Curs BNR

1 EUR = 4.9771 RON

1 USD = 4.6535 RON

1 GBP = 5.8883 RON

1 XAU = 353.6146 RON

1 AED = 1.2670 RON

1 AUD = 3.0942 RON

1 BGN = 2.5447 RON

1 BRL = 0.8532 RON

1 CAD = 3.3984 RON

1 CHF = 5.2157 RON

1 CNY = 0.6409 RON

1 CZK = 0.1996 RON

1 DKK = 0.6674 RON

1 EGP = 0.0975 RON

1 HUF = 1.2521 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9294 RON

1 KRW = 0.3348 RON

1 MDL = 0.2596 RON

1 MXN = 0.2541 RON

1 NOK = 0.4414 RON

1 NZD = 2.8500 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0524 RON

1 SEK = 0.4427 RON

1 TRY = 0.1421 RON

1 UAH = 0.1150 RON

1 XDR = 6.1254 RON

1 ZAR = 0.2598 RON

Editia 8206 - 21 iun 08:03

Noul drum de Poiană va costa peste 140 de milioane de lei

Autor:

Publicat la 03 mai 2023

44.000 de metri pătraţi de fond forestier vor fi afectaţi de lucrări

Noul drum de Poiană va costa peste 140 de milioane de lei

Primăria Braşov continuă demersurile în vederea amenajării unei noi căi de legătură spre Poiana Braşov. Este vorba de şoseaua proiectată din Bartolomeu (zona Carierei-Cărămidăriei), care ar urma să se intersecteze cu Drumul Poienii în vecinătatea străzii Stejerişului.
În noiembrie anul trecut, studiul de fezabilitate aferent proiectului ajunsese la faza evaluării impactului asupra mediului, iar Agenţia pentru Protecţia Mediului Braşov a analizat documentaţia şi a emis un îndrumar al condiţiilor ce trebuie respectate pentru definitivarea evaluării impactului asupra mediului. Acum, a fost întocmit raportul de impact asupra mediului. Potrivit acestui document, valoarea totală a investiţiei se cifrează la 140.677.130,40 lei cu TVA, iar valoarea măsurilor de mediu aferente este estimată la 1.407.839,26 lei. Măsurile de mediu incluse în proiectsunt: dispozitive de scurgere a apelor; bazine decantoare – separatoare de ulei; bazine de retenţie/dispersie, precum şi lucrări de taluzare.
Traseul drumului se desprinde din strada Carierei, parcurge strada Cărămidăriei pânăla intersecţia cu strada Amurgului, după care urmăreşte spre dreapta drumul pietruit deaccesla cariera de piatră până la prima serpentină sau până la liziera pădurii (bariera mobilă). Traseul parcurge pădurea până în apropierea intersecţiei cu strada Stejăriş. Lungimea şoselei proiectate este de 2.786 m, iar suprafată ocupată de ampriza şi zona de siguranţă a drumului este de 56.987 mp, din care în fond forestier 43.944 mp. Drumul este proiectat cu două benzi (câte una pe sens, fiecare cu lăţimea de 3,5 m).
Ținând cont că noul drum va trece prin pădure, Garda Forestieră a precizat că legislaţia în vigoare permite scoaterea din fondul forestier a suprafeţei necesară pentru realizarea obiectivului. Astfel, Primăria va trebui să deruleze şi o procedură de scoatere din fondul forestier a suprafeţei pe care se va construi, iar în vederea emiterii autorizaţiei de construire să obţină şi avizul Gărzii Forestiere. (BizBraşov.ro)

Comentarii

'Huidan Valeriu '

2023-05-03 18:25:32


'Bună ziua,\nCâteva precizări necesare.\n1. Drumul s-ar descarca tot în actualul drum de Poiana, la cca. km3 de la Casa armatei.\n2. În prezent, pentru turiștii care vin din Sud(Bucuresti) - din Centru sau Est, exista legătură prin Râșnov-ocolitoare, cu descărcare direct in Poiana\n3. Poate vreun finanțist explica cum s-a ajuns la fabulosul preț de aproape 30 milioane euro pentru o jumătate(nici macar) de autostrada,\npe o lungime de 2,8km!!!???\nȘi, la urma urmei, ce zice un studiu de fezabilitate care se uita și la motivația acestei legături (era sa zic făcături...)?\nQui prodest????\nUn locuitor nedumerit al Brașovului. \n'

'VAX POPULI'

2023-05-03 13:05:07


'Taiati,flacai ! Taiati ! Taia-v-ar D-zeu firul vietii cat mai repede !'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie