Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 05:33

„Nu tremur la cutremur”

Autor:

Publicat la 27 ianuarie 2015

„Nu tremur la cutremur”

80% dintre adulţii din România nu ştiu cum să reacţioneze în caz de cutremur şi mulţi ar lua decizii care le-ar putea fi fatale sau ar încetini intervenţia salvatorilor, relevă un studiu, prezentat ieri de IGSU, la lansarea campaniei de prevenţie „Nu tremur la cutremur”. Specialiştii au concluzionat că, în cazul unui cutremur puternic, tinerii cu vârste între 18 şi 35 de ani, care nu au trăit experienţa unui cutremur de nivelul celui din 1977, „cu cât ştiu mai puţin, cu atât cred că sunt mai bine informaţi”. Spre exemplu, cei mai mulţi nu şi-au pus niciodată problema să stabilească cu membrii familiei un loc de întâlnire, în condiţiile în care telefonia mobilă nu ar funcţiona o perioadă. Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) a lansat, luni, o campanie preventivă intitulată „Nu tremur la cutremur”, pentru conştientizarea de către populaţie a riscurilor pe care le implică un seism puternic şi ce reguli trebuie să respecte într-o astfel de situaţie, în aşa fel încât să-şi sporească şansele de supravieţuire. În acest sens, a fost realizat şi site-ul www.nutremurlacutremur.ro. În cadrul campaniei, prin intermediul televiziunilor şi în mediul online vor fi difuzate şapte spoturi cu scenarii diferite, din care cetăţenii află ce trebuie să facă în cazul în care cutremurul îi surprinde într-un apartament de bloc, într-un supermarket, la serviciu, pe stradă etc. Prezent la lansarea campaniei, secretarul de stat Raed Arafat (foto) a explicat că, pentru realizarea spoturilor, s-a optat pentru filme de animanţie, pentru a fi mai atractive pentru copii. „Populaţia trebuie să aibă încredere în ceea ce i se comunică oficial şi nu în anunţuri făcute de aşa-zişi specialişti”, a spus Arafat.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie