Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 20:54

Nu v-a plăcut cum aţi fost trataţi în spital?

Autor: Adina CHIRVASĂ

Publicat la 04 ianuarie 2016

De acum aveţi „condică de reclamaţii” pe internet. Şase spitale din Braşov au intrat deja „în gura lumii”

Nu v-a plăcut cum aţi fost trataţi în spital?

Fiecare spital braşovean are chestionare de evaluare a satisfacţiei pacientului la externare. Poate unii pacienţi uită să-l completeze. Dar, dacă vreţi să daţi o notă unui spital prin care aţi trecut, intraţi pe calitatespitale.ro şi completaţi acolo un chestionar ce vizează confortul, serviciile şi personalul care v-a avut în grijă şi, dacă doriţi, puteţi lăsa şi un mesaj managerilor. În acest fel puteţi contribui direct la creşterea calităţii serviciilor medicale. Iniţiativa site-ului aparţine unui grup de experţi, a fost lansată anul trecut la Alba-Iulia, şi, din cele 463 de unităţi sanitare din toată ţara, deja, 121 au fost evaluate. Evident, este o evaluare subiectivă, bazată strict pe ce a trăit pacientul, însă poate fi un instrument util pentru managerii de spitale - care pot afla ce mai trebuie îmbunătăţit, dar şi pentru reprezentanţi ai administraţiei publice sau oricine este interesat de starea spitalelor româneşti.

Şase spitale din Braşov deja „evaluate”
Din cele 463 de spitale din toată ţara, şase din Braşov au fost deja „luate la ochi” de pacienţi. Este vorba despre Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov, Spitalul de Obstetrică-Ginecologie, Spitalul de Neurologie şi Psihiatrie, Spitalul Sfântul Constantin, Spitalul Municipal Făgăraş şi Clinica New Medics SRL. Până ieri, cele mai multe chestionare completate au fost pentru Spitalul Judeţean Clinic de Urgenţă Braşov - 5. Pentru restul unităţilor, părerea exprimată a fost a câte unui singur pacient.

Cel mai rău - la Neurologie şi Psihiatrie
Cel mai bine evaluat, până ieri, a fost Spitalul Sf. Constantin, care a obţinut punctaje de „excelent” 100% la cei trei indicatori: confort, servicii şi personal. Şi mai are un mesaj: „Un spital european... Apreciez”. Cel mai rău stă, din punct de vedere al singurului respondent, Spitalul de Neurologie şi Psihiatrie, care a obţinut punctaje de „total nesatisfăcător” de 100% pe toţi cei trei indicatori. În plus, pacientul susţine că a fost a oferit stimulente personalului medical, fiind condiţionat, conform informaţiilor obţinute de pe site-ul calitatespitale.ro. Şi a mai lăsat şi un mesaj pentru conducere: „De ce aţi desfiinţat secţia de la Timişul de Sus, unde chiar se obţineau rezultate foarte bune în privinţa ameliorării bolii? Aţi vândut-o la bucureştenii cu bani pe ascuns, să vă ia DNA-ul pe toţi din conducere”.

Recomandări pentru cei de la Judeţean: „luaţi dezinfectante”
Cea mai mare unitate spitalicească din judeţ - Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă (SCJU) Braşov, are, potrivit celor care au completat chestionarele, un confort mai degrabă nesatisfăcător, servicii satisfăcătoare şi personal mai degrabă satisfăcător. Un pacient susţine că actul medical i-a fost condiţionat de acordarea de stimulente, alţi patru susţin că nu a fost nevoie. „Nu mai investiţi bani în aparatură medicală care oricum nu e folosită sau din neştiinţă de utilizare se strică repede şi se aruncă într-un colţ, folosiţi banii pentru a achiziţiona dezinfectante puternice şi în cantitate suficientă încât să fie utilizate în fiecare zi + papuci, halate şi mănuşi sterile + sporuri pentru personalul medical pentru a fi stimulat să muncească şi peste program în lipsa personalului medical + lista cu recomandări pentru pacienţi de igienă, alimentaţie şi contraindicaţii”, este mesajul pe care un pacient l-a lăsat pentru conducerea unităţii medicale.

La Maternitate este „satisfăcător”
Dacă e să ne luăm după părerea pacientei care a completat chestionarul pentru evaluarea Maternităţii (Spitalul de Obstetrică-Ginecologie „Dr. Ioan Aurel Sbârcea”), aici, confortul şi personalul sunt de nivel „satisfăcător”, iar serviciile sunt „bune”, în proporţie de 80%. Şi nici nu a fost nevoie de stimulente pentru personalul medical.
La Spitalul Municipal Făgăraş, singurul respondent apreciază şi cu „satisfăcător” şi cu „total nesatisfăcător” cei trei indicatori: confortul, serviciile şi personalul medical şi susţine că nu a fost nevoie de stimulente pentru personalul medical.
Clinica News Medics SRL este cotată de singurul respondent mai degrabă nesatisfăcător. Cel care a completat chestionarul susţine că a dat stimulente „din proprie iniţiativă”.

Spitalele din Braşov, văzute prin ochii pacienţilor


1. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov
Confort
4% calitate bună
24% satisfăcătoare
44% nesatisfăcător
24% total nesatisfăcător
Servicii
40% satisfăcător
32% nesatisfăcător
28% total nesatisfăcător
Personal
4% excelent
16% bună
44% satisfăcător
20% nesatisfăcător
16% total nesatisfăcător

2. Spitalul de Obstetrică-Ginecologie „Dr. Ioan Aurel Sbârcea”
Confort
40% bună
60% satisfăcător
Servicii
80% bună
20% satisfăcător
Personal
20% excelentă
40% bună
40% satisfăcător

3. Spitalul de Psihiatrie şi Neurologie
Confort
100% nesatisfăcător
Servicii
100% nesatisfăcător
Personal
100% nesatisfăcător

4. Spitalul Municipal Făgăraş
Confort
40% satisfăcător
20% nesatisfăcător
40% total nesatisfăcător
Servicii
20% bună
40% satisfăcător
40% total nesatisfăcător
Personal
20% satisfăcător
40% nesatisfăcător
40% total nesatisfăcător

5. Spitalul Sf. Constantin
Confort
100% excelent
Servicii
100% excelent
Personal
100% excelent

6. SC Clinica New Medics SRL
Confort
20% excelent
20% nesatisfăcător
60% total nesatisfăcător
Servicii
80% nesatisfăcător
20% total nesatisfăcător
Personal
60% nesatisfăcător
40% total nesatisfăcător

Sursă: Sondaj online www.calitatespitale.ro, indicatori din data de 3 ianuarie 2016. Procentele se modifică în timp real, în funcţie de voturile utilizatorilor.
 

+1 -0

Comentarii

Wolf Edmond

2016-04-03 20:59:14


„Grupul de experți” de la Alba Iulia, este format dintr-o persoană. Persoana însă face cât un grup pentru că nici nu a practicat medicina, nici nu este expert. A fost doar directorul unui mic spital de provincie, acum închis și director DSP Alba, 4 ani. În spatele său însă se află o firmă de aparatură medicală și reactivi care utilizează informațiile furnizate de pacienți pentru a-și mări portofoliul de clienți.

rammstein

2016-01-04 07:52:08


la revedere mafia portocalie !!>....

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie