banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9774 RON

1 USD = 4.3833 RON

1 GBP = 5.8304 RON

1 XAU = 464.4611 RON

1 AED = 1.1933 RON

1 AUD = 2.7957 RON

1 BGN = 2.5449 RON

1 BRL = 0.7714 RON

1 CAD = 3.1559 RON

1 CHF = 5.2813 RON

1 CNY = 0.6015 RON

1 CZK = 0.1993 RON

1 DKK = 0.6668 RON

1 EGP = 0.0860 RON

1 HUF = 1.2223 RON

1 INR = 0.0513 RON

1 JPY = 3.0556 RON

1 KRW = 0.3047 RON

1 MDL = 0.2538 RON

1 MXN = 0.2227 RON

1 NOK = 0.4191 RON

1 NZD = 2.6097 RON

1 PLN = 1.1646 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0530 RON

1 SEK = 0.4526 RON

1 TRY = 0.1141 RON

1 UAH = 0.1048 RON

1 XDR = 5.9383 RON

1 ZAR = 0.2318 RON

Editia 8789 - 13 noi 04:26

Noile salarii după noul Cod Fiscal

Autor:

Publicat la 08 sepembrie 2016

Proiectul de modificare a Codului fiscal mută contribuţiile de asigurări sociale (CAS) şi de sănătate (CASS) în sarcina angajatului care va datora 21,7%, respectiv 8,9%. În prezent, cele două sunt împărţite la angajat 10,5% - CAS şi 5,5% -CASS şi la angajator 15,8% - CAS şi 5,2% - CASS. Per total, rata ambelor contribuţii pentru un salariu scade de la 26,3% - CAS la 21,7% şi de la 10,7% - CASS la 8,9%. Concomitent cu acest transfer, Finanţele impun majorarea salariului brut cu ameninţarea amenzii şi a dosarului penal dacă sumele reţinute nu sunt vărsate la buget, arată Profit.ro.
Practic, intenţia Finanţelor este de transforma, odată cu contribuţiile, salariul complet (cel care include şi contribuţiile care îi revin acum angajatorului) în salariu brut. De exemplu, la salariul minim brut actual de 1.250 lei, netul este 925 lei, iar salariul complet (care cuprinde CAS, CASS etc datorate de angajator) este de 1.538 lei. Povara fiscală se împarte acum, între angajat (325 lei) şi angajator (288 lei).
Prin prevederea care impune majorarea salariului brut, costul însemnând salariul complet nu se modifică, ci devine brut, astfel încât şi salariul net îşi păstrează valoarea.
Consultantul fiscal Cornel Grama dă două exemple de calcul al majorării contribuţiilor individuale şi a obligaţiei de a majora salariul brut.

Primul exemplu se referă la salariul minim:
În prezent, la salariul minim de 1250 lei, angajatul are un salariu net de 925 lei.
Contribuţiile totale (angajator + angajat ) sunt de (325 + 285)  adică 610 lei.
Cheltuaiala înregistrată de firmă în evidenţa contabilă cu salariile este de 1.535 lei.
După aplicarea OUG pentru ca angajatul să rămână cu acelaşi salariu în mână (adică 925 lei ) guvernul impune ca fiecare angajator să mărească artificial salariul brut al angajatului :
Astfel, la acelaşi salariu net de 925 lei – salariul brut va fi de 1504 lei.
Contribuţiile totale ( angajator + angajat ) sunt de ( 32 + 579 )   adică  610 lei.
Cheltuaiala înregistrată de firmă în evidenţa contabilă cu salariile este de 1536 lei.

În exemplul al doilea, salariul net este de 2.000 lei:
În prezent, angajatul are un salariu brut de 2.841 lei.
Contribuţiile totale (angajator + angajat ) sunt de (841 +647)  adică 1.488  lei .
Cheltuaiala înregistrată de firmă în evidenţa contabilă cu salariile este de 3488 lei.
După aplicarea OUG pentru că angajatul să rămână cu acelaşi salariu în mână (adică 2.000  lei) guvernul impune că fiecare angajator să mărească artificial salariul brut al angajatului:
Astfel la acelaşi salariu net de 2000 lei – salariul brut va fi de 3.430 lei
Contribuţiile totale (angajator + angajat) sunt de (71 + 1.430)   adică  1.501  lei
Cheltuaiala înregistrată de firmă în evidenţa contabilă cu salariile este de 3.501 lei.
 

+0 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie