magistrala 300 a fost oprit o bună perioadă de timp, necesară pentru ca echipele Sucursalei Regionale de Căi Ferate Braşov să acţioneze pentru înlocuirea firului de contact rupt şi repunerea sub tensiune. Trei trenuri au fost blocate pe traseu din această cauză.
„Întrucât operatorul naţional de transport feroviar de călători nu are disponibilă o locomotivă diesel, cu care se puteau dubla trenurile programate să tranziteze intervalul Albeşti Târnava-Sighişoara, pe firul II (firul I fiind închis pentru lucrări de reabilitare), următoarele trei trenuri de călători – R 3503 (Braşov-Mediaş), R 3547 (Odorhei-Sighişoara) şi IC 531 (Bucureşti Nord- Cluj Napoca) au staţionat temporar, până la finalizarea intervenţiilor, în gările adiacente zonei afectate”, transmitea purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, Oana Brânzan.
La doar câteva minute, cu o promptitudine nemaiîntâlnită, CFR Călători transmitea şi ea un comunicat, în care anunţa accidentul de la trecerea la nivel cu calea ferată. În comunicat apare însă o frază care contrazice cele comunicate de administratorul infrastructurii: „Încă din momentul avizării, după producerea deranjamentului, CFR Călători a pus la dispoziţia managerului de infrastructură – CFR SA, tracţiune diesel”.
Cine a minţit, CFR SA sau CFR Călători?
Răspunsul este simplu: operatorul feroviar de stat, fapt care a fost confirmat pentru Club Feroviar de mai multe surse din domeniu. În primul rând, dacă CFR Călători ar fi pus la dispoziţie locomotive diesel pentru tracţiunea trenurilor, de ce garniturile au înregistrat întârzieri atât de mari?
Traficul feroviar a fost reluat cu tracţiune electrică la ora 19:54. Trenul R 3503, care circula pe ruta Braşov-Mediaş, a staţionat 124 de minute până la repurerea sub tensiune a liniei de contact. R 3547 Odorhei-Sighişoara a staţionat 73 de minute în Vânători şi 27 de minute în Albeşti Târnava, iar IC 531, care circula în relaţia Bucureşti Nord-Cluj Napoca, a ajuns la destinaţie cu o întârziere de 110 minute.
Locomotivele diesel de la Braşov sunt de fapt una singură. Şi aia închiriată
În al doilea rând, dacă ar fi fost trimise locomotive diesel, cel mai apropiat depou era Braşov. Însă locomotivele diesel de la Braşov lipsesc cu desăvârşire, după cum au precizat pentru sursa citată mai multe surse din sistemul feroviar.
La Depoul CFR Călători Braşov nu există decât locomotive electrice şi locomotive diesel de manevră. Depoul avea o singură locomotivă diesel pentru tracţiune, DA 749, care însă a fost împrumutată la SRTFC Bucureşti şi este utilizată la tracţiunea trenurilor pe Magistrala 700.
Deci ce locomotive (în comunicatul CFR Călători substantivul este la plural) diesel a trimis operatorul feroviar de stat în apropiere de Sighişoara? De la Depoul Sibiu, care are locomotive DA? Exclus! Circulaţia feroviară pe secţia 208 este închisă între staţiile Sibiu şi Loamneş, pentru lucrări la infrastructură, aşa că locomotiva nu putea ajunge decât teleportată lângă Sighişoara.
Tren special pentru Summer Well, ţinut la secret de CFR Călători
„În final, vă prezentăm noi, cu întârziere, ce-i drept, ceea ce ar fi trebuit să comunice CFR Călători încă de acum trei zile sau chiar mai devreme. În loc să distribuie minciuni precum cea pe care tocmai v-am prezentat-o, operatorul feroviar de stat ar fi trebuit să comunice că există un tren special pentru festivalul Summer Well de la Buftea, care se desfăşoară în perioada 8-11 august”, transmite Club Feroviar, o informaţie pe care CFR Călători nu a făcut-o publică.
A comunicat ING, pe Facebook, însă cei care doreau să ajungă la festival au urmărit site-ul şi contul de pe reţeaua de socializare a operatorului feroviar, nu al unei bănci.
Cu alte cuvinte, cei de la CFR Călători au închiriat garnitura, au luat banii şi i-au lăsat pe alţii să se ocupe de comunicare.

nu este nici un comentariu
Compania PKC Real Estate a achiziţionat încă din 2016 majoritatea activelor fostei companii de tricotaje Iason SA având în plan să dezvolte în locul acesteia un ansamblu rezidenţial.[...]
2024-08-12 citeste mai multÎn ultimii ani, oamenii au devenit din ce în ce mai preocupaţi de efectele nocive ale emisiilor de carbon şi de alte substanţe poluante asupra mediului. De aceea, energia regenerabilă[...]
2024-08-12 citeste mai multMinistrul Transporturilor Sorin Grindeanu estimează că în cinci-şase ani se va putea circula pe autostradă de la Comarnic la Braşov. Sorin Grindeanu a fost întrebat câţi ani va[...]
2024-08-12 citeste mai multRomânii pot cumpăra, începând de luni, 12 august a.c, titluri de stat TEZAUR cu maturităţi de 1 şi 3 ani, cu dobânzi anuale de 5,80% şi, respectiv, 6,60%. Titlurile de stat[...]
2024-08-12 citeste mai multEstimările arată că de la 1 octombrie IRCC va fi 5.99%, deci va creşte cu 0.13 pp, ceea ce înseamnă că şi ratele bancare vor creşte cu aproximativ 23 de lei, ajungând la aproximativ[...]
2024-08-12 citeste mai mult
Adaugă un comentariu