banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9774 RON

1 USD = 4.3833 RON

1 GBP = 5.8304 RON

1 XAU = 464.4611 RON

1 AED = 1.1933 RON

1 AUD = 2.7957 RON

1 BGN = 2.5449 RON

1 BRL = 0.7714 RON

1 CAD = 3.1559 RON

1 CHF = 5.2813 RON

1 CNY = 0.6015 RON

1 CZK = 0.1993 RON

1 DKK = 0.6668 RON

1 EGP = 0.0860 RON

1 HUF = 1.2223 RON

1 INR = 0.0513 RON

1 JPY = 3.0556 RON

1 KRW = 0.3047 RON

1 MDL = 0.2538 RON

1 MXN = 0.2227 RON

1 NOK = 0.4191 RON

1 NZD = 2.6097 RON

1 PLN = 1.1646 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0530 RON

1 SEK = 0.4526 RON

1 TRY = 0.1141 RON

1 UAH = 0.1048 RON

1 XDR = 5.9383 RON

1 ZAR = 0.2318 RON

Editia 8761 - 06 oct 20:35

Notarii brașoveni nu s-au speriat de noua birocrație

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 18 ianuarie 2007

Codul fiscal a bulversat în primă fază notariatele din municipiul Brașov. Acest lucru s-a datorat în principal faptului că normele de aplicare ale Codului fiscal au fost publicate abia pe 29 decembrie, într-un moment în care notariatele luaseră „pauza” de Sărbători, în timp ce Legea fiscală a trebuit să fie aplicată chiar din prima zi a anului

Codul fiscal a bulversat în primă fază notariatele din municipiul Brașov. Acest lucru s-a datorat în principal faptului că normele de aplicare ale Codului fiscal au fost publicate abia pe 29 decembrie, într-un moment în care notariatele luaseră „pauza” de Sărbători, în timp ce Legea fiscală a trebuit să fie aplicată chiar din prima zi a anului. Unii dintre notari spun că trebuie să angajeze o persoană sau două pentru a face față noilor proceduri, care presupun operații de calcul, de evidență și de raportări la secțiile financiare. Ion Marin (foto medalion), vicepreședintele brașovean al Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România, spune că este imposibil ca notarii să se plângă de prevederile noului Cod fiscal din moment ce acestea sunt mult simplificate față de cel aplicat anul trecut. El este susținut și de președintele UNPR, Dumitru Viorel Mănescu, acesta precizând că „oamenii sunt poate mai reticenți la schimbări, însă normele au fost postate pe site-ul Finanțelor înainte de publicare, în varianta finală, încă de la 1 decembrie”. Acesta a adăugat că nu au existat sincope în activitatea notariatelor, ci doar mici nelămuriri din cauza unor exprimări confuze. „Se va da un ordin comun al Ministerului de Finanțe și al Ministerului Justiției care va detalia fiecare aspect juridic, știu că există nelămuriri în ceea ce privește actele de partaj”, Detalii tehnice Ion Marin ne-a declarat că deocamdată au mai rămas câteva detalii tehnice de stabilit. De exemplu, pe ce chitanțiere se vor face încasările în ceea ce privește impozitele pe tranzacțiile imobiliare. „Noi am început deja să încasăm impozitele pe tranzacțiile imobiliare, dar le încasăm pe chitanțierele de anul trecut”, a spus Marin. Noi modalități de calcul a impozitului imobiliar Codul Fiscal schimbă procedura de calcul a taxelor și impozitelor în cazul tranzacțiilor imobiliare. A fost eliminată taxa notarială de timbru, dar în schimb a fost introdus un impozit pentru toate tranzacțiile imobiliare. Acesta este diferențiat în funcție de valoarea bunului imobiliar care se tranzacționează (până sau peste 200.000 RON, circa 57.000 de euro) și de termenul la care a fost dobândită proprietatea care se vinde (până sau peste trei ani). Pentru clădirile și terenurile dobândite înainte de trei ani se plătește un impozit de 2% din valoarea declarată a tranzacției, dacă aceasta este până la 200.000 RON, inclusiv. Peste această valoare se plătește un impozit de 4.000 RON plus 1% din suma ce depășește 200.000 RON. În schimb, dacă proprietatea este deținută de mai puțin de trei ani, impozitele sunt mai mari. Aceste vânzări sunt impozitate cu 3% pentru sume care nu depășesc 200.000 RON și cu 6.000 RON plus 2% calculate la valoarea ce depășește 200.000 RON. Impozit încasat de notarii publici Notarii trebuie să calculeze, să încaseze și să vireze aceste taxe care sunt ale statului. „Impozitul se va calcula și încasa de către notarul public, anterior autentificării actului sau semnării încheierii de finalizare a procedurii succesorale. Impozitul poate fi plătit fie în numerar la sediul biroului notarului public, fie prin virament bancar într-un cont al biroului notarial”, se arată în Normele de Aplicare ale Codului. În plus, notarii trebuie să meargă la secțiile financiare să depună semestrial declarația informativă privind impozitul pe veniturile din transferuri imobiliare.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie