Nemulțumiți de instituții, dar indulgenți la aprecieri
Autor: Cristina BÃILÃ
Publicat la 28 iulie 2010
Aceasta este concluzia unui sondaj de opinie realizat în ultimele două luni în instituțiile deconcentrate din Brașov, cu toate că numărul celor care au completat chestionarele nu a fost atât de mare pe cât se așteptau inițiatorii
În urmă cu mai bine de două luni, conducerea Instituției Prefectului a anunțat că va realiza un sondaj de opinie în toate instituțiile deconcentrate ale județului și primării pentru a afla de la cetățeni care sunt nemulțumirile și aprecierile față de fiecare instituție în parte
Aceasta este concluzia unui sondaj de opinie realizat în ultimele două luni în instituțiile deconcentrate din Brașov, cu toate că numărul celor care au completat chestionarele nu a fost atât de mare pe cât se așteptau inițiatorii
În urmă cu mai bine de două luni, conducerea Instituției Prefectului a anunțat că va realiza un sondaj de opinie în toate instituțiile deconcentrate ale județului și primării pentru a afla de la cetățeni care sunt nemulțumirile și aprecierile față de fiecare instituție în parte. După cum a declarat ieri subprefectul Carol Ambrus, se aștepta ca numărul cetățenilor care să completeze chestionarele puse la dispoziție în fiecare instituție să fie foarte mare. „Ne-am așteptat la un număr mai mare de repondenți. Se pare că cetățenii nu simt nevoia de a ne comunica nici ceea ce îi deranjează, nici ceea ce apreciază în diferite instituții unde merg să își rezolve problemele”, a spus Carol Ambrus. Deocamdată au fost centralizate răspunsurile la chestionare din doar câteva instituții, urmând și celelalte și de la primăriile din județ.
Nemulțumiri diverse,
de la lipsa toaletelor până
la reducerea birocrației
La Agenția pentru Protecția Mediului au fost depuse 127 de chestionare, printre cele sesizate de cetățeni numărându-se posibilitatea de a discuta direct cu funcționarii, să plătească în același loc taxele, iar personalul să fie mai informat. Însă, calificativul primit a fost în majoritatea cazurilor „foarte bine”. Referitor la Camera Agricolă Brașov, cetățenii au solicitat un spațiu corespunzător, dar și informații corecte, mai clare la aviziere și înființarea unui birou special pentru fermieri. În ceea ce privește Casa Județeană de Pensii, cele 30 de persoane care au completat chestionarele au criticat atitudinea unor angajați de la ghișee și a personalului de pază, și solicită suplimentarea personalului la ghișee, ziare în spațiile de așteptare, acces la toalete și bănci în fața instituției. „Persoanele vârstnice care au diverse probleme de rezolvat la Casa de Pensii au solicitat accesul la toaletă, o mai bună amenajare a sălii de așteptare și montarea de scaune sau bănci. Accesul la toaletă este un lucru normal, iar faptul că nu se întâmplă asta este uimitor, fiind neapărată nevoie ca această problemă să fie rezolvată imediat de instituția respectivă”, a mai spus subprefectul Carol Ambrus. Un număr mare de chestionare a fost depus la Direcția Agricolă și de Dezvoltare Rurală Brașov, 201. Printre problemele ridicate se regăsește oferirea de informații utile, dar incomplete. Cetățenii solicită ca această instituție să aibă un site pentru a fi găsite ușor toate informațiile necesare. La Direcția Generală a Finanțelor Publice Brașov se solicită o sală mai mare pentru Biroul Asistență Contribuabili, de la etajul 2, prezentarea pe internet a tuturor informațiilor, inclusiv o rubrică de întrebări și răspunsuri, actualizarea permanentă a site-ului și afișarea informațiilor din timp, ele trebuie să fie cât mai clare și ușor de înțeles
La alte ITM a fost solicitată amplasarea unui xerox, reducerea birocrației, să se introducă posibilitatea achitării taxelor prin ordin bancar, prin Poștă sau prin trezorerie, la ghișeul nr. 10 să se poată prelua declarații și după 13.30 și în ziua de vineri, corelarea programului de lucru cu publicul al casieriei cu cel de la biroul predare declarații (programul de la casierie începe la 9.30, iar la ghișee la 8.30) și deschiderea unei casierii suplimentare la sfârșitul perioadelor de raportare. Oamenii mai vor dozator de apă la Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Țara Bârsei” – Compartimentul Avizare-Autorizare și instalarea unui post telefonic în zona destinată publicului la Inspectoratul de Jandarmi Județean Brașov. Singura instituție unde nu au fost reclamate probleme este DSP.
Comentarii
nu este nici un comentariu
Adaugă un comentariu