Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 05:14

Noul tramvai: Rulmentul - Bartolomeu - Noua, cu staţie în centrul Braşovului

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 26 ianuarie 2021

Edilii vor un studiu de fezabilitate pentru dezvoltarea a două linii de tramvai în Braşov. 2 tronsoane, ale căror costuri sunt estimate la 200 de milioane de euro

Noul tramvai: Rulmentul - Bartolomeu - Noua, cu staţie în centrul Braşovului

Partea de mobilitate a municipiului Braşov agită spiritele edililor şi pune la lucru imaginaţia braşovenilor. La finele săptămânii trecute, primarul Allen Coliban s-a întâlnit cu şeful Agenţiei Metropolitane pentru a discuta posibilitatea de a atrage la Braşov fonduri pentru dezvoltarea transportului feroviar metropolitan, precum şi pentru crearea unor linii de tramvai.
În ceea ce priveşte tramvaiul, se pleacă de la un studiu realizat de arhitectul Gabriel Buhuş. După o serie de dezbateri, s-a ajuns la concluzia că se va lua în discuţie realizarea a două tronsoane de tramvai. O linie ar urma să facă legătura între cartierul Rulmentul şi Centrul vechi, cea de-a doua urmând să facă legătura între cartierele Bartolomeu şi Noua. Cele două tronsoane ar urma să se intersecteze în Centrul istoric al Braşovului.
Potrivit realizatorului studiului, pentru realizarea acestor tronsoane, Braşovul ar avea nevoie de 200 de milioane de euro, bani care pot fi obţinuţi fie din fonduri guvernamentale, fie din fonduri europene. Dar pentru atragerea acestor sume este necesară realizarea unui studiu de fezabilitate din care să reiasă necesitatea oraşului de a avea aceste linii de tramvai şi dacă ele sunt fezabile.
Primarul Allen Coliban ne-a declarat că ar fi păcat ca Braşovul să nu realizeze măcar studiul de fezabilitate, având în vedere că ideea tramvaiului este privită divers de braşoveni, după experienţa tronsonului de tramvai 101, care făcea legătura între cartierele Steagu Roşu şi Rulmentul.
Despre transportul feroviar metropolitan, discuţiile au început din vara lui 2020, fiind o idee abordată de fosta administraţie pe final de mandat şi care spera că va obţine fonduri europene pentru realizarea acestei reţele.

Comentarii

'Willy'

2021-02-12 01:21:06


'@Dan Esti praf!'

'Dan'

2021-02-08 00:57:55


'Nu va luati dupa toti astia care comenteaza pe aici. Faceti tramvaiul modern, fabricat in Romania si gata. O sa se bucure necajitii astia dupa aia. '

'Adin'

2021-02-02 13:17:04


'Fratilor .......\n\nBrasovul a mai avut tramvai in anii 80 de la Steagu pina la Rulmentul ... in paralel cu Troleibuzul .... Mäi ce ginditori de frunte sint la Primarie ....\n'

'Mihalcea'

2021-01-31 18:39:52


'\"Willy\" nu eram ironic. Crezi ce vrei.'

'Willy'

2021-01-31 10:52:19


'Sau mai elegant spus https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10158746802566357&id=557331356'

'Willy'

2021-01-31 01:54:50


'@Mihalcea Am prins ironia. Esti dragut, merci frumos dar nu halesc din astea. Imi cunosc lungul nasului si ma cunosc destul de bine. La firea mea cred ca as fi mai util societatii ca procuror. In alta ordine de idei. E rubrica de comentarii, nene. Are fiecare posibilitatea sa isi spuna daca vrea, parerea despre subiectele expus in articole. E un lucru bun dupa parerea mea, chiar daca unii vorbesc prostii sau altii considera ca unii vorbesc prostii, pe principiul romanesc ca toti sunt fraieri numai persoana in cauza e desteapta. Cred si promvovez libertatea de exprimare si imi pare rau ca nu sunt mai multi comentatori pe aici, poate din comoditate sau poate descurajati de atitudinea ziarului care publica opinile noastra cu asa mare intarziere. Nu inteleg. Daca vrem sa facem circ putem face pe retelele sociale instantaneu, nu aici. Cu toate ca uneori ne aprindem si pe aici, lucuru firesc, doar suntem diferiti si de asta e frumoasa viata. Plus ca m-am opus mereu cand vreunul cerea ca nu stiu care dobitoc sa fie interzis la comentarii. Legat de subiectul asta cu tramvaiul. Cred ca fara sa fim ipocriti putem recunoaste ca daca venea Coliban cu dumele aste legate de tramvai in campania electorala, azi Scripcaru era primar. Si toti cei ce mai vaslesc pe facebook si urmaresc grupurile locale au observat in ani cum s-au format si coalizat diverse grupuri \"de lucru\" unele formate din diversi indivizi care s-au gandit ei ca asa ar fi utili comunitatii locale prin rostogolirea si malaxarea pana la saturatie a unor subiecte interesante doar pentru ei. In afara de treaba aia cu IUS, restul in general si treaba cu tramvaiul in special sunt niste mizerii. Dar, stim cu totii cum pun grupurile problema. Urla, urla si iar urla pana cred si e la un moment dat ca chiar au ceva important de zis. Daca ii iei la numarat, iti ajung degetele de la doua maini. De aia nu inteleg cum a reusit Coliban pe ascuns pe instagram sa adune 3500 de votanti pro, sau cati au fost. Ca pe facebook si la ziare s-a vazut pulsul societatii. Dar ce sa ii faci: asa ne promitea si in campanie ca ne blocheaza sau ne raporteaza profilele la unii si la altii. Asa face si acum: cand e in inferioritatem hop pe insta, pe ascuns. Sa isi tina si acolo jurnalele desuete. De ce nu s-a dus pe Tik Tok? Ca sunt prea multi acolo? In orice caz, stim cum va decurge treaba in continuare, caci se pare ca proiectele sunt alea de facebook. Nu dau exemple, pe undeva ii inteleg si pe ei, au dorinte vor sa le realizeze. Dar nu prin capturarea primarului. El sa isi vada de treaba lui, sa o ia frumos cu inceputul ca orice om gospodar care vine in casa noua: face prima oara curatenie, repara ce e stricat si dupa aia mai cumpara ce trebuie si ce e necesar familiei, nu doar unui membru sau altul. Eu nu stiam ca Coliban e pe insta, am intrat sa vad marele sondaj (nu am reusit) dar am vazut multe alte lucruri mai \"interesante\" pe care le cam banuiam. Pacat, chiar credeam ca Coliban e un suflu nou. Intrati si vedeti. Si nu imi mai bruiati mie creierii cu fel de fel de sfaturi ca nici eu nu intru pe grupurile voastre sa va stric karma. Nu ca nu as face fata dar mi-e greata sa citesc tot felul de cretinatati. De aia. Am mai stat eu in puscaria facebook cate 30 de zile si nu a fost problema, chiar mi-a prins bine un pic de liniste. Hai, va pupa nenea Willy si iubiti-va orasul unde traiti si locuiti temporar sau pe viata.'

'Mihalcea'

2021-01-30 17:12:23


'Willy, te intreb ceva fara misto si cu toata seriozitatea, daca tot esti atat de informat si cunosti litera legii, de ce nu faci ceva concret pentru comunitatea brasoveana? De ce nu te implici mai mult, candideaza la consiliul local, implica-te in ceva de unde chiar poti face o miscare.'

'Marcel'

2021-01-30 08:57:39


'\"Willy\" din moment ce tu ai scris ca iei Viagra, e clar de ce ai atitudinea pe care o ai si te certi cu toti pe-aici. Multa sanatate va doresc !'

'Willy'

2021-01-29 14:14:26


'@Gigi Un fleac! Apropo, cat e ajutorul social, te descurci? Ca mi-au mai ramas cateva pastile de Viagra, ti le dau tie sa le dai la schimb pe ceva alimente.'

'Gigi'

2021-01-29 11:09:41


'Domnul \"Willy\", v-ati permis din ajutorul social Viagra? '

'Aviarul Porcin'

2021-01-28 01:31:17


'Brașovul e oribil de aglomerat, peste tot te lovești de mașini. Cum puteți trăi cu mașinile la nas așa să dormiți cu ele în pat. Poluarea e maximă. Cei mai proști oameni sunt cei care afirmă că aerul este curat. Curat pe dracu, numai miros de carburant. Nu e străduță să nu fie mașini parcate pe trotuare și peste tot. Să facă spații verzi dacă e primar, parcuri adevărate, nu 3 leagăne pt.copii de grădiniță. Habar nu au să investească. Țările civilizate investesc în baze sportive, zone agrement și spații verzi, iar la noi pe boii ăștia care se cred oameni, nu-i interesează decât să le mirosim noi bășinile din mașini, niște fiare în care stai chircit cu volanul în mână.Mersul pe bicicletă e gratis. Mersul cu trenul e mai ieftin ai dă-le dracu de mașini, pt.ce locuiești la Piatra asta, la munte, că să îți trăiești viața prin mașini.Pute rău! '

'Aviarul Gripal Porcin Covidit'

2021-01-28 01:14:13


'Trăsură cu cai nu vrea, că tot ne omoară mafia masonică PNL. Altceva mai au în cap trădătorii ăștia ai PCR, deveniți peste noapte mari călcați capitaliști Specialiști în blocuri și Malluri, acum când lumea civilizată tinde spre case și vile cu piscine, nouă ne dau să mâncăm ulei de palmier și caragenan.\n\n'

'Cri'

2021-01-27 22:56:43


'Nuuu tramvaaaai!!!!!'

'Willy'

2021-01-27 18:05:39


'@Un medic Azi am luat Viagra!'

'Willy'

2021-01-27 18:04:55


'Concluzia: ..uie tramvai!'

'Un Medic...'

2021-01-27 17:29:20


'Se pare ca domnul \"Willy\" iar a uitat sa isi ia medicamentele astazi. '

'Samadau'

2021-01-27 14:04:29


'De ce nu face teleferic de mare viteza ? '

'Samadau'

2021-01-27 14:00:18


'Lol.. Trea facut suspendat ca Oprescu.. Scripcariul l-a scos de fluiditate. '

'Cetateanul tramvaiat'

2021-01-27 12:55:53


'Am avut tramvai si a fost scos de necesar ce era. Mai trebuie studiu de fezabilitate? Sau pe studiul asta trebuie sa mai ia cineva niste bani? Daca vreti sa decongestionati circulatia, incurajati oamenii sa circule cu bicicleta/trotineta. Faceti studiu pentru o retea completă de piste pentru biciclete. La momentul asta nu poti ajuge din centru in niciun cartier pe obpista continua. Trebuie sa circuli pe trotuar. '

'Cornel'

2021-01-27 11:55:29


'Nu cred ca e o idee buna tramvaiul. Sunt gălăgioase și ar încurcă mai mult circulația. '

'Romulus Adrian Bogdan'

2021-01-27 10:34:06


'Serios ? Asta lipseste ? Pai si asa se circula ca naiba la orele ,, de virf ,, pe ralatiile astea , mai trebuie inca ceva in plus ? Banuiesc ca si pe mijlocul carosabilului , ca doara nu ar fi in stare sa il bage subteran sau sa il faca aerian . Timpenii visate de unii noaptea , discutate ziua . '

'Alex'

2021-01-27 06:41:55


'Tramvaiul tras de cai si mai apoi cel electric a reprezentat un salt imens în tehnologia de la acea vreme. Ca și zeppelin-ul. Pemtru care nu se construiesc acuma hangare imense și cârlige de andocare pe noul aeroport de la Ghimbav.\nTransportul electrificat are acum un nou aliat: bateria.\nȘi un nou mod, flexibil, de a opera in tot orașul: roata, nu șina.\nVrei neapărat să rezervi o cale de rulare pentru transportul în comun? Excelentă idee! Începe cu asta și folosește-ti parcul de autobuze electrice. Dacă ulterior ajungi din punct de vedere economic la concluzia că vrei să le înlocuiești cu tramvaie, va fi mult mai simplu. Dar nu te apuci să spânzuri iarăși sârme și să sapi tranșee în tot orașul pentru că așa e mai bine...\nȘi apropos de tot orașul: și Stupini este un cartier care nu se vede.\nȘi Sânpetru, deci este un UAT diferit, este tot parte a Zonei Metropolitane. \nȘi Săcele la fel. Și problema nu este că e nevoie de încă un mijloc de transport în comun, ci cât de des vin acestea în stații.\nMetroul bucureștean de exemplu este adaptat la trafic, cu intervale de la 3 minute până la 29 minute maxim! http://www.ghidbucurestean.ro/Metrorex/Program-Metrou-Bucuresti\nDoar o (altă) părere :)'

'Willy'

2021-01-26 23:16:22


'@Ca în Austria Sanchi! Lasa vrajeala cu complexul de inferioritate, ca nu tine. Fa un pic diferenta intre brasoveni si locuitori ai Brasovului. 1. Vrajeala e tipic userista, de ce nu recunosti, ca exista pe facebook pe unele grupuri dar in special pe unul, valul asta de discutii cu tramvaiul? Ii si stiam numele aluia dar nu e important si nu o sa stau sa caut acum prin grup discutiile. De ce nu te-ai dus la fostul primar cu vrajeala asta cu tramvaiul? 2. Dubla postare dar cu nume diferit? Si pe mine m-au belit dar tot cu acelasi nume am repostat. 3. Facebook chiar este o sursa de informare daca esti baiat destept si stii unde sa citesti. Care e prost, treaba lui. Eu de pe facebook am aflat mai demult de dumele astea cu tramvaiul, unde se incadreaza informatia confirmata, iata si de tine aici? Iti place asa sa iti argumentezi afirmatiile cu diverse exemple manipulatorii si sonore ca sa creezi impresia ca stii ce vorbesti. Brexit ce legatura are cu tramvaiul nostru? Recunoaste ca pe facebook sunt valuri mari cu tramvaiul de ceva ani. Nu cred ca sunt doua grupuri distincte care accidental sa aiba aceeasi proecupare. Ca ceea ce sustii tu aici nu e o opinie. E o expunere pe scurt a unei probleme elaborate din timp (ani) si bine documentata. 4. Opinia e una dar sa porneasca unii de atata timp tavalugul asta si sa il captureze pe primar in discutie si realizare, e alta. Probabil ca nu poate fi negata versatilitatea si utilitatea acestui mijloc de transport, dar acolo unde e cazul si cel mai important acolo unde el exista deja demult, spre a fi imbunatatit. Din fericire in Brasov Scripcaru l-a imbunatatit de tot: la scos si bine a facut. 5. Hai sa nu fim ipocriti. Stim cu totii cum sunt tratati pe facebook cei ce sunt de alta parere legat de unele subiecte expuse si malaxate pana la saturatie de catre unele gasti care se sustin unele pe altele. Te rog frumos, ma jignesti. Incearca la alta masa. Ia te rog in considerare ca aici e un forum moderat si ca trebuie cat de cat sa imi masor cuvintele; nu suntem ca pe facebook-ul ala de il ponegresti. Ma intelegi, ca pari baiat citit. 6. Poti sa expui si ani lumina, tot aia e: tramvaiul in Brasov e o mizerie. Din diverse cauze. Unele au fost expuse frumos aici de catre diversi cititori. Si da, sentimentele primeaza. E orasul nostru nu al gastilor useriste. 7. \"Nu avem ce dezbate\" e clar parerea a foarte multi brasoveni si locuitori ai Brasovului. Jura-te ca \"nu conteaza culoarea politica\". '

'Barbu Gh.'

2021-01-26 20:50:41


'De mult nu am mai avut ocazia să „văd”, să citesc opinia unui politruc de meserie. Foștii secretari de partid erau la categoria pitici față de aceste „austriac”. Este bine „instruit”, cunoaște limba română dar mai are de lucrat „partitură”. „4. Dreptul la o opinie informată este inalienabil,...” Nu, corect este „dreptul la opinie este inalienabil”. El deja plusează, dă din casă. În ce fel „informată” este opinia sa?\nSau: „\'Vorbind de abordarea îndărătnică, chiar dacă ești transilvănean get-beget, tot ești trimis la Moldova...”. Mai are de lucru.\nPersonajul este un tânăr politruc pus de cineva care are un interes în construcția acestei linii de tramvai. De fapt, nu în construcția propriu-zisă ci în niște „studii de fezabilitate” deosebit de bănoase pentru unii.'

'Ca în Austria'

2021-01-26 18:56:09


'Vorbind de abordarea îndărătnică, chiar dacă ești transilvănean get-beget, tot ești trimis la Moldova (poate un complex de inferioritate al acelora care umblă cu cioara vopsită). Să lămurim niște lucruri: 1. Comentariul este unul apolitic și nu are nici o legătură cu culoarea partidului - a fostului sau actualului primar. 2. Dubla postare se datorează lentei recepționări din partea mecanismului de moderare; după o oră de așteptare este perfect plauzibil să mai încerci o altă postare, crezând că prima a fost aruncată în eter, căci nu, tot aici se vorbea de cenzurare... 3. Facebook nu este o sursă viabilă de informare - am văzut cu toții cât de bine a funcționat întrebuințarea acestei platforme a „fruntașilor” în întrecerea cibernetică în campania pentru Brexit din 2016. Oricine poate scrie pe o asemenea platformă, cum este cazul și aici. 4. Dreptul la o opinie informată este inalienabil, cu atât mai mult dacă un asemenea proiect va intra, mai mult ca sigur, în dezbatere publică. Versatilitatea și utilitatea acestui mijloc de transport nu poate fi negată. 5. Haideți totuși să ne respectăm opiniile într-un mod civilizat și să nu apelăm la indicative, culori politice sau injurii - este vorba unei dezbateri civilizate și dacă tot ne batem cu cărămida în piept că toți suntem ardeleni, civilizația trebuie să aibă primatul în orice context. 6. Expunerea putea fi chiar mai mare, de sute de kilometri, căci argumentele pentru reintroducerea acestui mijloc de transport sunt multiple, însă am expus în acel kilometru numai o serie dintre punctele tari ale punctului de vedere Pro. Pot face acest lucru și pentru o conversație Contra acestui proiect, dar mie teamă că substanța ar fi una rarefiată, mai mult înclinată de subiectiv decât de obiectiv. Apropo, faptelor nu le pasă de sentimentele noastre. 7. Dacă există un punct de vedere, haideți să îl dezbatem, Pro și Contra, nu să punem pumnul în gură fără a ne folosi de argumente sustenabile și pertinente. Repet, culoare politică nu contează, ci contează dezbaterea, care TREBUIE să fie una cât de cât civilă. PACE.'

'Willy'

2021-01-26 17:39:34


'Iata, stilul userist, in plina desfasurare... Doua postari de un kilometru cu aceeasi vrajeala acra dar cu nume diferite. Ba, asa lucrau useristii. Chiar inainte de europarlamentare au mai schimbat macazul ca deja ii luase lumea de sectanti dar... Ziceai ceva, sarea unul pe tine cum ca ai fi prost rau si imediat ca din senin asa apareau doua, trei slugi si ii tineau aluia isonul facandu-te pe tine de cacao. concluzia era ca tu fiind singur esti prost, ei fiind mai multi (de fapt o brigada ce se sustin unii pe altii) desteptii, inteligentii, atoatestiutorii, inginerii care au inventat gaura la covrig si vrajeala pe bat. Vorba tovarasului nostru de suferinta, \"hai sictir\".'

'Willy'

2021-01-26 17:33:08


'Pana aici am citit din expunera aluia de mai sus: \"Cu mentalitatea asta pur românească - ardelenească (îndărătnică) rămânem în urmă rău, din nou, din prostie și superficialitate\" Si m-au luat dracii! Ce v-am zis eu? 1. Vrajeala de tip userist, etc, etc si 2 dar nu in cele din urma: taranul daca nu a putut la el in satul uitat de lume din Moldova sa faca prostii vine si incearca aici, ca e spatiu mai mult si consateni cu gramada. Bai, nene: in primul rand oricum o dai si oricum o invarti cultura si mentaliatea ardeleneasca e net superioara oricaror parliti dintara asta. Cum iti explici ca sudistii si moldovenii se muta in masa aici si nu invers? Du-te ba la tine in Moldova, ia-l si pe Coliban si fa-l primar pe undeva pe acolo si fa din vreun oras moldovenesc mandria Moldovei. Sa murim noi asa de ciuda ca nu avem tramvai. Atata vreau sa mai zic si inchei subiectul: citind comentariile de azi si din alte zile, precum si unele postari de pe facebook remarc doar atat (nu ca tin cu Scripcaru): pe Scripcaru l-a injurat lumea de multe, l-au trimis la \"DNA sa vina sa il ia\", etc, dar niciodata nu am auzit ca ar fi praf, sa ne lase ca nu stie ce are de facut sau sa isi dea demisia ca ar fi incompetent. Ne-a facut ala orasul giugiuc, pana la un punct dupa care s-a delasat: a desfiintat batatoarele de covoare, a desfiintat chioscurile, a facut giratoriile, sosele din oras sunt lux oriunde ai merge, curatenia asa si asa se poate si mai bine, aaaa, sa nu uit a scos jegul ala infect de tramvai. Da? A scos jegul ala infect de tramvai. Ca sa ne si inveselim un pic: \"Cui ne-ai lasat Georgica, cui?\"'

'Ca în Austria'

2021-01-26 16:22:02


'Ar merge ideea, dar pe ecartament de 1000 de milimetri, ca în Gmunden, sau la noi, în Arad, lucru făcut pentru economie de spațiu. Sunt ferm convins că dacă primăria va angaja o firmă austriacă, elvețiană sau germană, acest proiect se poate realiza cât mai eficient posibil. Exemplele de succes din occident sunt varii, mai ales la mama civilizatoare a Austriei, orașe precum Innsbruck, Graz, Linz, Gmunden - de o mărime și o populație similară sau chiar mai mică decât Brașovul. Sensurile giratorii, sau mai bine spus, subteranul lor oferă un refugiu perfect pentru peroane, stații de schimb și devierea pe sub carosabil în zone de puternică aglomerație. Să nu mai spunem că au poziționări perfecte la intersecțiile principale, oferind mobilitate, în cazul realizării unor pasaje subterane ca cele de pe Bulevardul Mihail Kogălniceanu, având în plus dotarea cu scări rulante, ori ascensoare pentru persoanele cu dizabilități. Am avea un sistem „hibrid”, între tramvai modern și metrou.\nPe lângă acestea, tramvaiele zgomotoase sunt de domeniul trecutului, existând metode noi de construcție: de la izolarea fonică a șinelor cu materiale speciale sau chiar turnarea fundației pe un strat de polistiren compact, care înlătură sunetele, până la sudarea șinelor la îmbinări. Cu mentalitatea asta pur românească - ardelenească (îndărătnică) rămânem în urmă rău, din nou, din prostie și superficialitate - în toată Europa și chiar în Statele Unite se reînființează traseele vechi de tramvaie, pentru că s-a constatat că acestea sunt cu mult mai eficiente, curate, rapide și prietenoase cu mediul decât autobuzele de orice tip. Or la noi sistemul actual de transport în comun este grav depășit de situație; la orele de vârf autobuzele întârzie și câte 10 - 15 minute, iar capacitatea lor este cu mult disproporționată, existând linii pe care pasagerii stau înghesuiți ca sardinele într-o oarecare conservă. În trafic, tramvaiele au prioritate și nu sunt ținute prizoniere de trafic, precum autobuzele. Problema este să nu vorbim în necunoștință de cauză - tramvaiul în Brașov este viabil și s-a mai încercat - de la primul tramvai motorizat de pe tot teritoriul Austro - Ungariei și al României, până la linia 101 a vremurilor nu așa de mult trecute. \nExistă aici și potențialul unificării localităților limitrofe cu Brașovul prin diferite linii de tramvai, care ar fi fără de îndoială mult mai eficiente decât sistemul actual propus de Coliban sau autobuzele de pe liniile sutelor ale RATBv. Se pot lega Săcele, Sânpetru, Hărman, Bod, Ghimbav, Cristian, chiar pe infrastructura existentă. Așa-numitele legături pentru navetiști - un sistem foarte eficient în Germania, Anglia sau chiar Elveția, în cazul orașului Basel - cu cel mai eficient sistem de tramvaie din toată Europa. Pe plaiurile noastre mioritice, dau din nou ca exemplu Aradul, unde „firobuzul” leagă toate localitățile învecinate de oraș. Mai mult decât atât, există potențialul turistic, dacă s-ar restaura prima rețea, Brașov - Satulung (Săcele) și ar exista evenimente speciale - de „heritage”, cu modele mai vechi sau chiar pe aburi, după cum se practică mai pe tot continentul nostru. \nSe vede aici completa rupere de realitate a acelora care nu au trebuință de mijloacele de transport în comun și care se plâng că, vezi Doamne, o să se aglomereze străzile pentru mașinile lor personale... ( nu mai punem în calcul studiile care arată că în orașele cu o infrastructură de transport în comun bine dezvoltată - dar mai ales cu tramvaie - problema traficului este complet rezolvată ) De ce să fim din nou încăpățânați și îndatorați cu totul unor concepții prăfuite? De ce nu suntem deschiși noului, reformei, regândirii și progresului? De ce? Pentru că acesta ne este poporul, prost, „mulți dar proști”, iar dacă cineva vine cu o idee revoluționară este vânat cu pietre, de primitivismul absolut grotesc al societății noastre, pe care noi, brașovenii, o reprezentăm fără cusur (dar e mai ușor din propria fudulie să arătăm spre moldoveni, olteni, munteni etc.). O investiție este o investiție, de ce să nu rămână banii Europei aici? De ce să ne-o ia din nou Sibiul înainte, profitând de fondurile și grant-urile date - pe gratis - de Uniunea Europeană? Noi, ca ultimul oraș al Occidentului în această zonă de graniță cu Orientul, avem datoria să ne raliem civilizației apusene, căci astfel, cu ce ne vom diferenția, noi Brașovul, oare de Iași, Bacău, Buzău, Ploiești etc.\n\nDar în sfârșit: „de gustibus non disputandum”.\n'

'nu conteaza'

2021-01-26 14:24:37


'Asta chiar are toate țiglele pe casa???? Pare că nici măcar nu știe unde se afla!!!! Spitalul e ...virtual...orașul e o imensă parcare cu plată, străzile incep sa fie praf...iar asta visează tramvai! Sau măcar studiu de fezabilitate! Coliban, ia fa tu un studiu de fezabilitate și vezi daca nu e mai bine să ne lași în pace cu tâmpeniile tale. Sa îți vezi tu de treburile tale și să lași pe altul mai competent, că primar.'

'Barbu Gh.'

2021-01-26 14:07:43


'Tramvai, sală de sport. Urmează un metrou și o sculptură uriașă în formă de tichie de mărgăritar.\nBăi, băieți, băi, voi nu ați terminat aeroportul și visați tramvaie. Vedeți cu spitalul, că ne dă nozocomiala-n tigvă, ce naiba.'

'Ciprian'

2021-01-26 13:22:21


'Tramvaiul ar îngreuia foarte mult circulația în Brașov. Imaginați-vă cum ar fi să revenim la semafoare îl locul sensurilor giratorii. Iar construcția infrastructurii ar dura câțiva ani, la pachet cu alte restricții de trafic.\nAr fi și o grămadă de bani cheltuți inutil când sunt atâtea alte priorități. \nPână acum nu a cerut nimeni tramvai la Brașov, se pare că e un fix de-al lui Coliban.\nDacă vrem soluții \"eco\" pentru trasnportul pubilc, există varinata troleibuze, autobuze cu normă Euro 6, piste de buciclete etc...\n'

'STEFAN Barbu'

2021-01-26 11:52:50


'Inainte de alegeri, Coliban se jura ca face trenuri suspendate. Acum la luat damblaua sa faca tramvaie. Hai sa facem intai parcari supraterane, spitalul mare, niste parcuri mari, scolile sa fie dotate cu sali de mese etc. Dupa ce terminam toate astea vedem noi ce mai facem. Dar lasati-ma in plua mea cu rahaturile astea de sali polivalente, tramvaie, poate vreti si metrou pana in poiana, nu?'

'Willy'

2021-01-26 11:43:13


'@Ana a scris cel mai corect comentariu. Deci se pare ca dezbaterea publica a cam avut loc la rubrica de comentarii a BZB-ului. Concluzia: Colibane daca ne iubesti, lasa-ne!'

'Munteanu Florin'

2021-01-26 11:28:58


'FloBV\n\nDanaBV a spus ceva foarte clar si la obiect.Inaintea studiului de fezabilitate sa fie chestionati cetatenii orasului pentru a se vedea cati dintre ei vor fi de acord cu reitroducerea tramvaiului.Poate chiar ziarul dvs sa faca acest sondaj.'

'Nu tramvai'

2021-01-26 10:36:54


'Autobuzele electrice sunt mai silentioase decat tramvaiele pentru ca nu au sine de metal... cei care locuiesc pe Vlahuta cred ca isi mai aduc aminte de zgomotul tramvaiului 101. \nPentru autobuze nu trebuie sapate strazile si pus sine care sa ocupe o banda de pe strada.\nIn concluzie, nu prea cred ca brasovenii si-ar dori tramvai in oras. '

'Willy'

2021-01-26 10:00:39


'Cenzureaza BZB la greu. Deci sa reformulam. De ce nu ne-a zis Coliban in campanie ca o sa faca tramvai? Daca ne spunea ca vrea sa faca tramvai nu mirosea nici postul de consilier. Cand il intreba lumea ce are de gand sa faca, sa zica ceva #concret, tacea malc, ca pestele. Te lua gasca userista la misto, ca sanchi daca vrei concret, iata Scripcaru e #concret, ca nu stiu ce zisese ala. S-a trezit Coliban primar si in loc sa faca treaba, sa faca curat, el reprezinta interesele gastilor useriste cu tramvaie. Eram sigur ca atunci cand ajunge Coliban primar o sa inceapa cu tramvaiul. Sa strice totul, sosele, giratorii, tot. Sa stam iar in praf, in santier, sa nu avem unde umbla nici in timpul santierului nici dupa aia. Primarul #laPlezneala. Primarul #NimicConcret. Eu stiu ce am de facut la alegerile urmatoare. Daca o sa mai locuiesc in Brasov. Ma duc in Ungaria si imi iau si dubla cetatenie, numai asa de al dracu.'

'Irina'

2021-01-26 09:58:26


'Foarte bun comentariul dvs, dle Radu. Trec la alt subiect, dar nu stiu ce au mai facut cu parcarile? Contractul din Sectorul 1 tot fostul primar al Brasovului la semnat?'

'Sorin'

2021-01-26 09:27:24


'Sunteți niște idioți '

'Lazar'

2021-01-26 09:10:58


'Tramvaiul metropolitan este mai mult decat necesar pentru Brasov.Cu acest tramvai se va putea circula pe actuala linie CFR legand centrul Brasovului de aeroport,gara,zona magazinelor de pe Calea Bucuresti,Noua Darste si localitatile Ghimbav,Codelea,Predeal,Feldioara,Sfantu Gheorghe,Harman,Zarnesti ect.'

'hmm'

2021-01-26 08:55:16


'Sa te apuci acum si sa sapi orasul de la un cap la altul ca sa bagi linii de tramvai, mi se pare o idee cel putin proasta... Oare am finalizat toate problemele orasului, nu mai avem ce face si ne apucam sa punem tramvai ?\nCe se aude cu marii poluatori din oras, aia care ard cauciucuri, statii de asfalt etc. ?\nS-a facut macar un proiect pentru construirea unui parc ?\nTot se mai dau autorizatii pentru ridicarea de blocuri pe fiecare metru patrat ramas liber in oras ?\nSuntem in stare sa construim o parcare supraetajata in oras ?\nReusim sa facem niste piste utilizabile pentru biciclete ?\nSi inca multe altele...'

'Radu'

2021-01-26 08:36:56


'Niște nostalgici prost intenționați. Să îmi explice clar care ar fi avantajul unui tramvai față de vehiculele 100% electrice? Costurile de întreținere a liniei, modificările în trafic si bineînțeles participarea la formarea unor noi blocaje în trafic. E vre-o cabală in Primarie a iubitorilor de transport feroviar?Se joacă in sala de consiliu, după serviciu, de-a conductorii si vatmanii? Pune un tramvai dar de pe la Dedeman până la aeroport, prin câmpuri.'

'alecs'

2021-01-26 08:02:58


'NU CATEGORIC tramvaiului.PUNCT!!! '

'Kemény'

2021-01-26 08:00:41


'200 de milioane de euro pt niste amarate de trasee de tramvai???? Nu merci, mai bine ne lipsim si facem altceva cu banii astia. Mai bine tren suspendat decat tramvai. '

'Ana'

2021-01-26 07:58:46


'Brasovul e cel mai aerisit oras din tara in ceea ce priveste circulatia rutiera.Datorita desfintarii semafoarelor,orasul poate fi traversat de la un capat la celalalt in cateva minute.Traficul greu a fost eliminat,acum avem autobuze electrice,avem parcarea de la spitalul militar,tramvaiul a fost eliminat lasand loc unor sosele mai largi.Nu vad utilitatea unui alt santier in Brasov,mai ales ca tramvaiul nu poate fi in nici un caz o necesitate pentru oras.Nu avem strazi pentru asa ceva.Eventual sa se faca piste de biciclete dar cu pista pe fiecare sens si nu cum sunt acum,dus-intors pe aceeasi banda de nici un metru.E nevoie si de un tren metropolitan pentru zonele limitrofe dar tramvaiul n-ar face altceva decat sa incurce circulatia pentru ca brasovenii nu vor renunta la masini,si sa nu uitam ca Brasovul mai e f.aglomerat si din cauza faptului ca orasul e tranzitat de zeci de mii de masini zilnic. '

'rammstein'

2021-01-26 07:47:58


'dar nu mai bine metrou ??>..ca de aeroport ne-am saturat,acum venim cu tramvaie,cu sali de sport ce-ar fi si un metrou...!!! ce numai clujul sa aiba ,toti cei care au fost la pdl au o boala grava ..furtul banilor !!!..este endemica !! ..sa faca dl vestea legatura cu aeroportul ..treziti-va !!!...gata cu campania electorlal!!!'

'DanaBv'

2021-01-26 07:10:50


'Inainte de a da banii pe studiul de fezabilitate, ar trebui facut un studiu de acceptabilitate a ideii unui tramvai la Brasov. Adica Primaria ar trebui sa consulte brasovenii si sa actioneze in conformitate cu dorintele lor. '

'Krax'

2021-01-26 07:01:17


'Ca sa strice iar drumurile cu săpături? Plus ca sinele necesita întreținere, în București îți rupi mașina când ești nevoit sa mergi pe linii sau doar sa le traversezi. Ce au troleibuzele? Ii stau cuiva în gat? '

'Sandu Mircescu'

2021-01-26 06:57:12


'Colibane...le-ai rezolvat pe toate prin brasov...a mai rămas tramvaiul....ha ha????????. ...esti vai de ,,mama ta,,'

'cristian'

2021-01-26 06:51:59


'Luptati pentru aceste linii de tramvai in Brasov cum sant si in orasele dezvoltate din vest,Tramvaie moderne cu care ajungi mai repede de la periferie in centrul Orasului.'

'Dan'

2021-01-26 06:25:16


'Astia sunt tampiti! Sute de milioane de euro ba pe sali polivalente, ba pe sine de tramvai, iar noi avem spitale de acum doua secole. Pacat ca prostia nu doare, ca se tavaleau pe jos de durere toti idiotii astia. '

'Willy'

2021-01-26 03:00:04


'La Codlea, Rahova, Popa Sapca, etc., cuvantul tramvai are alta conotatie. Nu cumva?'

'Willy'

2021-01-26 02:43:13


'Vai de capul nostru! Asta nu e normal la cap! De ce mi-a fost frica nu am scapat! Tramvai! Astea nu sunt ideile lui, astea sunt ideile unor boi cu iz de usereu de pe diverse grupuri asa zis civice, in fapt grupuri useriste mascate. Tot vaslind eu pe facebook asa, in ultimii ani am dat de unii cretini pe unele grupuri cu tenta userista care o tineau langa cu tramvaiul. Degeaba le ziceau unii si altii ca vorbesc aiurea, ei in stilul userist ii faceau pe oameni cu ou si cu otet. \"Argumente\" aveau la greu: ca penelist, ca scripcarist, ca asa e nu stiu unde, ca asa e in tarile civilizate, ca e bine ca nu e rau, ca ce frumos e, ca ce romantic, ce dragut, uite ce poze trendy, ce sa mai... taranul daca nu a putut la el in satul din Moldova sa aiba tramvai s-a gandit ca aici e numai bine. Au gasit un scheian care nu are nici o gara cu cartierele si hop! Bum! Tramvai! Eu chiar ma gandeam, inainte de vot, ca daca iese Coliban, asta sigur incepe cu tramvaiul. Ptiu! Iata! E ianuarie si nu pierde vremea. Abia si-a luat servicul in primire si uite cu ce vine. Pe noi ne rupe cu parcarile, chipurile se da ranit ca nu are ce face, dar iata unde se duc banii. Spitalele sunt bombe nucleare cu focos bacteriologic si asta vrea tramvai. Strazile sunt pline de rahati de caine care se intinde pe asfalt, de la apa se face mocirla, se usuca se ridica in aer, il inspiram in nas si el vrea tramvai. Chiar asa, nu e pacat sa facem \"macar\" studiul de fezabilitate? Ce dracu, la cate studii s-au facut ce mai conteaza unul acolo? Cred ca rade Scripcaru de Coliban dar mai ales de noi si cu fundul. Bat in lemn, dar tare mi-e ca o sa plangem dupa Scripcaru. Daca se jura ala ca nu beleste Parcul si natura in general, va garantez ca ia urmatorul mandat. De primar. Aia in Tractorul umbla in noroi pana la gat si asta vrea santiere, praf, mizerie. M-am dus zilele astea cu treaba, am mers cu masina dar si pe jos din parcare pana unde am avut treaba. Plin de noroi pe ghete si pantaloni am ajuns acasa. Si vreau sa spun ca am umblat pe trotuare nu pe camp, ce sa caut pe camp? Masina era curata cand am plecat, cand am ajuns acasa zici ca am fost la off road. Ba nene, ba! Ba nene, ba! Nu mai e de stat in orasul asta. Masina mi-am inmatriculat-o in alt judet, cred ca ma tirez si eu. Pana atunci cred ca ma lasa de citit ziare ca numai draci imi fac. Ar fi bucuria lui Bundas, ca nu mai are cine sa il faca analfabet. Om e si el. Sunt curios ce zic tovarasii de breasla la comentarii. Cred ca ce o fi la gura lui @rammstein si a lui Barbulica fara frica, aoleu! Auzi idiotul tramvai!'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie