Curs BNR

1 EUR = 4.9443 RON

1 USD = 4.3840 RON

1 GBP = 5.9238 RON

1 XAU = 260.3177 RON

1 AED = 1.1936 RON

1 AUD = 3.1457 RON

1 BGN = 2.5280 RON

1 BRL = 0.8053 RON

1 CAD = 3.4884 RON

1 CHF = 4.7621 RON

1 CNY = 0.6934 RON

1 CZK = 0.2017 RON

1 DKK = 0.6644 RON

1 EGP = 0.2785 RON

1 HUF = 1.3742 RON

1 INR = 0.0585 RON

1 JPY = 3.8393 RON

1 KRW = 0.3662 RON

1 MDL = 0.2439 RON

1 MXN = 0.2131 RON

1 NOK = 0.4935 RON

1 NZD = 2.9346 RON

1 PLN = 1.0781 RON

1 RSD = 0.0421 RON

1 RUB = 0.0553 RON

1 SEK = 0.4739 RON

1 TRY = 0.3243 RON

1 UAH = 0.1523 RON

1 XDR = 6.1373 RON

1 ZAR = 0.2891 RON

Editia 7623 - 27 ian 20:00

Noul jucător: Cum vede directorul Aeroportului de la Sibiu concurenţa adusă de Aeroportul Braşov

Autor:

Publicat la 26 noiembrie 2021

„O să tragă pasageri de la Sibiu, de la Târgu Mureş, de la Cluj şi de la Bucureşti”

Noul jucător: Cum vede directorul Aeroportului de la Sibiu concurenţa adusă de Aeroportul Braşov

Deschiderea Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav va însemna o concurenţă pentru Aeroportul Internaţional din Sibiu (AIS) şi nu numai, însă în cazul Sibiului va duce în primul rând la o creştere mai lentă, a declarat, pentru Agerpres, directorul general al aeroportului sibian, Marius Ioan Gîrdea.
„O concurenţă va fi, dar trebuie să înceapă să opereze. (…) Eu estimez că creşterea va fi mai lentă”, spune directorul general al AIS, Marius Ioan Gîrdea.
Potrivit directorului AIS, noul jucător aşteptat să apară pe piaţa aeroporturilor din România, cel de la Ghimbav, lângă Braşov, va lua nu doar din pasagerii actualelor aeroporturi din Ardeal, Sibiu, Cluj-Napoca şi Târgu Mureş, dar mai ales de la Bucureşti.



Exemplul Charleroi
„În logica în care o să îţi mai apară un jucător în zona ta de lucru, de captare a pasagerilor, e clar că acela dacă o să înceapă să proceseze pasageri, o să tragă de la Sibiu, de la Târgu Mureş, de la Cluj şi de la Bucureşti, pentru că, de fapt oamenii din zona Braşov, eu cred că principalul lor aeroport de unde pleacă, este cel din Bucureşti, care are rute multe, diversificate şi pe celelalte rute care sunt şi pe celelalte aeroporturi, au frecvenţe nenumărate. De exemplu, dacă stai în Braşov şi ai vrea să pleci la Charleroi (Belgia), ai avea posibilitatea să pleci de la Sibiu, de două ori pe săptămână, iar de la Bucureşti, zilnic, de două ori, deci te duci la Bucureşti, că nu te duci să stai trei nopţi la Bruxelles, că aşa zboară avionul de la Sibiu. Aşa că te poţi duce la Bucureşti, de unde pleci spre Bruxelles, ţi-ai rezolvat problema şi diseară eşti acasă. Deci, creşterea va simţi o atenuare (la Aeroportul Internaţional din Sibiu n.r.), dar marja de joc este foarte mare”, a arătat Marius Ioan Gîrdea.

Un pic mai bine dect foarte rău
În acest an, AIS a înregistrat o uşoară creştere faţă de 2020, primul an al pandemiei care a lovit puternic aviaţia, ceea ce îl face pe directorul general să spere că revenirea va continua şi în 2022, unul din factori fiind ajutorul acordat unor operatori de către Consiliul Judeţean.
„La momentul acesta suntem cu 5 % mai mult faţă de anul trecut, perioada ianuarie – octombrie, adică anul trecut, în perioada aceasta am avut 214.000 pasageri, anul acesta avem 225.000 pasageri. În perioada ianuarie – martie anul trecut, până să înceapă pandemia să se manifeste, am avut 112.000 de pasageri, iar anul acesta, 14.000. Creşterea de anul trecut a fost de fapt în primele trei luni, când nu a fost pandemie. Acum suntem într-o revenire destul de O.K. şi cu ajutorul schemei de ajutor de la Consiliul Judeţean”, a declarat Marius Ioan Gîrdea.
Pandemia a însemnat o scădere drastică a banilor încasaţi de către aeroportul sibian în 2020, însă există o revenire în 2021, în primele zece luni ale anului.
„Producţia vândută pe care am avut-o în 2019 a fost la 16 milioane lei şi un pic în perioada aceasta. Anul trecut, până la finalul lui octombrie, aveam 7 milioane de lei, anul acesta avem 6,8 milioane de lei”, a spus Marius Ioan Gîrdea.

Germania, rute de succes
AIS se bazează pe câteva zboruri care leagă Sibiul de patru oraşe din Germania, dar şi pe o creştere a traficului după ce a crescut numărul de destinaţii de la 13 la 21. Foarte important a fost pentru Sibiu aducerea în martie a companiei low cost Ryanair.„Sunt zborurile care erau de succes şi înainte, cum este Munchen (Germania), Dortmund (Germania). Sus mai stă Memmingen (Germania) şi Stuttgart (Germania). Creşteri mari avem şi pentru că s-au deschis rute noi şi este bine că a venit Ryanair, ceea ce este un element care echilibrează inclusiv raporturile între aeroport şi operatorii aerieni”, a subliniat Marius Ioan Gîrdea.
În prezent la Sibiu operează cinci companii aeriene, 21 de rute.
În 2022, directorul general al AIS mizează pe o revenire a traficului aerian nu doar la Sibiu, ci şi în general.

+8 -3

Comentarii

'miratul'

2021-11-30 13:13:53


'De frica concurentei au bagat strimbe 30 de ani, fratii nostrii din Sibiu, Cluj,TgMures si maiALES Bucurestiul de parca le luam piinea de la gura, unde este \"hai sa dam mina cu mina cei cu inima romina\" ???? Suntem de risul Europei, nu avem pic de mindrie NATIONALA. '

'Willy'

2021-11-27 00:52:56


'No ni ma ce mandrete de aeroport. Un pic cam mic, sper sa il vada pilotii de sus. De cand se cacaie nea Vestea, am crezut ca face ditamai uzina acolo.'

'Radu'

2021-11-26 13:47:30


'Bineinteles ca dumnealui a intrat deja in panica, la gandul clientilor pe care urmeaza sa ii piarda. Interesul marunt vad ca primeaza in continuare in fata interesului majoritatii. Intreaga zona a Brasovului va beneficia de pe urma aeroportului. Iar concurenta va fi benefica pentru clienti, pentru ca teoretic ea il va forta pe domnul Girdea sa imbunatateasca serviciile oferite. De ce oare se preface ca nu intelege?'

'Barbu Gh.'

2021-11-26 07:21:54


'Care „concurență”? Mai e mult pînă departe. '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional