Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 15:44

Noi propuneri pentru amenajarea pasajului de la Micşunica

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 08 mai 2015

Noi propuneri pentru amenajarea pasajului de la Micşunica
Primăria Braşov a organizat o dezbatere publică pe tema construcţiei podului hobanat din zona Micşunica, la care au participat în jur de 30 de braşoveni care locuiesc în zona Aleii Minerva. Consilierul local Răzvan Popa a susţinut că mulţi dintre braşovenii care locuiesc acolo nu sunt de acord cu realizarea pasajului peste calea ferată, unul dintre argumentele lor fiind că preţurile apartamentelor vor scădea cu aproape 50%. Acesta a mai spus că în timpul discuţiilor s-au propus două soluţii pentru realizarea investiţiei, care este necesară pentru a se asigura un acces corespunzător către cele două cimitire de peste liniile de cale ferată. „Concluzia generală a fost aceea că oamenii nu doresc să se realizeze podul peste calea ferată, cu atât mai mult cu cât această investiţie nu rezolvă problema accesului în zona celor două cimitire. Au fost propuse însă alte două soluţii. Prima ar fi ca după trecerea pe sub calea ferată a arterei de la o distanţă de aproximativ un kilometru de cartierul Dârste, a drumului care se construieşte acum din bani europeni, ocolitoarea de shopping, să se amenajeze un drum paralel cu linia ferată, care asigure accesul la cele două cimitire. În felul acesta se poate dezvolta şi zona, se face legătura cu centura ocolitoare a oraşului şi se poate înfiinţa şi o linie de autobuz Altă soluţie ar fi ca pasajul suspendat să fie construit la o distanţa mai mare de zona de blocuri decât cea stabilită acum”, a explicat Răzvan Popa.  Atât în cazul podului hobanat, cât şi al amenajării unui pasaj subteran, proiecte care au fost luate în calcul până acum, costurile ar fi destul de piperate. „Potrivit datelor prezentate de reprezentanţii Primăriei, pentru realizarea unui pasaj subteran pietonal, cu o lungime de aproximativ 100 de metri, ar fio nevoie de aproximativ 18 milioane de euro, bani ce ar putea fi asiguraţi integral de la bugetul local. De asemenea, potrivit specialiştilor municipalităţii braşovene, pasajul suspendat peste calea ferată, ce ar urma să fie construit în zona Aleii Minerva, ar costa în jur de 25 de milioane de euro, însă proiectul ar putea beneficia de finanţare europeană”, a precizat consilierul local. 
 
 
+0 -4

Comentarii

sorin

2015-05-10 11:03:49


Este bine ca se fac dezbateri publice (cu vecinii zonei , banuiesc ) dar mentalitatile majoritatii acestora sunt unele invechite , nu vad decat interesele personale si ma refer strict la asa -zisele locuri de parcare individuale pe care s-au batut la licitatie , in loc sa se caute solutii pt. crearea de noi locuri de parcare printr-o sistematizare a traficului rutier pe strazile inguste , care pot deveni de sens unic , astfel se poate parca in linie si pe stanga si pe dreapta , la fel cum este si in tarile civilizate din care pretindem ca facem parte ! Strazile apartin domeniului public , toata lumea are dreptul sa circule pe ele , fapt pt. care se plateste un impozit , sau taxa de drum , asadar impozitul anual pe locul de parcare mi se pare ILEGAL , un atentat la buzunarul brasovenilor !

@Nicolai Barbulescu

2015-05-09 20:30:32


Pai tocmai d-aia prietene dorim sa nu se facă sau sa se facă sub alta forma,pentru ca in zona deja e o problema cu zgomotul, datorita apropierii de linia ferata, așa ca nu ne mai trebuie acest pod inutil, făcut sub pretextul facilitarii accesului enoriasilor catre cimitire, dar de fapt miza o reprezinta terenurile de după calea ferata.In plus se mai realizează o sosea in zona, pe traseul fostei cai ferate de la Roman.

Nicolai Barbulescu

2015-05-08 06:11:45


Interesant este ca cei care locuiesc acolo se vaita ca pretul locuintelor va scadea odata cu constructia podului dar uita traficul CFR din zona care este mai zgomotos decit traficul auto.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie