Curs BNR

1 EUR = 4.9469 RON

1 USD = 4.7475 RON

1 GBP = 5.8072 RON

1 XAU = 274.9970 RON

1 AED = 1.2925 RON

1 AUD = 3.2786 RON

1 BGN = 2.5293 RON

1 BRL = 0.9380 RON

1 CAD = 3.6705 RON

1 CHF = 4.7246 RON

1 CNY = 0.6987 RON

1 CZK = 0.2001 RON

1 DKK = 0.6648 RON

1 EGP = 0.2591 RON

1 HUF = 1.2845 RON

1 INR = 0.0610 RON

1 JPY = 3.6704 RON

1 KRW = 0.3693 RON

1 MDL = 0.2510 RON

1 MXN = 0.2363 RON

1 NOK = 0.4843 RON

1 NZD = 2.9739 RON

1 PLN = 1.0597 RON

1 RSD = 0.0421 RON

1 RUB = 0.0738 RON

1 SEK = 0.4711 RON

1 TRY = 0.3045 RON

1 UAH = 0.1608 RON

1 XDR = 6.3252 RON

1 ZAR = 0.2917 RON

Editia 7698 - 18 mai 04:08

Noul Guvern, noile planuri pentru Braşov

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 07 decembrie 2021

Aeroportul Braşov, inclus în reţeaua secundară în planul investiţional al Ministerului Transporturilor: până în 2030, se pot accesa finanţări de 100 milioane de euro

Noul Guvern, noile planuri pentru Braşov

Ministerul Transporturilor a lansat vineri, 3 decembrie, în dezbatere publică un proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020 - 2030. În acest document, judeţul Braşov este inclus cu mai multe investiţii ce vizează infrastructura rutieră, feroviară dar şi aeroportuară ce ar urma să se finalizeze până în anul 2030.
Astfel, în proiectul amintit, Aeroportul Internaţional Braşov este inclus în reţeaua secundară, alături de aeroporturile Arad, Oradea, Satu Mare, Baia Mare, Târgu Mureş, Bacău, Suceava Tulcea, Tuzla. Conform definiţiei ministerului, reţeaua secundară se constituie din aeroporturile regionale şi mici regionale, conform Master Planului General de Transporturi.  
„Aeroporturile reţelei secundare au obligaţia dezvoltării de terminale de pasageri pentru trafic naţional şi internaţional şi pot dezvolta terminale cargo dacă analizele socio-economice susţin viabilitatea economică a acestora. Aeroporturile reţelei secundare trebuie să aibă asigurată o legătură intermodală”, se arată în document. Pe de altă parte, în planul de investiţii supus dezbaterii publice nu este inclus niciun centru intermodal în judeţul Braşov.
În schimb, în acelaşi document se menţionează că pentru aeroporturile din reţeaua secundară se pot face investiţii în limita a 100 milioane euro. În cazul aeroporturilor din reţeaua secundară, inclusiv Braşovului, investiţiile se pot face pentru proiecte de dezvoltare, siguranţă, securitate aeroportuară şi neutralitate climatică.

Trei autostrăzi, cu o valoare de 5,532 miliarde de euro
În ceea ce priveşte investiţiile în infrastructura rutieră, pe listă fiind cele trei autostrăzi despre care se vorbeşte de mai mulţi ani, respectiv Braşov – Bacău, Braşov – Sibiu şi Braşov – Comarnic, artere care, cu excepţia tronsonului Râşnov – Cristian (cu o lungime de 6,3 km şi care este operaţional), nu a trecut de faza de proiect. Pentru realizarea celor trei artere, ca sursă de finanţare este propus Programul operaţional Transporturi 2021 – 2027, iar valoarea estimată a celor trei investiţii este de 5,532 miliarde euro. Astfel, valoarea autostrăzii Sibiu – Braşov este estimată la 1,479 miliarde euro, iar autostrada Ploieşti - Comarnic – Braşov la 1,571 miliarde euro.
În ceea ce priveşte autostrada Braşov – Bacău, valoarea acesteia este estimată la 2,482 miliarde de euro, însă, în acest proiect este inclus şi un bypass Braşov Nord (care să lege cele trei autostrăzi care vor trece pe lângă Braşov).

Feldioara ar putea avea o ocolitoare
Tot în ceea ce priveşte transportul rutier, în plan este inclusă şi varianta ocolitoare a comunei Feldioara. Conform documentului, artera ar urma să aibă o lungime de 2,5 km, câte două benzi pe sens, iar valoarea investiţiei este estimată la 9,9 milioane euro.
Pe de altă parte, pe listele de rezervă pentru programul de investiţii este şi un drum expres nou, pe traseul Mioveni - Câmpulung - Braşov – Autostrada 3, investiţii despre care se discută, la fel, de mulţi ani. Şoseaua, cu o lungime de 114,8 km ar urma să aibă câte două benzi de circulaţie pe sens, iar valoarea investiţiei este estimată la 1,182 miliarde euro, fără TVA.

Calea ferată Braşov – Predeal, din nou pe lista de investiţii
Un alt proiect despre care se discută de mulţi ani este modernizarea sectorului de cale ferată Braşov – Predeal, astfel încât să fie crescută viteza de circulaţie a trenurilor, însă, până acum, investiţia nu a trecut de faza analizei unor posibile soluţii tehnice. Proiectul se regăseşte şi în planul de investiţii al Ministerului Transporturilor ce a fost supus dezbaterii publice. Pentru modernizarea acestei căi ferate este propusă ca sursă de finanţare Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF) vizează finalizarea reţelei TEN-T. Valoarea lucrărilor de modernizare totală a acestui tronson de cale ferată, cu o lungime de 27 km, este estimată la 1,400 miliarde euro.
Din aceeaşi axă europeană este finanţată şi modernizarea sectorului de cale ferată Braşov – Sighişoara, proiect aflat acum în implementare. Pentru faza a doua a de implementare a acestui proiect (ce se va încheia până în anul 2030) este de estimată la 450 milioane de euro.

Trenul metropolitan Braşov, pe locul al IV-lea în lista de priorităţi   
Nu în ultimul rând, în planul de investiţii aflat în dezbatere publică se regăseşte şi trenul metropolitan Braşov, însă proiectul este pe locul al IV-lea în lista de priorităţi. Înaintea trenului metropolitan Braşov se regăsesc proiectele similare de la Bucureşti – Buftea, Cluj – Napoca şi Iaşi.
 




 

+9 -6

Comentarii

'DOREL'

2021-12-24 19:51:41


'SEPARATII LA PUTERE (PSD,, -,,PNL)O DADEAU PE GUVERNAREA TRECUTA,ACUM PE CINE O MAI DAU? CA NU DA BANII?? PE Coliban? desigur?PANA OR SA FACA COADA LA \"CINA\"(dna),cum A GASIT VESTEA DOAR SECTORUL ACELA DE AUTOSTRADA??i la pasat unchiul-Ministru? undeiRESTUL?TREBUIA SA DEA DRUMUL PANA AN PREDEAL?IAR LA AEROPORT CE AI OPRESTE SA DEA DRUMUL LA CARGO?,IAR CU INTERMODALUL FELDIOARA SA LE FIE RUSINE ,SA MAI RATAT O DATA DEPUNEREA ACTELOR CU O ZII,ACUM CE IA MAI IMPEDICAT, SAL DEPUNA PRIN PNNR.-CAT DESPRE COMISARUL ADORMIT DE LA TRANSPORTURII,CARE NU FACE NIMIC PENTRU TARA MAI MARE RUSINEA.iai10 oameni capabili sa faca proiectele cum vrea bruxelu,si le implementezi,doamna Valean Alina?'

'STAT TAMPIT'

2021-12-07 22:34:23


'Se vor lua 100 de mil prin PNRR ? Deci,pe langa aia se mai fura inca vreo 200,de o sa-si mai faca Vestea o vila si pe Marte.Vorba lui Dragos Patraru: \"voi va dati seama,fratilor,ce sange pe pereti va sari pentru banii astia ? Ca piranha,nimic altceva\".'

'Alin'

2021-12-07 16:45:59


'Au planuri pe naiba sa ii ia. '

'Observator '

2021-12-07 12:03:49


'Analizand lista aeroporturilor secundare putem observa ca acestea sint de fapt pe locul trei ca importanta : pe primul loc este desigur Bucuresti-Otopeni,urmeaza apoi logic : Cluj,Timisoara,Iasi,Sibiu si Craiova pentru ca nu se regasesc in lista de mai sus,dupa care intr-o categorie a IIIa oarecum se afla aeroporturile mentionate mai sus ; bine ar fi ca din aceasta suma sa se poata accesa bani pentru construirea unui terminal cargo la aeroport; cat priveste autostrazile,se pare ca in stadiul cel mai avansat ar fi Fagaras-Sibiu ,iar celelalte din pacate in diverse stadii incipiente; urmeaza ca si proiect concret calea ferata Brasov-Sighisoara care probabil va fi finalizata inaintea celor trei autostrazi amintite ;'

'jean'

2021-12-07 11:17:59


'Aeroportul militar ghimbav-brasov!'

'Kemény'

2021-12-07 08:22:14


'Praf in ochi! Pentru Brasov nu este prevazuta nici o mare investitie de acum incolo. O sa vedeti. Asta nu este decat propaganda mafiot-pesedist-penelista. Deja nu se mai vorbeste de vreun spital nou in Brasov, ordinarii de la buuresti sperand ca brasovenii vor uita de acest proiect si vom muri cu zile in continuare. In rest acelasi discurs platit de 30 de ani ca vor face autostrada, cale ferata. Numai minciuni!'

'cristian'

2021-12-07 05:43:00


'Nu va faceti SPERANTE au mai fost Planuri de Investiţii pentru dezvoltarea infrastructurii de transport si au ramas in stadiul de PLANURI,si cei din programul STATUL LA STAT trebuie macar sa produca cate ceva.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

  • Se „electrifică” sau nu taxiul la Braşov?

    Se „electrifică” sau nu taxiul la Braşov?

    Noul regulament taxi, inclus pentru a 5-a oară pe ordinea de zi a Consiliului Local Braşov

    2022-05-17 citeste mai mult
  • Noile simptome

    Noile simptome

    Medicul Adrian Streinu-Cercel (foto) susţine că durerile în gât şi faringitele ar fi semnele infecţiei cu varianta Omicron a SARS-CoV-2:  „La nivelul studenţilor care s-au[...]

    2021-12-07 citeste mai mult
  • Declaraţie de avere pentru toţi românii

    În negocierile de la Palatul Parlamentului, PSD a venit cu ideea unor declaraţii de avere care să fie completate de toţi românii. Soluţia a fost agreată, de principiu, de PNL, dar ambele[...]

    2021-12-07 citeste mai mult
  • De la 16 ani

    Preşedintele PNL, Florin Cîţu, a vorbit despre scenariul de modificare a Constituţiei, luni, în contextul şedinţei solemne dedicate aniversării a 30 de ani de la adoptarea Legii fundamentale,[...]

    2021-12-07 citeste mai mult
  • Încă un partid

    Fostul lider al USR, Dacian Cioloş urmează să îşi anunţe în perioada următoare demisia din partid, au precizat surse din interiorul formaţiunii pentru News.ro. Alături de acesta vor[...]

    2022-05-17 citeste mai mult
banner promotionalbanner promotionalbanner promotional