Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 17:24

Noua taxă auto a ajuns la forma finală

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 19 februarie 2013

Valori diferite în funcție de tipul carburantului folosit, benzină sau motorină Foto: 300.000 DE PROPRIETARI DE MAȘINI AU CÂȘTIGAT ÎN INSTANȚĂ RESTITUIREA TAXEI DE POLUARE

Noua taxă auto a ajuns la forma finală Valori diferite în funcție de tipul carburantului folosit, benzină sau motorină Foto: 300.000 DE PROPRIETARI DE MAȘINI AU CÂȘTIGAT ÎN INSTANȚĂ RESTITUIREA TAXEI DE POLUARE. Doar în luna ianuarie, la Administrația Fondului pentru Mediu au ajuns solicitări pentru restituirea taxei auto în baza deciziilor instanțelor în cuantum de 19 milioane de lei, din care 14 milioane au fost achitate. Ministerul Mediului a elaborat forma finală a proiectului de lege al noului timbru de mediu, care va fi trimis Parlamentului. Fața de forma de acum o lună, apar modificări substanțiale. Forma finală a noului timbru de mediu instituie valori diferite în funcție de tipul carburantului folosit, benzină sau motorină, pentru mașinile cu normă de poluare euro IV și euro III, potrivit legii trimise în Parlament. Mașinile diesel din această grupă de poluare vor fi taxate mai mult decât cele pe benzină, potrivit proiectului legii. Mai mult, forma finală a legii stabilește, prin majorarea coeficienților, un nivel al timbrului de mediu mai mare decât cel în proiectul inițial al Ministerului Mediului, pentru mașinile mai poluante-de la euro IV în jos. Valorile comunicate atunci pentru mașinile cu standardul euro V nu se schimbă, deci mașinile noi nu vor fi taxate în plus față de varianta din proiectul Ministerului Mediului. Exemplu de calcul Anterior proiectului de lege, timbrul de mediu calculat pe baza propunerii Ministerului Mediului nu diferenția valorile în funcție de tipul de combustibil. Acum, dieselul este mai taxat. Spre exemplu, pentru un VW Golf (cea mai vândută mașină second-hand din România) de 1,6 litri pe benzină, euro IV, din anul 2005, (emisii de 163 g CO2/km) timbrul de mediu, în ultima sa formă, este este de circa 660 de euro. Pentru un Golf din același an, diesel, cu motor de 1,7 litri (140 g C02-km ) este de 607 euro. În forma inițială avansată de Ministerul Mediului, taxa era de doar 347 de euro. În forma de acum a legii, taxa care ar trebui plătită se ridică la 428 de euro.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie