Curs BNR
1 EUR = 4.9752 RON
1 USD = 4.5471 RON
1 GBP = 5.9437 RON
1 XAU = 385.5996 RON
1 AED = 1.2380 RON
1 AUD = 3.0630 RON
1 BGN = 2.5438 RON
1 BRL = 0.8144 RON
1 CAD = 3.3028 RON
1 CHF = 5.3043 RON
1 CNY = 0.6434 RON
1 CZK = 0.1966 RON
1 DKK = 0.6668 RON
1 EGP = 0.0936 RON
1 HUF = 1.2412 RON
1 INR = 0.0541 RON
1 JPY = 3.0531 RON
1 KRW = 0.3366 RON
1 MDL = 0.2574 RON
1 MXN = 0.2340 RON
1 NOK = 0.4240 RON
1 NZD = 2.7699 RON
1 PLN = 1.1591 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0474 RON
1 SEK = 0.4378 RON
1 TRY = 0.1326 RON
1 UAH = 0.1104 RON
1 XDR = 6.0872 RON
1 ZAR = 0.2605 RON
Publicat la 19 aprilie 2024
Operatorul de transport pregăteşte terenul pentru reţeaua de încărcare a autobuzelor electrice
Începute în luna noiembrie a anului trecut, lucrările la garajul RATBV de pe strada Hărmanului avansează într-un ritm bun. Constructorul a finalizat deja structura de rezistenţă din beton, iar în această perioadă se lucrează la acoperiş. De altfel în vara acestui an este programată finalizare lucrărilor de construcţie, astfel încât autobuzele să fie aduse în noul garaj. Apoi, până la finalul anului urmează a se finaliza şi celelalte lucrări, care implică inclusiv instalarea şi punerea în funcţiune staţiilor de încărcare a autobuzelor electrice.
672.410 lei pentru punctul de transformare
De altfel, RATBV a început deja pregătirile pentru realizarea reţelei electrice necesare încărcării mijloacelor de transport în comun şi a semnat un contract în valoare de 672.410 lei (inclusiv TVA) cu firma clujeană Energobit. Conform contractului, firma amintită va trebui să proiecteze şi să construiască un punct de transformare lângă cel de conexiune la reţeaua de 20 KV, care să permită alimentarea celor trei prevăzute pentru infrastructura de alimentare a autobuzelor, dar a sediului administrativ şi a atelierelor.
Noul garaj RATBV de pe strada Hărmanului nr. 49 (lângă sediul administrativ al operatorului) va avea o capacitate de 157 de autobuze şi va fi prevăzut cu tot atâtea staţii de încărcare lentă a vehiculelor.
De la 76 milioane lei la 160 milioane lei
Lucrările sunt realizate de Asocierea dintre Eren Cons SRL, lider de asociere, şi IMSAT Cuadripol SA, asociat, cu terţii susţinători BOG ART SRL, Logosol SRL şi Cuadripol SA, termenul de realizare este de 12 luni. Investiţia totală se ridică la peste 160 de milioane de lei cu TVA. Pentru acest proiect, Primăria Braşov a obţinut bani europeni nerambursabili prin Programul Operaţional Regional, iar contractul de finanţare a fost în 13 mai 2020, de fostul primar al Braşovului, George Scripcaru. La momentul respectiv, valoare totală a proiectului era estimată la 76.440.247 lei, din care 71.317.374 de lei era suma nerambursabilă de la Uniunea Europeană. Între timp, până la începerea lucrărilor, valoarea totală a investiţiei s-a dublat, argumentul actualei conduceri a Primăriei Braşov fiind că în Studiul de fezabilitate în baza căruia a fost semnat contractul de finanţare nu erau menţionate toate costurile, iar unele soluţii tehnice erau necorespunzătoare (era prevăzută o structură metalică, aceasta fiind considerată necorespunzătoare pentru o construcţie în care urmează să funcţioneze staţii de încărcare a autobuzelor electrice).
nu este nici un comentariu
Autorizaţia de construire nr. 63 din 26.02.2024. Se autorizează executarea lucrărilor de construire pentru „Finalizarea lucrării începute în baza A.C nr. 202/07.02.2017 şi A.C.[...]
2024-04-19 citeste mai multAdministrația actuală a Brașovului, campioană la atragerea de fonduri europene nerambursabile: Coliban a obținut 1.4 miliarde lei în 3 ani și jumătate, iar Scripcaru a obținut 577 milioane lei în 6 ani. Educația preșcolară - o adevărată prioritate pentru administrația Coliban.
2024-04-19 citeste mai multLucrările costă 9,4 milioane lei şi vor fi realizate de firma care a modernizat „Drumul de sub munte”
2024-04-19 citeste mai multAlegătorii din Braşov vor avea la dispoziţie la alegerile programate în acest an 188 de secţii de votare, iar în fiecare dintre ele vor exista câte cinci cabine de vot. Pentru pregătirea[...]
2024-04-19 citeste mai multPe niciun sector din judeţul Braşov nu s-a atins pragul de 30% din lucrări
2024-04-19 citeste mai mult
Adaugă un comentariu