Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 16:35

AUTO

Nume importante şi noutăţi majore odată cu Trofeul Râşnov

Autor: Irina BRAHONOV

Publicat la 14 aprilie 2023

Va fi Octavian Ciovică numărul unu şi la Trofeul Naţional Masters?

Nume importante şi noutăţi majore odată cu Trofeul Râşnov

Prima etapă a Trofeului Naţional Masters de viteză în coastă – Trofeul Râşnov powered by Pro-X – se apropie cu paşi repezi şi siguri, lista de înscrieri provizorie numărând atât nume noi dar şi unele familiare care revin pe traseele de viteză în coastă româneşti.
Deşi lista de înscrieri provizorie este „subţire” pentru moment,  „grosul” vine, probabil, în ultimele ore a perioadei acordate înscrierilor.  La startul primei etape a noului Trofeu Naţional Masters se anunţă maşini noi şi puternice, precum şi nume noi, cunoscute pentru viteza în coastă românească, însă absente în ultima perioadă.
După un lung şir de sezoane în care a visat, braşoveanul Ciovică şi-a văzut în cele din urmă visul împlinit – devenind campion absolut al vitezei în coastă româneşti.
Din punct de vedere regulamentar, pilotul de sub Tâmpa a bifat titlul naţional al categoriei II, însă în ierarhia OPEN – adică cea informativă din perspectiva victoriilor de etapă absolute – Octavian este campionul absolut al sezonului 2022 la viteză în coastă. Cu o maşină complet revizuită şi adusă la standardele uneia de ultimă generaţie – Radical SR8 Evo, acesta va avea o bază sănătoasă de unde să pornească – însă în acelaşi timp, va avea de înfruntat adversari la fel de pregătiţi din perspectiva materialului de concurs.

Pasul către categoria II a lui Costel Căşuneanu – o decizie grăbită sau necesară?
Putem afirma – fără doar şi poate – că accidentarea de la mijlocul anului l-a privat pe Căşuneanu de la titlul absolut al categoriei I, un obiectiv îndrăzneţ direct proporţional cu nivelul competiţional al oneşteanului. Acesta a tras tare, însă absenţa de la Straja (de Hunedoara) precum şi evoluţia de la Baia Mare, unde campionul de la Super Rally din 2020 încă se afla în perioada de recuperare, a făcut ca Piţigoi să-şi ia avans. Cu toate acestea, perseverenţa lui Costel nu-i permite să se resemneze, iar în acest sezon vine cu un obiectiv şi mai mare – titlul naţional al categoriei II, pe care speră să-l realizeze la finalul anului şi cu ajutorul noii sale maşini – un prototip Wolf GB08 de tip mono-post.

Jerome France – se prevede un nou campion?
După ce a dominat ultimii doi de Super Rally, câştigând aproape toate etapele, Jerome France pare să aibă un nou obiectiv în sezonul de viteză în coastă ce tocmai stă să înceapă. A fost doar o chestiune de timp până să-l vedem pe Jerome la startul primei etape de viteză în coastă, mai ales că în anul anterior am fost martorii unei evoluţii impecabile a acestuia, cu victoria incontestabilă a etapei de la Baia Mare şi ritmul impresionant de la Dărmăneşti – soldat din nefericire cu un accident în a doua manşă de concurs. Un lucru este cert, odată cu trecerea pilotului francez la viteza în coastă – cu modelul Norma M20-FC nivelul competiţional va creşte substanţial.

Horaţiu Ionescu Cristea – o revenire neaşteptată dar binevenită
Lupta modelelor cu propulsie ale categoriei I va fi una spectaculoasă şi cel puţin interesantă, odată cu revenirea la start a unuia dintre cei mai buni şi rapizi piloţi pe care automobilismul sportiv românesc i-a avut şi îi are. Horaţiu Cristea a absentat o scurtă perioadă de la etapele de viteză în coastă – acolo unde ne încânta şi impresiona cu evoluţiile sale la volanul modelului italian Ferrari 458 Challenge. Trofeul Naţional Masters însă a făcut ca pilotul bucureştean să ia în serios reîntoarcerea pe traseele de viteză în coastă din ţara noastră, unde îi va fi sau îl va avea adversar pe nimeni altul decât Dodo Piţigoi. Noi estimăm deja cam unde va ajunge nivelul competiţiei, însă suntem poate chiar mai curioşi decât dumneavoastră să vedem cine va ieşi învingător, căci avem nenumărate exemple în care materialul de concurs mai vechi nu este neapărat un dezavantaj, iar Porschele 996 GT3 Cup al lui Horaţiu încă poate livra rezultate deloc neglijabile.

Revine Mihai Leu
De asemenea, după o pauză de un sezon – timp în care s-a aflat preponderent la startul etapelor de Super Rally – competiţie pe care a înfiinţat-o în urmă cu aproape 5 ani, campionul hunedorean Mihai Leu revine la startul etapelor de viteză în coastă odată cu Trofeul Râşnov. Sursele noastre ne-au confirmat că acesta va pilota o maşină de categoria I – adică din aceeaşi categorie din care a făcut parte şi maşina pe care a pilotat-o spre 3 titluri de campion naţional în perioada 2019-2021. Lista provizorie mai include, printre altele, şi numele unor piloţi din Campionatul Naţional de Raliuri, care vor folosi fiecare kilometru al fiecărei manşe râşnovene pentru pregătirea primei etape de raliu de la Odorheiu Secuiesc. Printre ei îi amintim pe Mihai Manole sau Sebastian Scîrlet.
Trofeul Râşnov powered by Pro-X este organizat de Asociaţia Club Sportiv Auto Blic Braşov şi se desfăşoară sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv, contând ca prima etapă din calendarul competiţional de 5 etape al Trofeului Naţional Masters de viteză în coastă.


 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie