Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 17:35

Nici a doua oară nu a fost cu noroc

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 13 decembrie 2019

Consiliul Judeţean nu a găsit o firmă care să construiască „podul NATO” de la Voila

Nici a doua oară nu a fost cu noroc

Consiliul Judeţean Braşov a anulat cea de-a doua licitaţie pentru construire podului de peste râul Olt de la Voila. Ca şi în cazul precedentei proceduri, motivul a fost acelaşi: nu s-a înscris nici o firmă.
Procedura a fost lansată în 5 noiembrie, iar în 25 noiembrie, când era termenul de depunere a ofertelor. „Nu s-a depus nici o ofertă, deşi au existat firme interesate care au consultat documentaţia, motiv pentru care am anulat procedura”, a declarat preşedintele Cosnsiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea. Reprezentantul administraţiei judeţene a anunţat că administraţia judeţeană va lansa o nouă licitaţie.
Conform anunţului licitaţiei, valoarea investiţia este estimată la 16.571.503 lei, fără TVA. Pentru acest proiect, Consiliul Judeţean Braşov a obţinut o finanţare prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală în valoare de 14.716.520 lei, contribuţia judeţului Braşov fiind de 1.311.340 lei. 
Prima licitaţie, cu aceeaşi valoare, a fost lansată în luna septembrie a acestui an şi a fost anulată în 28 octombrie. Motivul, a explicat atunci preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a fost legat de o eventuală plată în avans a unor componente ale podului. „Structurile metalice necesare construirii noului pod sunt scumpe, iar un potenţial ofertant ne-a transmis o clarificare prin care dorea să afle dacă se face plata în avans pentru aceste componente”, a declarat Adrian Veştea. 
Noul pod va avea o lungime de 93,95 m şi o lăţime totală de 13,50 m, iar deschiderea principală a podului va avea 70,96 m. Podul va avea o durată de viaţă de 100 de ani.
Pe lângă construcţia propriu-zisă, în proiect mai sunt prevăzute lucrări de albiei râului, dar şi mutarea reţelelor. Lucrările prevăzute în acest contract vor dura cel mult 30 de luni de la data deschiderii şantierului.
Potrivit documentaţiei aferente licitaţiei, actualul pod va fi demolat, astfel că traficul rutier să fie deviat prin Dridif, iar Oltul va fi traversat pe barajul hidrocentralei din zonă sau prin localităţile Făgăraş, Şoarş, Rodbav, Cincu.
Podul ce urmează a fi demolat a fost construit în anul 1956, durata normală de funcţionare fiind de 30 – 50 ani.  Iniţial, podul era mai lung, pentru că pe unul dintre maluri era continuat cu un viaduct, umplut ulterior cu pământ, după ce albia râului a fost regularizată, odată cu amenajarea hidrocentralei din zonă. În urma expertizelor tehnice, s-au constatat probleme majore, astfel că podul nu mai poate fi reparat.
DJ 105 este unul extrem de important, având în vedere că asigură transportul echipamentelor speciale folosite la baza militară de la Cincu, unde se desfăşoară numeroase aplicaţii NATO.

+2 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie