Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 07:50

Noul ministru al Transporturilor, întrebarea Braşov - Comarnic: Nu sunt probleme de finanţare, avem nevoie de un proiect solid la bază

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 29 decembrie 2020

Noul ministru al Transporturilor, întrebarea Braşov - Comarnic: Nu sunt probleme de finanţare, avem nevoie de un proiect solid la bază

Noul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat că este o prioritate pentru el construirea autostrăzii Comarnic – Braşov. Acesta a adăugat că nu este o problemă de finanţare privind această autostradă, ci sunt nişte proceduri care sunt în curs de revizuire, studii de fezabilitate.
„E absolut necesar să fie construită această autostradă. Problema cu foarte multe dintre aceste subiecte dureroase este că, dacă ne uităm în urmă 5, 10 sau 15 ani eram în acelaşi loc. Adică nu s-a întâmplat ceva între timp. Pentru a realiza autostrada Comarnic-Braşov avem nevoie de un proiect solid la bază. În momentul de faţă avem un studiu, care e la nivelul de studiu de fezabilitate. Nişte planşe cu alte cuvinte. Avem nevoie de studii geotehnice, de proiectul solid cu viaductele, cu tunelurile ca să o putem scoate la licitaţie. Fonduri europene există. Nu e o problemă de finanţare în momentul de faţă. E o prioritate pentru mine. Sunt nişte proceduri care sunt în curs de revizuire, studii de fezabilitate. Nu mi-a plăcut că a fost depusă o singură ofertă. Dacă avem licitaţii care au o singură ofertă, de obicei înseamnă că nu a fost făcută bine acea licitaţie şi firmele private nu riscă să intre în ea”, a afirmat Cătălin Drulă, cum vede că va fi finalizată autostrada Comarnic-Braşov, notează News.ro.
El a adăugat că „printre altele construind acei 5 kilometri în acel fel în care au fost licitaţi, înseamnă că alternativa de traseu, aşa cum a fost gândită în 2013, pe sus prin versantul Baiului nu mai poate fi făcută, odată ce ai construit autostrada jos, în albie”. „Da, e parte din reevaluarea acestui proiect pe care vreau să o facem. Unul dintre cele mai bune lucruri care începuseră era acel proiect cu Banca Mondială, care din păcate la o schimbare de Guvern a fost frânat şi ne-am pierdut şi credibilitatea cu acea instituţie. E o prioritate absolută pentru mine această autostradă, ca şi celelalte treceri montane, durerile noastre”, a completat Drulă.
Chestionat câţi kilometri de autostradă vor fi finanlizaţi anul acesta şi câţi urmează să fie în următorii 5 ani, Drulă a răspuns: „Pot să vă răspund tehnic la această întrebare. Sunt patru sectoare care ar avea şanse de a fi finalizate anul acesta. E vorba de Sebeş-Turda lotul 2 care ar trebui totuşi 100% să se finalizeze. Sunt 24 de kilometri acolo. E vorba de 5 kilometri la Târgu Mureş-Ungheni, plus încă 5 kilometri de drum de legătură. Deci 10 kilometri am putea considera, e în stadiu foarte avansat şi ar trebui să fie finalizaţi. Apoi mai e în discuţie Craiova-Piteşti, acel lot din zona Balş-Slatina. Acolo sunt 40 de kilometri, dar trebuie să am o discuţie”.

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie