Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 15:45

Noul garaj al RATBV mai are de aşteptat. Benzile pentru autobuze şi „infrastructura velo”, întoarse în etapa de dezbatere

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 24 august 2021

Noul garaj al RATBV mai are de aşteptat. Benzile pentru autobuze şi „infrastructura velo”, întoarse în etapa de dezbatere

După ce anul trecut, în luna mai, a fost semnat contractul de finanţare europeană pentru construirea unui garaj nou la RATBV, proiectul nu a mai avansat. De altfel, întrebat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, de stadiul acestui proiect, primarul Braşovului, Allen Coliban, a declarat că „există nişte întârzieri, notificate către finanţator” şi a precizat că, referitor la acest contract, va transmite mai multe detalii în scris. „Acest proiect va fi dus la pun sfârşit, în termenii agreaţi”, a mai spus Coliban.
Conform proiectului, noul garaj ar trebui construit pe strada Hărmanului din Braşov (unde este şi sediul central al RATBV), în locul actualelor ateliere unde în care se repară mijloacele de transport în comun.
Finanţarea va fi asigurată din bani europeni prin Programul Operaţional Regional 2014 – 20220.  Practic, din valoarea eligibilă a proiectului, respectiv 72.772.830 lei, suma de 71.317.373 lei, adică  98%, este asistenţa nerambursabilă. Cererea de finanţare a fost aprobată „pe ultima sută de metri”, după ce, iniţial, proiectul a fost inclus pe lista de rezervă.  
Noul garaj ar urma să aibă o suprafaţă construită totală la sol de 11.740 mp, iar în interiorul lui vor fi amenajate ateliere pentru repararea vehiculelor, dar şi o staţie de carburanţi. În jurul garajului se va amenaja un spaţiu verde pe o suprafaţă de 10.016 pe care va fi plantată o perdea verde. Proiectul mai prevede şi amenajarea unei platforme de parcare de 25.000 mp.

Bani asiguraţi, implementarea în stand-by  
Acesta nu este singurul proiect european din domeniul mobilităţii care este implementat cu greutate de Primăria Braşov. De altfel, în cazul unora dintre ele, municipalitatea braşoveană se „întoarce” la etapa dezbaterilor, cum este cazul celor referitoare la rutele pentru biciclişti sau la amenajarea unor benzi speciale pentru mijloacele de transport în comun.
Astfel, la finalul anului 2019, Primăria Braşov a semnat un contract de finanţare prin Programul operaţional Regional 2014 – 2020, pentru proiectul „Amenajare benzi dedicate transportului public în Municipiul Braşov şi trotuare adiacente”, cu o valoare eligibilă de 16.635.940,40 lei (inclusiv TVA), din care 98% reprezintă finanţarea nerambursabilă.
Conform proiectului, odată cu implementarea acestui proiect toate autobuzele care vor circula pe Calea Bucureşti, Toamnei, Iuliu Maniu, Nicolae Iorga, Lungă, Calea Făgăraşului şi retur, precum şi pe Victoriei, vor avea la dispoziţie o bandă dedicată transportului în comun.  
Legat de acest proiect, primarul Allen Coliban a declarat ieri că „propunerea pe care o reafirm este să avem o dezbatere publică săptămânile viitoare, pornind de la forma propusă spre implementare”.
În ceea ce priveşte infrastructura pentru biciclişti, în luna martie a anului 2020, Primăria Braşov a semnat două contracte cu finanţare europeană pentru amenajarea a două trasee pentru biciclişti. Primul proiect, cu o valoare totală eligibilă de 7,12 milioane de lei (din care 98%, respectiv 6,05 milioane lei, este suma nerambursabilă) vizează amenajarea traseului Terminal Poienelor – Gară – Camera de Comerţ şi Industrie. Cel de-al proiect are o valoare totală de eligibilă de 3,82 milioane lei (2,88 milioane lei este asistenţa nerambursabilă, reprezentând 98% din valoarea eligibilă) vizează amenajarea unor piste pentru biciclişti pe traseul La Iepure (cartierul Valea Cetăţii) – Carpaţilor – Terminal Poienelor.

La ce se lucrează
În acest moment, potrivit primarului Braşovului, este în lucru un master plan privind „infrastructura velo”, acesta urmând a fi supus dezbaterii publice spre finalul anului. „Vrem să avem întregul oraş conectat prin infrastructură ciclabilă sigură, fie că vorbim de piste dedicate, fie că vorbim de trasee în zonele rezidenţiale”.
De asemenea, primarul a afirmat că în această perioadă se lucrează şi la documentaţiile pentru proiectul trenului metropolitan şi a altor soluţii de mobilitate.

+2 -8

Comentarii

'mihai'

2021-08-24 06:32:28


'Placutele de frana ale lui Coliban nu sunt uzate deloc...'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie