leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7135 - 29 ian 11:56

Nu va fi în 2019. Extinderea transportului metropolitan la Râşnov, Codlea, Prejmer şi Feldioara, un nou blocaj

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 23 decembrie 2019

Nu va fi în 2019. Extinderea transportului metropolitan la Râşnov, Codlea, Prejmer şi Feldioara, un nou blocaj

Anunţată pentru 3 decembrie, confirmată apoi pentru 23 decembrie de către Asociaţia Metropolitană de Dezvoltare a Transportului Braşov, extinderea transportului în comun RATBV din Braşov la Râşnov se amână din nou, din păcate. Organizatoric, proiectul e 100% pregătit pentru implementare, pe 12 decembrie s-au făcut inclusiv probele de traseu, dar o situaţie independentă de partenerii de proiect a blocat din nou demararea.
Mai precis, ultimul pas pentru funcţionalizarea traseului era ca membrii Asociaţiei Metropolitane de Transport (Consiliile Locale din cele 18 localităţi ale metropolei - respectiv Braşov, Râşnov, Codlea, Predeal, Zărneşti, Ghimbav, Cristian, Sânpetru, Bod, Prejmer, Feldioara, Vulcan, Hălchiu, Hărman, Teliu, Vama Buzăului, Tărlungeni, Budila) să avizeze, prin hotărâri individuale, operaţionalizarea noului traseu de transport Râşnov - Braşov. Acest lucru trebuia făcut după ce s-au obţinut ultimele două avize pe proiect (de la Consiliul Concurenţei şi ANRSC, emise în prima parte a lunii decembrie), iar potrivit Asociaţiei Metropolitane de Transport, plenurile de Consiliu Local urmau să fie convocate până pe 20 decembrie. Ulterior, în baza celor 18 HCL, Asociaţia trebuia să aprobe în propria AGA contractul cu operatorul de transport, RATBV, care va deservi linia de transport Braşov - Râşnov şi retur, ultima operaţiune fiind semnarea acestui contract.
Din partea Asociaţiei nu s-au urmărit, însă, îndeaproape aceste etape procedurale finale, ajungându-se în situaţia ca vineri, 20 decembrie, să nu existe toate hotărârile de consiliu local emise de  membri.
„3 decembrie a fost data anunţată pentru extinderea transportului metropolitan la Râşnov, termen care nu s-a putut respecta din motive independente de noi, respectiv transmiterea de către Consiliul Concurenţei şi ANRSC a ultimelor două avize necesare. Odată obţinute, noul termen fixat a fost «cât mai repede posibil». În cazul Râşnovului, toate celelalte proceduri fiind îndeplinite, a mai fost vorba doar de partea RATBV de organizare: asigurare mijloace de transport şi personal, marcare staţii, probe tehnice etc. Din partea noastră au avut tot suportul necesar în teren, pentru că nu am dorit să mai amânăm nici o zi. Având în vedere că, din punct de vedere organizatoric, totul era pregătit, am primit promisiunea că pe 23 decembrie Linia 120 RATBV, care va opera pe traseul Braşov - Râşnov şi retur, va face prima cursă. Vineri, 20 decembrie, am fost puşi însă în situaţia de a ni se comunica că Asociaţia va amâna proiectul", a precizat primarul Liviu Butnariu.
În ceea ce  priveşte Primăria şi Consiliul Local Râşnov, au fost îndeplinite toate obligaţiile asumate prin proiect. Bugetul a fost asigurat, iar ultimele hotărâri de Consiliu Local necesare au fost emise chiar în 19 decembrie, acestea fiind pentru ultimul aviz de operaţionalizare, dar şi pentru unele aspecte de detaliu, cum ar fi modificarea unor staţii de pe traseu. Aceasta pentru că, fiind vorba de un proiect public, orice element se convine prin votul CL.
Ultimele rectificări ale traseului au fost stabilite pe 12 decembrie, de Primăria Râşnov, împreună cu reprezentanţii Asociaţiei Metropolitane de Dezvoltare Durabilă a Transportului Braşov, reprezentanţii instituţiilor având, atunci, o vizită în teren. În acea zi s-a făcut şi o „probă de traseu" cu un autobuz MAN articulat, model care va circula pe Linia 120 RATBV Râşnov - Braşov. De altfel, primarul Râşnovului, Liviu Butnariu, ne-a explicat de ce pe această rută va fi folosit un autobuz articulat: „Linia 120 va deservi localităţile Râşnov şi Cristian, astfel că gradul de încărcare estimat este destul de mare, potrivit studiului de trafic efectuat".
Pe traseu au fost identificate unele zone unde trebuiau executate mici modificări, care au fost realizate de Primăria Râşnov. Astfel, la capătul de linie de pe strada I.L. Caragiale, trotuarul nu permitea încadrarea corespunzătoare a autobuzelor. Pentru a rezolva problema, autorităţile locale au lărgit zona. Practic, acestea au fost ultimele detalii care trebuiau pregătite de edilii râşnoveni. Mai mult decât atât, Primăria a oferit ajutor celor de la RATBV şi pentru amenajarea staţiilor, precum şi în găsirea unor puncte de vânzare a biletelor.
„Noi, autorităţile din Râşnov, am făcut tot ce a depins de noi, în dorinţa de a oferi locuitorilor oraşului o surpriză plăcută de Sărbători. N-am avut, însă, cum să controlăm ceea ce nu a ţinut de noi. Vă asigurăm, însă, că vom încerca să grăbim birocraţia... altora, astfel încât în cel mai scurt timp traseul RATBV care să asigure legătura Râşnovului cu Braşovul să devină funcţional. Vă mulţumim pentru înţelegere", a transmis primarul Liviu Butnariu.

Alte trei localităţi erau în plan pentru introducerea transportului metropolitan din 23 decembrie         
Pe lângă Râşnov, în 23 decembrie era luată în calcul introducerea transportului metropolitan şi în localităţile Codlea, Prejmer şi Feldioara.
Astfel, viceprimarul municipiului Codlea, Erwin Albu, a declarat că Linia 220 (Braşov – Codlea) nu va fi funcţională din 23 decembrie, aşa cum şi-ar fi dorit conducerea Asociaţiei Metropolitane de Transport Braşov.  Albu a precizat că „noi, ca primărie, am făcut toate demersurile pentru ca Linia 220 să devină operaţională. Am aprobat toate hotărârile de Consiliu Local, ultimele fiind votate în 16 decembrie şi în 19 decembrie, aceste acte normative vizând delegarea gestiunii privind serviciul public de transport şi aspecte bugetare. De asemenea, în cursul lunii decembrie, Consiliul Local Codlea a alocat suma de 110.000 lei, pentru subvenţionarea liniei metropolitane. Contractul propriu-zis în baza căruia se desfăşoară această activitate nu a fost semnat încă de RATBV”.   

Reclamaţii privind comunicarea
Pe de altă parte, Albu a declarat că în ceea ce priveşte extinderea transportului metropolitan, din punct de vedere al comunicării, „este o bulibăşeală totală în rândul pasagerilor. Nimeni nu ştie nimic, iar de această situaţie profită operatorul privat. La ultima şedinţă a Adunării Generale a Asociaţiei Metropolitane de Transport, eu am susţinut că este nevoie de o comunicare oficială, nu pe surse, privind stadiul extinderii transportului metropolitan, dar acest lucru nu s-a întâmplat”.
Nu în ultimul rând, Albu a ridicat problema pasagerilor, care „nu ştiu dacă este cazul să îşi cumpere abonamente pentru microbuzul privat sau dacă să aştepte introducerea Liniei 220”.  
Prejmer şi Feldioara erau alte două localităţi în care reprezentanţii Agenţiei Metropolitane Braşov au anunţat că s-ar putea extinde transportul public, prin RATBV, până la sfârşitul acestui an.
Asociaţia Metropolitană de Transport Braşov nu a transmis nici o informaţie oficială privind data de la care se va extinde transportul metropolitan, în noul context.

Foto: 12 decembrie - probe de traseu pentru linia RATBV Braşov - Râşnov.

+4 -3

Comentarii

Marian

2019-12-23 11:53:19


Tipic românesc,azi este mâine nu mai este....de râsul plânsul.

Costea Ion

2019-12-23 11:20:40


Cam multe deodată, nu credeți!? Știți voi că actualii „gospodari” aleși sunt așa buni și pricepuți organizatori? Să fim serioși, ce naiba.... Dacă ar fi fost vorba de parandărături, de niște „sifoane” de bani publici, da, dar aici este cu muncă, cu organizare, cu pricepere și cu fonduri, cu bani. ȘI DOAR NU CREDE CAREVA, CUMVA, CĂ ĂȘTIA S-AU BĂGAT ÎN POLITICĂ PENTRU BINELE POPULIMII, NU?

rammstein

2019-12-23 07:42:48


aceasta asociatie este de fapt o imensa capusa comunista !!!...condusa de un ventrilog ,o mamimuta ...niste banditi ,relicve ale lui basescu...cine dracu' are curaj sa se asocieze cu criminalii astai ??...

ella

2019-12-23 07:03:41


Haideti si la Halchiu cu transportul in comun.Va asteptam cu nerabdare.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie