Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 08:52

Noul jucător: Cum vede directorul Aeroportului de la Sibiu concurenţa adusă de Aeroportul Braşov

Autor:

Publicat la 26 noiembrie 2021

„O să tragă pasageri de la Sibiu, de la Târgu Mureş, de la Cluj şi de la Bucureşti”

Noul jucător: Cum vede directorul Aeroportului de la Sibiu concurenţa adusă de Aeroportul Braşov

Deschiderea Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav va însemna o concurenţă pentru Aeroportul Internaţional din Sibiu (AIS) şi nu numai, însă în cazul Sibiului va duce în primul rând la o creştere mai lentă, a declarat, pentru Agerpres, directorul general al aeroportului sibian, Marius Ioan Gîrdea.
„O concurenţă va fi, dar trebuie să înceapă să opereze. (…) Eu estimez că creşterea va fi mai lentă”, spune directorul general al AIS, Marius Ioan Gîrdea.
Potrivit directorului AIS, noul jucător aşteptat să apară pe piaţa aeroporturilor din România, cel de la Ghimbav, lângă Braşov, va lua nu doar din pasagerii actualelor aeroporturi din Ardeal, Sibiu, Cluj-Napoca şi Târgu Mureş, dar mai ales de la Bucureşti.



Exemplul Charleroi
„În logica în care o să îţi mai apară un jucător în zona ta de lucru, de captare a pasagerilor, e clar că acela dacă o să înceapă să proceseze pasageri, o să tragă de la Sibiu, de la Târgu Mureş, de la Cluj şi de la Bucureşti, pentru că, de fapt oamenii din zona Braşov, eu cred că principalul lor aeroport de unde pleacă, este cel din Bucureşti, care are rute multe, diversificate şi pe celelalte rute care sunt şi pe celelalte aeroporturi, au frecvenţe nenumărate. De exemplu, dacă stai în Braşov şi ai vrea să pleci la Charleroi (Belgia), ai avea posibilitatea să pleci de la Sibiu, de două ori pe săptămână, iar de la Bucureşti, zilnic, de două ori, deci te duci la Bucureşti, că nu te duci să stai trei nopţi la Bruxelles, că aşa zboară avionul de la Sibiu. Aşa că te poţi duce la Bucureşti, de unde pleci spre Bruxelles, ţi-ai rezolvat problema şi diseară eşti acasă. Deci, creşterea va simţi o atenuare (la Aeroportul Internaţional din Sibiu n.r.), dar marja de joc este foarte mare”, a arătat Marius Ioan Gîrdea.

Un pic mai bine dect foarte rău
În acest an, AIS a înregistrat o uşoară creştere faţă de 2020, primul an al pandemiei care a lovit puternic aviaţia, ceea ce îl face pe directorul general să spere că revenirea va continua şi în 2022, unul din factori fiind ajutorul acordat unor operatori de către Consiliul Judeţean.
„La momentul acesta suntem cu 5 % mai mult faţă de anul trecut, perioada ianuarie – octombrie, adică anul trecut, în perioada aceasta am avut 214.000 pasageri, anul acesta avem 225.000 pasageri. În perioada ianuarie – martie anul trecut, până să înceapă pandemia să se manifeste, am avut 112.000 de pasageri, iar anul acesta, 14.000. Creşterea de anul trecut a fost de fapt în primele trei luni, când nu a fost pandemie. Acum suntem într-o revenire destul de O.K. şi cu ajutorul schemei de ajutor de la Consiliul Judeţean”, a declarat Marius Ioan Gîrdea.
Pandemia a însemnat o scădere drastică a banilor încasaţi de către aeroportul sibian în 2020, însă există o revenire în 2021, în primele zece luni ale anului.
„Producţia vândută pe care am avut-o în 2019 a fost la 16 milioane lei şi un pic în perioada aceasta. Anul trecut, până la finalul lui octombrie, aveam 7 milioane de lei, anul acesta avem 6,8 milioane de lei”, a spus Marius Ioan Gîrdea.

Germania, rute de succes
AIS se bazează pe câteva zboruri care leagă Sibiul de patru oraşe din Germania, dar şi pe o creştere a traficului după ce a crescut numărul de destinaţii de la 13 la 21. Foarte important a fost pentru Sibiu aducerea în martie a companiei low cost Ryanair.„Sunt zborurile care erau de succes şi înainte, cum este Munchen (Germania), Dortmund (Germania). Sus mai stă Memmingen (Germania) şi Stuttgart (Germania). Creşteri mari avem şi pentru că s-au deschis rute noi şi este bine că a venit Ryanair, ceea ce este un element care echilibrează inclusiv raporturile între aeroport şi operatorii aerieni”, a subliniat Marius Ioan Gîrdea.
În prezent la Sibiu operează cinci companii aeriene, 21 de rute.
În 2022, directorul general al AIS mizează pe o revenire a traficului aerian nu doar la Sibiu, ci şi în general.

+8 -3

Comentarii

'miratul'

2021-11-30 13:13:53


'De frica concurentei au bagat strimbe 30 de ani, fratii nostrii din Sibiu, Cluj,TgMures si maiALES Bucurestiul de parca le luam piinea de la gura, unde este \"hai sa dam mina cu mina cei cu inima romina\" ???? Suntem de risul Europei, nu avem pic de mindrie NATIONALA. '

'Willy'

2021-11-27 00:52:56


'No ni ma ce mandrete de aeroport. Un pic cam mic, sper sa il vada pilotii de sus. De cand se cacaie nea Vestea, am crezut ca face ditamai uzina acolo.'

'Radu'

2021-11-26 13:47:30


'Bineinteles ca dumnealui a intrat deja in panica, la gandul clientilor pe care urmeaza sa ii piarda. Interesul marunt vad ca primeaza in continuare in fata interesului majoritatii. Intreaga zona a Brasovului va beneficia de pe urma aeroportului. Iar concurenta va fi benefica pentru clienti, pentru ca teoretic ea il va forta pe domnul Girdea sa imbunatateasca serviciile oferite. De ce oare se preface ca nu intelege?'

'Barbu Gh.'

2021-11-26 07:21:54


'Care „concurență”? Mai e mult pînă departe. '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie